Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: B230K til B230A

  1. #1
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard B230K til B230A

    Heisann! Vurderer å bytte den klønete vakumforgasseren til den litt mer likte A gasseren. Husker det var en mal for dette på VF før krasjen, om hvordan man skulle bygge om etc. Men det er vel ikke tilfeldigvis noen som gidder å si hva som må byttes for at dette skal gå på en B230K motor. Bytter til A gasser fordi motoren kun har gått 70 000 km, og da er jo resten av motoren fin. Men hva er det som skal til å for å bytte? Kun bytte innsug og gasser? Gasswire og chockewire må vel byttes også? Mener at den "stanga" som holder K-gasseren må fjernes? Og seff slangen fra gasser til luftfilterboksen.

    Noen som har innsug og gasser til salgs?
    Spør bare fordi jeg ikke har sånn kjempe peiling.

    Takker for svar

    Daniel V
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #2
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hmm.. Gasser og innsug MÅ du bytte, hvordan det blir mer gass og chokewire vet jeg ikke, men prøv deg frem

  3. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hehe, vet jeg må bytte gasser og innsug Men er det slik at jeg må dra inn å vise bilen på biltilsynet hvis jeg har konvertert? Eller er det ingen som bryr seg? Tenkte på det med effekt o.l.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke de gidder å bry seg, det kommer iallefall ikke jeg til å gjøre, bytta insug å gasser jeg, å røska bort alt til k'en
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  5. #5
    Registrerte brukere TBS sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Aremark
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Send meg PM med mailen din, så skal du få en veilledning på PDF

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. juni 2011
    Sted
    Sunndal
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    har innsug og gasser til b230A om du fortsatt er intrisert
    1988 Volvo 740 prosjekt| electromotive tec gt| 350+hk|
    Ikke se problemene, se løsningene!

  7. #7
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Tror nok ikke han er det Med mindre han skal bygge om 850 T5 med b230a
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  8. #8
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Vår herre og frelser, denne var gammel!

    Kunne vel vært stengt denne Daniel?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •