Ein v6 som står i ein volvo 760 soter pluggene, så går ikkje so lenger.. Nåken so veit ka so gjer detta?
Ein v6 som står i ein volvo 760 soter pluggene, så går ikkje so lenger.. Nåken so veit ka so gjer detta?
Den går for fett. Sjekk lambda og luftmengdemåler Bare sånn til opplysning så er ikke den V6 motoren noe å koste på. Skal den brukes til noe fornuftig så må det være anker eller som fyllmasse i garasjegulvet.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
haha er den så rævva?
nei, så lenge den går. så går de veldig godt. problemet er dårlig kjøling og trange olje-kanaler.
1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive
"Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"
Ja, den er så helt utrolig rævva. Tørste, late og generelt dårlige motorer som kun er problemer. Problemet ligger i at det er en PRV motor.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
På en motor som i utgangspunktet er bra, så vil den holde lenge, dersom det blir byttet olje og filter hver 5000km...
Men siden du nå har en motor som ikke er noe særlig mere, så er det da en ypperlig anledning til å sette nedi en V8...
tror heller eg ville montert en 4,3l vortec motor, (v6 motoren til chevrolet) liten snerten motor.. 200hk orginalt..
ligger på ca 5k brukt på finn... og 4l60e girkasse.. tror det hadde blitt ett morro prosjekt, bruker ikkje mer bensin en en b230....
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
Eller en V6 motor fra en Jaguar, åsså montere på turbo på hver side
men kan vi heller ikke hjelpe karen med det han sliter med her å få bilen til å gå rent?
1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive
"Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"
Er det K-jetronic, Forgasser, LH Jetronic? B27,B28, eller en B280 motor? Disse motorene fungerer godt så lenge de får vedlikeholdet sitt
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Går ut fra at det dreier seg om en 760GLE? Til og med årsmodell 1986 skal motortypen være B28, men visst nok fra 1987 (høsten 86) skal det være B280, og de skal ikke være så aller verst.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
gamle med mekaniske spruten som er søppelmotora. er det nyetypen motor (b280) som er med luftmassemåler o.l så er det gode motorer. samme innsprut som eldre 4ere (lh 2,2) stabil innsprut.
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
hvilken årsmodell? Alle typer 760 med v6 heter gle. lettere å finne ut ting evt ved å vite hvilken type v6, da insprutsystem
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Da e ein b280 1990 mod
Da er det likevel altså ikke nødvendigvis slik at motoren gjør mest nytte som fyllmasse o l - som ser ut til å være manges første reaksjon når noen har problemer med en V6-Volvo...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Hadde PRV v6 i min 88mod 760. Og det var en meget god motor helt til den begynte å bruke olje. Så jeg tror heller folk har intrykk av at det bare er noe dritt uten å ha prøvd den først. Men som alt annet, når den går i stykker er den ikke noe å ha.
bra det er flere som har positive sider med motoren da. hadde det i 760n min jeg også. b280 1988 modell. motor var gått 440000, og værste var att den brukte ikke en dråpe olje, og var knakende god. moment og alt var på plass som det skulle. synd jeg kasta dritten tok den ut pga turbo
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Likevel er og blir det nærmest en skandale at Volvo holdt seg til den problematiske førsteutgaven av V6eren fra 1974 helt opp til 1986.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Noe måtte jo Volvo ha å gjøre på ettermarkedsdelen også Ellers ville de ikke hatt bruk for vekstedene omtrent
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)