Ordner seg mest sansynlig i dag, blir å splitte skrue og mutter. Så erstatte den![]()
Ordner seg mest sansynlig i dag, blir å splitte skrue og mutter. Så erstatte den![]()
Tok ut ene drivakselen i helga å fikk skiftet bolter, siden gjengene var ganske så ødelagt.
Delvis montert her. Var mye makt som skulle til for å få inn nye bolteneHjullageret ble også smurt opp.
Er ferdig med den ene drivakslene og montert den, tar den andre i morgen.
Skal også skifte fjører i morgen.
Var en tur i verkstedet i går, kappet ut den runde skruen som holder fast bakfjørene og erstattet denne med en mer passende skrue. Satte på Lesjö:
Ble ok høyde
Hjelper også en kompis med å skifte alt av interiør i en Senator, litt av en drittjobb..
![]()
Sist endret av Bakken; 28/10/11 kl 11:44
Har fått litt tid til å dra til verkstedet de siste dagene.
Har skiftet til Lesjö og bilstein fram nå, så nå er det komplett på bilen.
Endeledd og stabilisatorstagene ble skiftet samtidig.
Må selvfølgelig ha med det standard fjærbildet
Slik bilen står nå
Legg merke til de snertne blå plåtfelgene! Forrige eier var meget kreativ med penselen...
Sist endret av Bakken; 15/11/11 kl 13:36
Vurderer å gå til innkjøp av de nye 18" felgene fra Tevo.. meninger rundt det?
Kjør på!![]()
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
Jepp, har tenkt en del over det.
Tror det vil bli greit bak, men må nok bli litt lavere fram. Har ikke lyst til å kappe, men ser at det er mange forskjellige fremgangsmåter for å få trykt sammen fjærene litt. Skal jo ikke bruke felgene før på våren uansett, så har god tid
Men uansett så blir det å skifte bremserør og slanger fram først, så firehjulskontroll og få den på vegen igjen.
Har kjørt Lancer en måneds tid nå og savnet etter rwd er utrolig stort :P
Handlet meg ei svart leppe under frontfanger i helga, så nå vil den ikke se så høy forran.
I dag gikk jeg til innkjøp av et par nye sportsseter, det var så vidt at jeg ikke fikk plass til de i Lancern
![]()
Har da vært å sett på en turbomotor, blir mest sansynlig kjøp om en par dager..![]()
Da har jeg vært å fått handlet motor som skal inn. Er orginalt en b21AT med ET topp.
Kjekt å få låne bil fra dekkverksted
Fått den inn i verkstedet.
Blir skøy å begynne å skru smått på denne![]()
Tilnærmet strøkne sorte dørtrekk handlet inn. Venter også på intercooler fra v20t i posten
Mangler fremdeles en del smått og stort!
Skiltene ble levert inn denne uken, da det planlegges å la bilen stående i verkstedet med mye planer
Kjøp av ny bruksbil planlegges også
Godt nyttår folkens!
Liten update
Var i verkstedet en tur i går og fikk flyttet 245'n inn i garasjen, har stått ute nå en god stund. Sett bort ifra at den var strømtom til å starte med, så startet den ganske fort og svivet pent
I dag har jeg vært å sett på og prøvd en pen 90 745 som jeg mest sansynlig henter i morgen!
![]()
Sist endret av Bakken; 11/01/12 kl 00:21
Tok et bilde av nye bruksbilen i dag, litt dårlig kvalitet
Er en 90mod GL med f-motor og AW70
![]()
Driver å feilsøker litt på 740'n siden lambdan lyser, får opp følgende feilkoder:
221 - Oksygensensor, for mager blanding
231 - Oksygensensor justering for rik eller for mager. LH 3.2 oksygensensor justering for rik
232 - Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang
Det første vil vel være å prøve skifte lambdasonden?
Prøv med den først også kan du prøve innsugspakning. Går den jevnt og fint eller er den rufsete?
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Tøff bil!
Stå på![]()
Hmm... Skifta lambda i dag og alt fungerte greit. Etter å ha kjørt noen mil kom lampa på igjen og tomgangen var mye høyere..
Edit: leste av 113 og 311, resatte og kjørte en stund.
Lambdan lyser ikke, ingen feilkoder, men tomgangen ligger på ca 1200..
Sist endret av Bakken; 21/01/12 kl 22:05
Fli reint gasspjeld kontakt og tomgangsmotor. Om den da ligger høyt på tomgangen så leiter du etter falskluft.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
740'n er lagt ut for salg på forumet!
Kul bil! Nesten lik som min gamle:
![]()
Hehe, ikke så ulike de to neiLever den bilen enda?