Fin bil!
Er det mulig å montere en b200/230 fk/ft i disse her? Er vel forholdsvis lette biler? =)
Fin bil!
Er det mulig å montere en b200/230 fk/ft i disse her? Er vel forholdsvis lette biler? =)
Jeg vet ikke hvor mye du har sett på eksosen på bilen din, men det er jo en slags "downpipe" foran der (det er jævlig trangt der) og på min så sveisa jeg inn en overgang fra orginal til 2.5", sveisa inn en potte ganske tidlig der, laga resten sjøl med no nitti-gradere og litt rettrør, en kardangbøy, og etter kardangbøyen brukte jeg en overgang til 3", og endte det hele med en 3" lyddemper. Hadde ikke no endestuss da den siste potta havna ganske langt bak..
Sist endret av Christian; 04/10/11 kl 21:41
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Tøff bil. Angrer litt for at jeg solgte min 83 mod 3 dørs GLT, den varte vel ca en uke etter jeg solgte den til motoren var sprengt. Bakakslingen på disse er at type de-dion.
Går fint å hive neddi en FK motor f.eks, det er vel den eneste turbomotoren som havner under det tillatte effektnivået i disse (max 140hk). Eneste er at du må sette på 360 bunnpanne og oljepumpe, samt bygge om motorfeste på høyreside pga turboplasseringa. Må vel også være litt kreativ med intercooler plasseringa. På disse tror jeg går det fint med en bred lav en i frontstykket under fanger med litt kapping. Da får den en passe bøs fremtoning med brede felger og en skikkelig senk.
Aj! :S Du skulle heller montert innsatsfilter fra 240 turbo, samme som på 360 serien, og borret hull rundt beholderen. Jeg gjorde det, og det ble en herlig innsugslyd
Haha uber tøff bil
Flotte bilder også (de første i posten).
Her har gutta vært å handla vettu! Dim?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Fikk kanskje tetta radiator i helga, og kappa vekk eksos, har rør og alt! Men han som skulle sveise i helga kunne ikke.
Så da ble det bare halv eksos, stopper midt under bilen! :P
Var jo ferit lyd nå da!
Skulle nesten hatt sidepipe:P
Tiguan Exclusive R 2014
164 '70
03 Berlingo
(X)Touran '07 Exclusive
(X)Audi A4 1.8Ts 99
(X)740 GL 90
Ligger bur tilsalgs på forumet
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Da var klæsj ny radiator bestillt fra BCB!
Og handla meg original 360 vinge!
Blir jettebråå
Har bytta:
Plugger
Pluggledninger
og bensinfilter
MEN, sliter fortsatt med litt lugging...
Hm... Kan dette væra pga motor er daukjørt?
Jeg som hadde en pent brukt radiator liggende
Min lugga også etter jeg hadde bytta alt, det var det dritt i tanken som kunne til