Skal ha meg en ny turbo.
Har 3" band flens på dp, planet 940 grenør.
Link til turboer med som har 3" utløp? Burde klare opp mot 350hk.
Skal ha meg en ny turbo.
Har 3" band flens på dp, planet 940 grenør.
Link til turboer med som har 3" utløp? Burde klare opp mot 350hk.
Regner vel med at TBO kommer med noen innspill her snart :P ?
Syntes denna er litt småsnerten jeg. Men passer vel ikke uten modifikasjoner..
http://www.turboneticsinc.com/t3-t4e_turbochargers
http://www.turbomeck.se/T04E-steg-3-axel denne funker fin til 350hk+ kan fåes med 3" vband ut=)
Er denne jeg kjører med
en GT30 har bare 1-2mm større turbin en hva en standar t3 har. men man kan ta en Gt 35 med det minste eksoshuset og montere på. fungerer fint med portet 940 manifold.
One Ring to rule them all
derfor jeg sa den minste utgaven. en GT30R har bare 1eller 2mm større turbin en hva standar t3 har (som 740 etc). og en 740 har ikke mye turbolag
One Ring to rule them all
Er ikke bare størrelsen på impellern, har også med stigning av blader osv. (trim, Q-trim f.eks.)
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
joa, men da snakker vi om noe som spiller inn mindre en hva et orginalt volvo grenrør har å si på sakene
One Ring to rule them all
Nå er vel strengt talt en GT3071R bare en kulelagret T3/T4 hybrid......
Men det er også et helt annet trim på disse. 90Trim...f.eks i stedet for 60trim og ca 200Hk forskjell i fløde...
Gt30 kommer med 56.5mm eller 60mm turbin. og 90trim eller 84trim på eksos siden.
Og en 3071 er nok ikke for liten i allefall til 350Hk med sur 8V volvo jernklump
Sist endret av tyggern; 26/12/09 kl 14:04
volvo løs...
X V70N 04 titanum sport edition
X 945 96mod FK+++++
X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition
Har tenk litt på en GT2876R men syns prisen er stiv hos atp..
Kunne tenkt meg en kopi turbo igjennom vinteren.
KSR har jo endel så skal høre med di hva dem anbefaller.
det er en ALTFORLITEN dritt turbo. selv med alt tennkelig ekstra utstyr og størst mulig turbinhus!
Du blir så jævlig skuffa når du slenger på en slik.
ekstraktorgrenrør, kam, ekstra suppe, IC, chip..
http://www.youtube.com/watch?v=gICXMh2Cu14 <-- og det der er resultatet!
Nesten 1bar ved 2500rpm. men hjelper lite når mottrykket kommer å slår beina unna turbotrykket.
Merklig nok skal han gå for en mye større turbo nestegang (vi bygget motorene våres nesten likt)
One Ring to rule them all
Nei nei nei nei! Må ha større turbo! Som tyggern sier! gt30 etc er jo bare t3 turbo med litt større kompressor! man børr ha noe større! Det er greit man kan klare å presse ut 350hk av de. men hvis man har mål om 300hk. Så er det greit å ha litt margin å gå på!
One Ring to rule them all
Det minste eksoshuset jeg så (husker jo seff ikke hva det var nå i farta). hadde vært fint ja! skal se om jeg finner litt mer info om det i morgen!
One Ring to rule them all
Mener du noe ala? :
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GRT
.48 A/R turbine
T3 internally wastegated 5- bolt housing
4" inlet / 2.5" outlet compressor housing
Polert turbinhus
Hva med anti-surge kompressorhus, er surge noe særlig problem verdt å ofre noen hp / turbolag for å hindre?
Med dette grenrøret.
Jeg har aldri kjørt uten anti-surge. sammen med twinentry turbindel. Kjappere spol og kompressoren jobber bedre fra bunn ( som jeg fikk det forklart av noen guruer).
Det er samme grenrør som du ser på filmen jeg la ut
Er jo litt bedre med 60mm turbin ut bak. men se på 35serien. 68mm og du kan velge mellom A/r 0.63 - 0.82 og enda større.
Hvilken du bør velge av de to får man ta med noen som er litt mer inn i dette en meg.
Så akkurat at ATP har polert kompressor til gt42n min! men manglet jo anti surge som mitt har :/
One Ring to rule them all
spor ikke helt av her, jeg er ikke ute etter verdenes største turbo, kun en som er litt større en T3 fra 740...
Skal kun brukes gjennom vinteren.
hvorfor ikke en slik som vi diskuterte over? kjapt ladetrykk og holder en stund. Lett å bygge seg videre på. lett å få tak i reservedeler. men de kan være litt dyre i innkjøp. Store turboer har turbiner over 80mm
One Ring to rule them all
Hvor mye kan man hente ut av en kkk27 på rødblokk da? så en film på youtube som du hadde lakt ut TBO, en 940 med kkk27. så ut til å gå godt
450 -500ærlige hk (dvs. ikke 300hk på papiret som noen klarer å få ut av rødblokk på 19T).
Den gikk bra for å ha orginal dyser ja. men senere eier har fått på større dyser og andre chip. det siste jeg hørte fra den bilen var at mellomakselen hadde revet i filler inventaret fordi yåken gikk av i bakakselen (solgte ikke med understellet) Tror faktisk det ble brudd skader på pasasjer også haha! men den mellomakselen har vært med på litt også :P
One Ring to rule them all
Så med r-dyser, 3"lmm, chip osv så skal den turboen være godt egnet til det? Hvor får man tak i en sånn turbo, å er det mye modifisering for å få den på en b230ft?
sleng på sugemotor manifold fra 240 740 eller 940 og bygg adapter til turboen og kjør søk på blocket eller legg ut under ønskes kjøpt på div forum.
Men det er en nyere kkk27 du skal ha. ikke gammel. liten og dårlig fra bmw turbo etc.
men husk at det koster å ha en sånn turbo på drivlinja. fra 2500rpm med 3" lmm, dyser og chip så har bakakselen og opphenget et seriøst problem hvis du har folk i bilen.. det kan ikke sammenlignes med 19T som kjennes ut som en lat disel bil.
One Ring to rule them all