Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  16
Side 6 av 12 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 287

Tråd: Forskjeller på ulike modellår 940

  1. #126
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Kan være så mangt. Classic kom vel i 97-98, de siste årene. som på 240en.
    Min far har 98 945 classic og kan nevne at den bilen har trelister i dører og dash, FT-motor, helskinn, innstegslister, ac, 4x elvinduer..sikkert mer jeg ikke kommer på. Hadde chromgrill originalt. Men ikke soltak faktisk
    Navnet Classic forekom vel også på S70/V70 i 2000 (evt sent i 1999?). Jeg kan ikke alle detaljene, men har generelt inntrykk av at det kunne være litt tilfeldig hva det innebar av utstyr. Først og fremst var det et symptom på at en modell gikk mot slutten. Det ble vel med litt diverse som man ellers kunne ha fått som ekstrautstyr.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  2. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Fannst 940 classic allerede i 96 også.
    97' 940 LT

  3. #128
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Ja, men det kan kanskje være fordi de alt i 91 når 940 kom visste at det bare var en bil de lagde for å selge 740'n litt lenger.. (Kilde: 'Stora Guiden om VOLVO').
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  4. #129
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Da er det en 1996 modell, registrert i 1995 (modell året 96 begynner i midt i 95).
    Da skal jeg dobbel sjekke vognkort
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  5. #130
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    240 Classic var ca 91-92, så det trenger ikke ha vært forbeholdt aller siste året - men likevel et tegn på at det gikk mot slutten.

    940 i det hele tatt ble vel ganske snart litt som senere årganger av 240 - et litt prisgunstig alternativ for de mest konservative/gammeldagse kjøperne.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  6. #131
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jorg1 Vis post
    Da skal jeg dobbel sjekke vognkort
    Vet ikke om du direkte finner årsmodell i vognkortet, annet enn registreringsdatoen...? Men bokstaven inni VIN/chassisnr er jo et sikkert mål. Ligger det forresten ikke instruksjonsbok i bilen? Står det ikke årsmodell på den...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  7. #132
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    den boka tror jeg ble borte for lenge siden :P
    Modell:VOLVO 940
    Sjekka meca.no på reg nr.. Motor:B230FK År:1996 Måned:0 Reg. dato:1995/08/16
    stemmer det som boman sier da
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  8. #133
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    1992:

    Motorvalg:
    - B230FB (96kw/ 131 hk)
    - B230FT (??kw / 190 hK høytrykksturbo med ?,?? bars ladetrykk)
    - B230FT Turbo + (190 hk ca 0,95 bars ladetrykk)

    Siste året med "beltevarslerlys" over askebegeret ved baksetet.
    Kablene som går rundt dempertårnene får en plastkanal.
    Jeg har B230F i min 92 modell 945, ikke FB. sjekket under panseret.
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  9. #134
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    1. Det trenger ikke være slik her, men noen steder står 130 hk-versjonen B230FB ført opp som B230F. Det kan forstås som at FB er en bare litt annerledes versjon av F.

    2. Er det sikkert at bilen din er 92-modell og ikke tidlig 93?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. Takk Thobbus takket for denne posten
  11. #135
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    1. Det trenger ikke være slik her, men noen steder står 130 hk-versjonen B230FB ført opp som B230F. Det kan forstås som at FB er en bare litt annerledes versjon av F.

    2. Er det sikkert at bilen din er 92-modell og ikke tidlig 93?

    1. Det står b230F i dataene i motorrommet.

    2. Er registrert i August 92' , regna som 93 :-) står i vognkort iallefall

    Edit: Er beltevarsellys bak i min bil også
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  12. #136
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, det kan jo forklare alt.

    I VIN/chassinr finnes en bokstav som markerer årsmodell. N for 1992, P for 1993.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. Takk Thobbus takket for denne posten
  14. #137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. jan. 2011
    Sted
    Aure
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Jeg har turbo + utgave, så ser jeg dere skriver at turbo + utgaven har 190hk og ca. 0,95 ladetrykk.. Har fått fortalt at jeg måtte kjøpe meg nytt wastegate stag som var justert til 0,8 bar for å få den til å gå bedre, men d vil jo si at den vil gå dårligere.. Har ikke montert turbotrykksmåler enda men på den orginale så lader den ca til midten..
    Men da kommer spørsmålet, hvis jeg vil ha mer "fres", må jeg kjøpe et som er justert til hvertfall 1 bar eller 0,8 og justere det selv..?

  15. #138
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Etter hva jeg har skjønt så har turbo + bare det høye ladetrykket i en liten stund, kun ved bånngass i forbikjøringer osv, og hvis det blir tenningsbank så kutter den med engang.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  16. #139
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2011
    Sted
    bergen
    Innlegg
    195
    Antall takk

    Standard

    Er sikkert et veldig dumt spørsmål, ikke riv av meg armen vist eg e dum : D

    Men hva er forskjellen på 940 og 945 ?

  17. #140
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    940/944 er sedanen og 945 herregårdsvogn (stv). Både sedan og herregårdsvogna heter 940. 944 og 945 stammer ifra rammenummeret til bilen.
    944 har fire dører, 945 har fem dører.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  18. #141
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja. Det skriver seg fra systemet som ble påbegynt med 140-serien og ble brukt også på 200-serien opptil 1982 - siste siffer i modellbetegnelsen markerte antall dører (f eks 142/242 todørs, 144/164/244/264 firedørs, 145/245/265 stasjonsvogn). Fra 1982-83 gikk de over til null til slutt (f eks 760, 240) uansett antall dører. Men slik markering av karosseritype ble videreført i VIN/chassinr også på senere modeller av 200, 700 og 900 - og ofte brukt i dagligtalen for å skille mellom karosseritypene.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  19. #142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Innlegg
    290
    Antall takk

    Standard

    Hei jeg har en 940, som er registrert i 10 måned i 95, blir dette da en 96 modell?
    Hva er da nytt med ledningsnettet og har eg da startsperre?

  20. #143
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det kan ikke bestemmes bare av førstegangsregistrering, du må se på bilen ellers. Er det stasjonsvogn? Da har du isåfall det breie håndtaket på luka hvis det er 96 mod.. Hvis du har OBDI stikk på venstre fjørtårnet er det 95 mod, har du et stikk i midtarmlenet (
    OBDII
    ) er det 96 mod, og hvis du har den gamle "240" nøkkelen har du ikke startsperre.
    Har du den nye tjukke nøkkelen har du startsperre.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  21. #144
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Soteru Vis post
    Hei jeg har en 940, som er registrert i 10 måned i 95, blir dette da en 96 modell?
    Hva er da nytt med ledningsnettet og har eg da startsperre?
    Sjekk årsmodellkoden i chassinummeret ditt, S er 95, T er 96.

  22. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Innlegg
    290
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det kan ikke bestemmes bare av førstegangsregistrering, du må se på bilen ellers. Er det stasjonsvogn? Da har du isåfall det breie håndtaket på luka hvis det er 96 mod.. Hvis du har OBDI stikk på venstre fjørtårnet er det 95 mod, har du et stikk i midtarmlenet (
    OBDII
    ) er det 96 mod, og hvis du har den gamle "240" nøkkelen har du ikke startsperre.
    Har du den nye tjukke nøkkelen har du startsperre.
    hmm ok, har odb2 i midtarmlene, er sedan.
    Men har vanlig nøkkel ikkje noe tjukk. Så da kan eg ikkje ha start sperre?
    Er det noen annen måte og sjekke dette på?

  23. #146
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sjekk VIN/chassisnr.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #147
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Soteru Vis post
    hmm ok, har odb2 i midtarmlene, er sedan.
    Men har vanlig nøkkel ikkje noe tjukk. Så da kan eg ikkje ha start sperre?
    Er det noen annen måte og sjekke dette på?
    Da har du 1996 modell ja. Startsperre var ikke standard i 96, så da har du sikkert ikke det. Men du kan sjekke det på hjernen (de med startsperre har et bestemt slutt nr mener jeg). Eller så kan du se om det er noen flere ledninger til en liten sender som jeg tror går rundt tenningslåsen.

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Sjekk VIN/chassisnr.
    Kommer det fram i chassisnr om du har startsperre eller ikke?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  25. #148
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Hm, nei, det gjør det nok ikke spesifikt. Jeg oppfattet spørsmålet i forbifarten som at det fortsatt dreide seg om årsmodell...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  26. #149
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    945'n min har ikke bredt håndtak på luka men har kontakten i midtarmlene den er 1 gangs reg i 95 og går som en 96.

    Edit: og en T i vin nr
    Sist endret av jorg1; 26/09/11 kl 20:23
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  27. #150
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Jøss, det var merkelig. Kan bakluka/håndtaket være bytta?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

Side 6 av 12 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Lengde på ulike mellomakslinger til RWD volvo?
    By Kodja in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 25/02/11, 10:22
  2. Cooler i 242, RS500... ulike str...
    By Kodja in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 17/11/10, 19:13
  3. Forskjeller Multilink MK1 vs MK2
    By Christian in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 19/04/10, 15:59
  4. Forskjeller på B230 blokker ?
    By Wahl in forum Motor og gir
    Svar: 11
    Siste post: 13/01/10, 22:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •