Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: automaten på volvo 850?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard automaten på volvo 850?

    Heisann,

    trenger noen med litt volvo skills her. har en automat som står på en 2.5l 20v motor.
    den stammer fra en 850. vet ikke om det finns flere typer heller, men dette kan sikkert dere bedre enn meg.

    motoren står i noe helt annet enn en volvo 850 for å si det sånn. står i en 4hjulstrekker med 39" hjul. rørbil osv osv. samme det.

    problemet er at jeg syns kassa girer så jævlig rart. jeg er avhengig av endel turtall. men det som skjer er at når jeg er avhengig av 3 gir f.eks å peiser på, så girer den ned igjen på ca 3000-3500rpm å jeg får ikke spinn på hjula! akkurat det samme motsatt, at når jeg er avhengig av 2 giret med høyt turall så girer den opp på omtrent samme. blit det LITT tungt så girer den ned. kommer jeg over 3500, så girer den. opp å ned i hytt å pine spør du meg.
    enkelte ganger vill den ikke opp i 3 engang.
    finnes det justering av ett eller annet salg for å unngå dette? oljen er ny samt filter så det er ikke problemet.
    ingen spon eller synlige skader i bunnpanna.

    takker virkelig hjelp.
    Sist endret av bjerk1; 30/05/11 kl 15:34

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Er sluttvekselen lagt om på denne kassa, eller har du mellomkasse som sørger for å få opp momentet?

    Du skriver 39" hjul...Jævlig svært for en slik motor.

    Denne motoren med kasse trives best med å ligge rundt 2000omdr. Blir det litt tungt, så girer den villig ned ja, og likeledes når den får det greit så girer den opp igjen.
    Kassa kan tvinges til 3. gir ved hjelp av "winter" knappen, men da senkes også momentet...
    Er litt usikker på om den applikasjonen din er særlig optimal for å si det slik.

    Kassa er ellers en AISIN-kasse type AW50-42, og er brukt av en hel del produsenter.
    I bil oppleves den som en trivelig sak.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Er sluttvekselen lagt om på denne kassa, eller har du mellomkasse som sørger for å få opp momentet?

    Du skriver 39" hjul...Jævlig svært for en slik motor.

    Denne motoren med kasse trives best med å ligge rundt 2000omdr. Blir det litt tungt, så girer den villig ned ja, og likeledes når den får det greit så girer den opp igjen.
    Kassa kan tvinges til 3. gir ved hjelp av "winter" knappen, men da senkes også momentet...
    Er litt usikker på om den applikasjonen din er særlig optimal for å si det slik.

    Kassa er ellers en AISIN-kasse type AW50-42, og er brukt av en hel del produsenter.
    I bil oppleves den som en trivelig sak.
    motoren står akkurat slik den er satt opp i bil ikke noen fordelingskasse mellom. motoren er greit sterkt nok til bruket. mange bruker jo b230a motorer i samme type kjøring, så det skal ikke være noe problem. da er det nok kassa som er litt for villig til å gira som jeg frykta. hehe. farken å. finnes det noe alternativ, eller ville det beste vært å satt på en fordelingskasse mellom? hmmm.
    manuell gir hade jo kanskje vært en løsning, men liker automat!! :P

Lignende tråder

  1. selger BBS 18 toms til volvo 240/740/940.. 5x108 eller byttes i andre volvo felger.
    By kristiansl in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 15
    Siste post: 17/05/11, 03:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •