Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  31
Side 15 av 23 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 562

Tråd: Berg Performance: Volvo 245 "Storfalevogna" | Oppgatering etter Høsttreff 2016 !

  1. #351
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Ikke helt sunt nei.. Går sikkert bra, får vi håpe! Kan stille den rimelig snilt også om jeg vil

  2. #352
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke si det er helt feil å ha skilt på bilen, godt å kjøre rundt og cruise med denne bilen skal jeg si dere ! Litt værre å komme seg i seng når man veit at bilen står utenfor å venter..

    Har hevet på noen Feiltema dempere bak på bilen, ble ikke store forskjellen fra de 15 år gamle egentlig.. Om det ikke skjer noe magisk oppe på banen blir de returnert med god samvittighet på mandag.. Makan..

    Har løfta panseret i bakkant ca 5-7cm, håper det blir litt bedre kjøling nå, da jeg har vært litt plaga med høy temperatur oppå banen.. Neste steg om dette ikke hjelper: Alu radiator..

  3. #353
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden siste update nå ! Har ikke gjort så sinnsykt mye med bilen, men har vært på høsttreff på ACR !

    Startet med å koble opp til boostcontrolleren til megasquirt og fikk dette til å fungere! Ble mye mere stabilt ladetrykk og veldig enkelt å bytte fra gatemap til racemap! Har nå bryter i dashen som bytter mellom 0.8 bar og 1.2, der begge stegene kan justeres opp og ned inne på MS.. Har også datalogging på SD minnekort om jeg vil logge mens jeg er på banen

    Bilen fungerte som f¤/" på ACR, laddet 1.2 bar med peak på 1.25.. Ble mye bedre kjøling, men ikke det helt store så det spørs bare om det ikke skulle ha vært invistert i en alu radiator til neste år..

    Kinaturboen har omsider sagt takk for seg, både lagrene og tetningen er nå helt kål og må byttes.. Skulle bare mangle på en kinaturbo som har gått rundt 5 år på veien med 3 forskjellige eiere før meg.. Rimelig imponert over holdbarheten siden dette er en av de "gamle og dårlige"

    Og siden noen er mest ute etter bilder av gammel 245 på tverra får jeg vel legge ut dette også ?


  4. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  5. #354
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Spørs om det ikke blir karosseribytte på denne nå i vinter ? Noen som er interesert i gammelkarosseriet ? Så godt som rustfritt og veteran!

    Blir vel bygd Asfaltbil\Driftebil med liten sjans for veibruk nå..

  6. #355
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Hva har du tenkt deg i pris?

    Rullandes karosseri?
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  7. #356
    Registrerte brukere turbostian sin avatar
    Medlem siden
    28. des. 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    164
    Antall takk

    Standard

    karosseri med en eller anen form for motor i ?

  8. #357
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Pris spørs på hva som skal følge med, står lesjøfors fjarer på nå, tarox bremseklosser om jeg ikke husker feil og omp bøttestol. Har liggende originalmotoren (b21a) om det skulle være interesant.. Sveiset bakende med 4.10 utveksling, tror jeg.. 25mm stabstag bak og 19/21 framme.. Nye endeledd i front, polyforinger på stabstag og sikkert 100 andre ting jeg har glemt..

    Edit:
    Sist endret av Berg Performance; 07/10/11 kl 09:29

  9. #358
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Intereserte får ta kontakt med meg på PM ! =) Håper jeg slipper å høgge denne karossen !

  10. #359
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    synes det er kult med gammel skli vogn jeg, hehe

    var en kjent kar i hvit t-skjorte rett bak taket ditt på dette bilde

    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  11. #360
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig å høre =P Fort gjort å bli linselus når man står i breisladdsvingen ja

    Er litt frem og tilbake med denne bilen enda, men kaross er fremdeles til salgs, ta kontakt på PM for info..

  12. #361
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. nov. 2011
    Sted
    Mo i rana
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    liker! husker jeg så deg 2009 eller 2010, da va det bære så vidt det gikk. åsså har det bare godt beire og breiar.. må sei det tøft me krængat rustrød 245 som kommer på skrått. gler meg tell og se den me 16v det bi bra.

    bi arti og sjå tel sommern ke du får tell

    kesn bil har du tel bruksbil?

  13. #362
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja i 2009 var det ikke mye motor i denne =) Kjørte vel B21AT da, 145 gamp

    Har en hvit volvo 240, og en Bmw 528i som veksler på å være bruksbil =)

  14. Takk sindre164 takket for denne posten
  15. #363
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. nov. 2011
    Sted
    Mo i rana
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    jah husker det du måtte rette midt i svingen og sattse på nytt :P men det ska du ha du e flenk og satts :P

  16. #364
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Hehe, har hørt at det er publikumsvennlig med sånt?! Gleder meg til å få litt mere stabilt understell og litt bedre turbo til neste sesong jeg kan delta =)

  17. #365
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Artig å lese igjennom tråden din begynner virkelig å skje noe i motorrommet ditt ser jeg

    Morsomt med flere i "nær" området som styrer med MS

    Har sett bilen din mange ganger på ACR, men har liksom aldrig fått tid å stikke bortom å slå av en prat sia man selv er på bana eller skrua før livet :P

    Kommer sikkert til å plage deg med noen PM's når jeg started opp med MS på mitt prosjekt. hehe :P

  18. #366
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    hmmm, ser du har planar om og selge karrosseri..kva blir det nye karrosseriet?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. #367
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Bakterius: Bare å sende PM det! Hjelper så godt jeg kan Hyggelig at jeg blir lagt merke til på banen

    Amazonbrage: Det nye karosseriet blir en 88 240 sedan, mest på grunn av kravet om fuelcell i GT-Klassen. Synes det blir så rotete med fuelcell og brannvegg i stasjonsvogn.
    Den blir også bygd med egen forstilling med bedre rattutslag og egnede vinkler for å kjøre fort på bane, men også mulighet for oppsett kun for drifting (True ackermann og paralellstyring, samt justerbare bruer om ting går etter planen) og greit ombygd bakstilling, men dog uten wattlink og fourlink som er så populært.. Leker med tanken på å ha stabstag i bagasjerom også, det kommer litt ann på plassen under ræva..

    Liker å skrense med gammel 245 på banen, men har ikke plass til å ha flere biler i innkjørsla.. Dessverre.. :(


    245'n blir kasta inn i garasjen så snart jeg får plass og tid, så blir den brukt som "mal" for å bygge grenrør til Holset HX35w som ligger klar i "åka fort-hyllan" Og siden jeg skal i militæret i mars spørs det om jeg blir å se på ACR! Får jeg perm er det mulig jeg drar 245'n ut på banen på sommertreffet for å leke litt
    Sist endret av Berg Performance; 09/01/12 kl 11:32

  20. Takk bakterius takket for denne posten
  21. #368
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Berg: Hørtes fint ut

    Har ikke tilfeldigvis noe tennings/bensin map jeg kan ha å starte med som utgangspunkt til oppstart som jeg kan mappe vidre på?
    Har ikke bestem meg for hvordan dyser enda men vurderer rundt samme størelse som du har.

  22. #369
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Det har jeg, men som du sier kan du kun bruke det som utgangspunkt da hverken tenning eller bensin vil bli det samme.. PM meg !

  23. Takk bakterius takket for denne posten
  24. #370
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    You got PMnd :-)

  25. #371
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har begynt å fundere litt på grenrør, helvettes vanskelig å få plass til det enorme eksoshuset som HX35W har.. Må få gravd frem 245'n så jeg får sett hvor god\dårlig plass jeg har.. Noen som har Holset HX35W som har bilde av grenrøret ? Må være pulsesplitt..

    "Ny" snurra ! Med en skrensepilsflaske for å vise ca størrelse..

    Sist endret av Berg Performance; 12/02/12 kl 23:44

  26. #372
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Blir morro med stor snurre
    Tror du den er mye større enn Banditturboen min?
    Jeg kjører med Ajden-grenrør
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #373
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Kjører ikke du eksternwg ? Grunnen til at mitt eksoshus er så stort er den interne wastegaten.. Denne er faktisk mindre Inducer på enn kinaturboen jeg har brukt til nå

  28. #374
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører med ekstern wastegate ja.
    Kjett hvis du ikke får plass til den :/
    Hvor har du tenkt til å ha turboen? oppe og frem, eller nede ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  29. #375
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg kjører med ekstern wastegate ja.
    Kjett hvis du ikke får plass til den :/
    Hvor har du tenkt til å ha turboen? oppe og frem, eller nede ?
    Får plass til den, bare litt bekymra for å få plass til både pluggledninger, downipe og fremdeles få rett lengde på rørene Blir antageligvis opp og frem selv om nede hadde vært mye bedre for oljeretur og downpipe..

Side 15 av 23 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Erik Berg: 1971 Volvo 142 DL " Rullende Langtidsprosjekt "
    By Erik Berg in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 12
    Siste post: 20/04/15, 21:37
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Sommertreff høsttreff på ACR 2012
    By Truckdriver in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 20/08/12, 23:17

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •