hei har volvo 940 turbo med datasprut. har hatt problemer med at turbo slipper opp trykket fiser ut i luftfiltret mens jg holder javn gass spesielt i høye gir i med motstand. ps bilen er vært pa tuning. tror det sitter en kina turbo på bilen.
hei har volvo 940 turbo med datasprut. har hatt problemer med at turbo slipper opp trykket fiser ut i luftfiltret mens jg holder javn gass spesielt i høye gir i med motstand. ps bilen er vært pa tuning. tror det sitter en kina turbo på bilen.
sikker på lufta drar ut luftiltere? syns det hørtes rart ut.. at WG en slipper opp og eksosen stikker av der, eller du har en lekasje en plass, høres meir sansynlig ut...
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
skjønner ikke heeelt hva du egentlig beskriver, men hvis du mener at turboen surger når du har belastning, så er det typisk dårlige kinaturboer.. det høres da ut som om lufta går ut luftfilteret
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Hvis budsjettet tillater så se på en Garrett T3 med Trim 60 eller Super 60 kompressor og A/R 0,63 turbinhus og 3" utgang til WG.
Dette ER!! den rette turboen til en original til lett oppgradert 2,3L 4 syl. motor.
Ford innsåg dette og valgte denne turboen til sin Mustang 2,3L motor.
Hva Volvo tenkte på vites ikke. :(
hva fyker opp og ned som en jojo? kunne du ha filmet litt problemet ditt? få en kompis til og filme mens du kjører.. prøv og få til god lyd...
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
hvis den ligger å slår opp å ned på ladetrykket og det høres ut som dumpventilen har slått seg totalt vrang så surger turboen din! kjent problem med kinasnurrer..
sån?
http://www.youtube.com/watch?v=HE00_WSUjAY
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Dette skjer når luftdelen på turboen er alt for stor i forhold til eksosdelen. Dette er som det sies her typisk for billige Kinaturboer. 600 hk luftdel kombineres med 400 hk eksosdel fordi dette ser "gromt" ut og selger derfor bra.
Nå finnes det faktisk modifikasjoner som kan få orden på dette problemet, men da øker selvsagt totalprisen på den billige turboen også.