Ikke helt sunt nei..Går sikkert bra, får vi håpe! Kan stille den rimelig snilt også om jeg vil
![]()
Ikke helt sunt nei..Går sikkert bra, får vi håpe! Kan stille den rimelig snilt også om jeg vil
![]()
Kan ikke si det er helt feil å ha skilt på bilen, godt å kjøre rundt og cruise med denne bilen skal jeg si dere !Litt værre å komme seg i seng når man veit at bilen står utenfor å venter..
Har hevet på noen Feiltema dempere bak på bilen, ble ikke store forskjellen fra de 15 år gamle egentlig.. Om det ikke skjer noe magisk oppe på banen blir de returnert med god samvittighet på mandag.. Makan..
Har løfta panseret i bakkant ca 5-7cm, håper det blir litt bedre kjøling nå, da jeg har vært litt plaga med høy temperatur oppå banen.. Neste steg om dette ikke hjelper: Alu radiator..
Lenge siden siste update nå ! Har ikke gjort så sinnsykt mye med bilen, men har vært på høsttreff på ACR !
Startet med å koble opp til boostcontrolleren til megasquirt og fikk dette til å fungere! Ble mye mere stabilt ladetrykk og veldig enkelt å bytte fra gatemap til racemap! Har nå bryter i dashen som bytter mellom 0.8 bar og 1.2, der begge stegene kan justeres opp og ned inne på MS.. Har også datalogging på SD minnekort om jeg vil logge mens jeg er på banen
Bilen fungerte som f¤/" på ACR, laddet 1.2 bar med peak på 1.25.. Ble mye bedre kjøling, men ikke det helt store så det spørs bare om det ikke skulle ha vært invistert i en alu radiator til neste år..
Kinaturboen har omsider sagt takk for seg, både lagrene og tetningen er nå helt kål og må byttes.. Skulle bare mangle på en kinaturbo som har gått rundt 5 år på veien med 3 forskjellige eiere før meg..Rimelig imponert over holdbarheten siden dette er en av de "gamle og dårlige"
Og siden noen er mest ute etter bilder av gammel 245 på tverra får jeg vel legge ut dette også ?
![]()
Spørs om det ikke blir karosseribytte på denne nå i vinter ? Noen som er interesert i gammelkarosseriet ? Så godt som rustfritt og veteran!
Blir vel bygd Asfaltbil\Driftebil med liten sjans for veibruk nå..![]()
Hva har du tenkt deg i pris?![]()
Rullandes karosseri?
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
karosseri med en eller anen form for motor i ?
Pris spørs på hva som skal følge med, står lesjøfors fjarer på nå, tarox bremseklosser om jeg ikke husker feil og omp bøttestol. Har liggende originalmotoren (b21a) om det skulle være interesant.. Sveiset bakende med 4.10 utveksling, tror jeg.. 25mm stabstag bak og 19/21 framme.. Nye endeledd i front, polyforinger på stabstag og sikkert 100 andre ting jeg har glemt..
Edit:
Sist endret av Berg Performance; 07/10/11 kl 09:29
Intereserte får ta kontakt med meg på PM ! =) Håper jeg slipper å høgge denne karossen !
synes det er kult med gammel skli vogn jeg, hehe
var en kjent kar i hvit t-skjorte rett bak taket ditt på dette bilde
![]()
Ingenting er umulig, bare vanskeligere.
Hyggelig å høre =P Fort gjort å bli linselus når man står i breisladdsvingen ja
Er litt frem og tilbake med denne bilen enda, men kaross er fremdeles til salgs, ta kontakt på PM for info..
liker! husker jeg så deg 2009 eller 2010, da va det bære så vidt det gikk. åsså har det bare godt beire og breiar.. må sei det tøft me krængat rustrød 245 som kommer på skrått. gler meg tell og se den me 16v det bi bra.
bi arti og sjå tel sommern ke du får tell![]()
kesn bil har du tel bruksbil?
Hehe, ja i 2009 var det ikke mye motor i denne =) Kjørte vel B21AT da, 145 gamp
Har en hvit volvo 240, og en Bmw 528i som veksler på å være bruksbil =)
jah husker det du måtte rette midt i svingen og sattse på nytt :P men det ska du ha du e flenk og satts :P
Hehe, har hørt at det er publikumsvennlig med sånt?! Gleder meg til å få litt mere stabilt understell og litt bedre turbo til neste sesong jeg kan delta =)
Artig å lese igjennom tråden dinbegynner virkelig å skje noe i motorrommet ditt ser jeg
Morsomt med flere i "nær" området som styrer med MS
Har sett bilen din mange ganger på ACR, men har liksom aldrig fått tid å stikke bortom å slå av en prat sia man selv er på bana eller skrua før livet :P
Kommer sikkert til å plage deg med noen PM's når jeg started opp med MS på mitt prosjekt. hehe :P
hmmm, ser du har planar om og selge karrosseri..kva blir det nye karrosseriet?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Bakterius: Bare å sende PM det! Hjelper så godt jeg kanHyggelig at jeg blir lagt merke til på banen
Amazonbrage: Det nye karosseriet blir en 88 240 sedan, mest på grunn av kravet om fuelcell i GT-Klassen. Synes det blir så rotete med fuelcell og brannvegg i stasjonsvogn.
Den blir også bygd med egen forstilling med bedre rattutslag og egnede vinkler for å kjøre fort på bane, men også mulighet for oppsett kun for drifting (True ackermann og paralellstyring, samt justerbare bruer om ting går etter planen) og greit ombygd bakstilling, men dog uten wattlink og fourlink som er så populært.. Leker med tanken på å ha stabstag i bagasjerom også, det kommer litt ann på plassen under ræva..
Liker å skrense med gammel 245 på banen, men har ikke plass til å ha flere biler i innkjørsla.. Dessverre.. :(
245'n blir kasta inn i garasjen så snart jeg får plass og tid, så blir den brukt som "mal" for å bygge grenrør til Holset HX35w som ligger klar i "åka fort-hyllan" Og siden jeg skal i militæret i mars spørs det om jeg blir å se på ACR! Får jeg perm er det mulig jeg drar 245'n ut på banen på sommertreffet for å leke litt![]()
Sist endret av Berg Performance; 09/01/12 kl 11:32
Berg: Hørtes fint ut![]()
Har ikke tilfeldigvis noe tennings/bensin map jeg kan ha å starte med som utgangspunkt til oppstart som jeg kan mappe vidre på?
Har ikke bestem meg for hvordan dyser enda men vurderer rundt samme størelse som du har.
Det har jeg, men som du sier kan du kun bruke det som utgangspunkt da hverken tenning eller bensin vil bli det samme.. PM meg !
You got PMnd :-)
Har begynt å fundere litt på grenrør, helvettes vanskelig å få plass til det enorme eksoshuset som HX35W har.. Må få gravd frem 245'n så jeg får sett hvor god\dårlig plass jeg har.. Noen som har Holset HX35W som har bilde av grenrøret ? Må være pulsesplitt..
"Ny" snurra ! Med en skrensepilsflaske for å vise ca størrelse..
![]()
Sist endret av Berg Performance; 12/02/12 kl 23:44
Blir morro med stor snurre
Tror du den er mye større enn Banditturboen min?
Jeg kjører med Ajden-grenrør
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Kjører ikke du eksternwg ? Grunnen til at mitt eksoshus er så stort er den interne wastegaten.. Denne er faktisk mindre Inducer på enn kinaturboen jeg har brukt til nå![]()
Jeg kjører med ekstern wastegate ja.
Kjett hvis du ikke får plass til den :/
Hvor har du tenkt til å ha turboen? oppe og frem, eller nede ?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no