Kan ein bruke F dyser på FK med org. trykk utan å lodde inn formotstand?
Var så uheldig å knekke eine FK dysa når eg heisa motoren på plass......
Kan ein bruke F dyser på FK med org. trykk utan å lodde inn formotstand?
Var så uheldig å knekke eine FK dysa når eg heisa motoren på plass......
Nei. Det vil ikke bli noe bra, for den gir alt for liten mengde, selv til originalt ladetrykk..
Motorstyringen er programmert til å jobbe med dyser på *~315cc/min, og om du da setter på en dyse med ~220cc/min vil den sylinderen gå alt for magert og du risikerer hull i stempel og det som verre er..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Er vel betre om eg brukar F hjernene også?
Ventar på høgohmdyser og har derfor ikkje montert FK hjernene heller enda.
Det funker desverre ikke, bilen vil fuske å kødde nå j'''''''. Den vil bli drukna i bensin.
Volvo 940 Turbo B230FK 1994 mod
Volvo 940 T5R 1991 mod
Fungerer greit bilen, fin co og ingen juksing.
Går vel fint dette når eg brukar både F dyser og hjerner.
F-hjerne og F-dyser på turbomotor går fint.. Hadde en 940 med FB-motor med ettermontert turbo og IC.. kjørte en 0.7bar tror jeg, gikk klokkerent..
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Det gjorde ikke min, Motoren fylte seg med bensin min hvertfall
Volvo 940 Turbo B230FK 1994 mod
Volvo 940 T5R 1991 mod
Definisjon.. Dette var ikke noe banebil, ikke ble den tyna, gikk som en org. turbobil skal brukes, og har gått slik i 7-12 år. Ikke noe problem med andre ord.
Flere som har turbokonvertert F-motorer. Motoren vil ikke drukne på noe vis om F-hjerne blir benyttet sammen med F-dyser. Ikke mulig rett og slett, da er det isåfall gjort noe "lurt" en eller annen plass.
Jeg, f.eks. (før jeg hadde det minste peil. på noe som helst) kjørte F-hjernen på en FK, med FK-dyser. Da drukna den litt kan man si.. Kjørte et års tid, 1.7ltr. på finkjøring.. Org. ladetrykk og turbo..
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."