Nei, dette er det gamle som han hadde problemet med.
hva mener du, kjøpte han nytt?
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
oj, jeg så bare side 4..
ble han noengang kvitt problemet?
forstår at det knakk, vibrerer ganske godt....
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
Ble aldri kvitt problemet nei. Vi prøvde å stive opp mellom motor og turbo, men egenresonansen var der forde. Han har kjøpt nytt nå, fra Ajden. Han har vist laget et nytt, som er bedre designet.
forsavant ressonansen med det nye grenrøret da?
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
hehe ok er det langt unna?
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
ok. jeg får høre med ajden da
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
Ble det noe rabatt på det nye da, siden det forrige hadde en designfeil?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Det er bra, vi trenger flere slike seriøse aktører som gjør opp etter seg om det blir kødd..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
høres flott ut!
jeg fikk svar at jeg måtte sveise på ett flattjern melølom syl1 og turboflensen, får se om det hjelper hvis ikke vil jeg og ha nytt
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
hmmm nå fikk jeg svar at jeg måtte balangsere motoren, fordi det var derfor det vibrerte....
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7
Får håpe det er blitt bedre da, bestilte meg ett selv
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Ligger i prosjekttråden min . En av de siste sidene.
Resonansen på 3000 rpm er borte. Det er en liten resonans på 3750 rpm som spenner over ca 200 rpm, men den er mye mindre enn den jeg hadde. Det kan godt hende at det er ubalanse i turboen som forårsaker den, og at det bare lager svingninger i grenrøret på det turtallet. Skal ta av turboen i nærmeste fremtid og få den balansert opp igjen da den har bittesmå skader på kompressorhjulet som kan forårsake litt sånt.
Ellers fungerer det veldig bra . Sveiset på et 5x20mm flatjern mellom toppflens og turboflens etter Ajden's anbefalinger for å stive opp litt.
jeg syns det så helt likt ut som mitt, utenom det med uttaket til wg ?
jeg har og sveist på forsterkning mellom syl1 og turboflens, samt fra syl.3 til turboflens, så får håpe det hjelper
`81 242 DL Turbo
`90 245 GL Turbo
`87 740 GLE
`97 Peugeot Partner
`86 Jeep cherokee chief
`81 Triumph TR7