Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: B230 FK Borer på høyt turtal, dauer av!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Sigdal
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard B230 FK Borer på høyt turtal, dauer av!

    Heisann, har ett problem med min 240turbo, det sitter ledningsnett fra 940 i den. bytta turbo, bytta dyser(968), 3lmm, bensintrykk regulator.531 topp, A kam.

    Når jeg gir full gass så går den knall bra fra bonn og ett stykke oppover på turtalregistere,men så bare dauer den langt og lenge før turtal sperra! virker som alt bare drokner, eller bare helt tomt, dauer helt av, driiit kjedlig!
    Trenger noen gode råd her, for beggynner og gå tom for ider.
    Så en youtube film på en tråd her for ei stund sia, men den finner jeg ikke igjen, for bilen min oppfører seg helt likt!


    Tenkte det var litt med tenning og gjørra, men hvordan er den denne skal justeres rett? er det noen som veit om eller har en god tråd om d?


    Takker for alle gode svar på forhånd!
    1997 Volvo 940 Turbo FK Solgt
    1992 Volvo 940 Turbo FT. Vrak 4 timer i mitt eie.:(
    1986 Volvo 240 Turbo Finbilen
    1987 Toyota mr2 Mk1. Prosjekt Komp. styla!
    1979 Volvo 242. Gjemt, menn ikke glemt!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    bensinpumpebytte..?
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Sigdal
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    bensinpumpebytte..?
    Ja mye mulig, kjører med orginal pumpa, greier ikke den og levere nokk mengde mener du? funka med 530 toppen og A kammen, men etter jeg bytta topp blei den vrang!

    og med engang jeg fikk på turbo'n så var det ladetrykk på over 1 bar, så kom dysene på og da blei det 0,8bar, og nå da jeg bytta topp 0.5 bar.

    tar av toppen igjen i morra for en inspeskjon, og enda en ny topp pakning, er vell greit med ny innsugs pakkning å?
    1997 Volvo 940 Turbo FK Solgt
    1992 Volvo 940 Turbo FT. Vrak 4 timer i mitt eie.:(
    1986 Volvo 240 Turbo Finbilen
    1987 Toyota mr2 Mk1. Prosjekt Komp. styla!
    1979 Volvo 242. Gjemt, menn ikke glemt!

  4. #4
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sjekk bensintrykkregulatoren.
    Vi kan ta en mapping på den, som jeg gjorde på 240'n til Paal André her på forumet. Den funka knall etterpå
    Sist endret av Ola Moen; 12/10/11 kl 00:49
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Sigdal
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Sjekk bensintrykkregulatoren.
    Vi kan ta en mapping på den, som jeg gjorde på 240'n til Paal André her på forumet. Den funka knall etterpå
    Ja mapping sir'u, får du mappa bilen? bt holdt godt me trykk, nermere 4 bar var veldig variabelt trykk jeg hadde. nåla slo i hue og rævva opp og ned, men det kan jo værra prisen, 250kr
    1997 Volvo 940 Turbo FK Solgt
    1992 Volvo 940 Turbo FT. Vrak 4 timer i mitt eie.:(
    1986 Volvo 240 Turbo Finbilen
    1987 Toyota mr2 Mk1. Prosjekt Komp. styla!
    1979 Volvo 242. Gjemt, menn ikke glemt!

  6. #6
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bruk skikkelige saker der.
    Spar ikke penger på SÅ viktige komponenter.
    Sett på en ordentlig Malpassi 394 regulator.


    Det koster 1100,- hos Pedersen Racing.

    Når du har ordna en sånn en, så kan vi justere inn riktig bensintrykk opp mot turbotrykk.
    Start med det her. Det er nok ikke noe annet som forårsaker det.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Også special chipp, så ikke det I lista di så kan Jo være du ikke har det.
    Gammel 242 for øyeblikket

Lignende tråder

  1. v40 2001 1,9d dauer på tomgang...
    By cz-hunter in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/03/11, 17:39
  2. Fusking med med lave turtal..
    By Frydenhaug in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 18/02/11, 21:38
  3. 940 turbo automat dauer ut
    By DieselDriver in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 22/01/11, 16:58
  4. 240 b200K dauer ved gasspådrag
    By Shibbs in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 15/11/10, 15:12
  5. motoren dauer.
    By Gazoline in forum Motor og gir
    Svar: 28
    Siste post: 29/03/10, 22:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •