Hei igjen!
Idag har jeg vært med å bremset en Volvo B23, 8v Turbo.
Vi hadde store problemer i starten med å få den til å gå rent, den begynte å kutte/ falle ut over 2500-3000 omdr.
Etter endel feilsøking, endte vi opp med å bytte MAP sensor (KMS 400kpa), coil (KMS for wasted spark), ledningsnett og hjerne, alt nytt KMS.
Dette, samt at hjernen alene ble drevet av en startbooster, gjorde at bilen gikk klokkerent, og bremsingen kunne fortsette.
Det som er utrolig merkelig, er at den vil ikke fungere normalt om man kobler den til bilens elnett, selv med ledninger direkte fra batteriet, og dynamo frakoblet (for å eliminere støy).
Det ble litt sent, så vi måtte avslutte i bremsebenken og ta feilsøkingen en annen plass, og etter å ha flyttet bilen til et annet verksted, vil den heller ikke gå rent med hjernen forsynt av en startbooster.
Pluggene er nye, kun brukt under bremsingen.
Hvilke plugger er best på moderat trimming av disse motorene? Jeg vet fra S2'en jeg hadde før, at Audi'en var veldig kresen på plugger.
Er det noen av dere som kan komme med forslag til hva vi må feilsøke på? Begynner å bli temmelig rådløse her vi står nå..