Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 48 av 48

Tråd: hvilken Dump ventil.. :) b230fk

  1. #26
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    men , hvis du kan montere de etter hverandre på trykk siden , må det vel oxo gå ann å montere dump'en mellom turbo og LMM sånn den sitter orginalt ?? Eller? Sånn med tanke på å spare seg jobben med å skjøte ledninger at LMM tenkte jeg ...
    BTW .. Må ha sånn kts ell hva det heter for å lese av den obd2 eller er det mulig å få tak i no "hjemmeverktøy" for det ? : p Savner den gode gamle m stikkerne je he he ; p

  2. #27
    Registrerte brukere Tomme sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Nå skal den være større
    Trykk på bildet...

    Se der ja.. Var akkurat sånn jeg har tenkt å gjøre det..
    Men, bilen skal ikke bli rar på tunggang å bruke 2l på mila med denne oppskrifen?
    95' Volvo 940 B230FK
    Rullende Prosjekt..

  3. #28
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Drivi å titti litt inn i detta noe mer grundig nå .. Og for det første er det jo ikke meninga LMM skal sitte i konstant trykk , og i lengden tåler den det sikkert ikke heller .. Og for det andre går det vel noe olje rester og smuss og dritt igjennom .. Og for det tredje , det fjerner jo kun feilmeldingen ikke feilen i seg selv . Om man flytter LMM så "lurer" man den til å tro at alt er i orden, men like fordømt så slipper jo dump'en ut all lufta , så bensina som blir tilført feil mengde luft er jo framdeles den samme , bare at lmm ikke registrerer at lufta blir borte. Hmm kaster denna dump'en i mjøsa j tru j ... : p

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Gjør det slik som det blir vist på tegninga! LMM måler da lufta som motoren får , og at dumpen slipper ut luft påvirker ikke blandinga i det hele tatt.. Funker som bare det til alle som har gjort det , og alle som gjør det.

  5. #30
    Registrerte brukere gnilrE sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Nes
    Innlegg
    490
    Antall takk

    Standard

    Ett lite tips vist LMM sitter på luftfilter siden og du skal flytte den til innsug siden, er og få LMM før tomgangsregulatoren. Der dreit jeg meg ut skikkelig hadde tumgangsregulatoren før LMM. Da går ikke bilen på tumgang, og virker temlig rar
    Volvo 960 T6

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    turbo --> IC--> rør --> LMM-->50-60mm rør--> uttak til tomgangsregulatoren--> Bend--> Spjell.

  7. #32
    Registrerte brukere Tomme sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gnilrE Vis post
    Ett lite tips vist LMM sitter på luftfilter siden og du skal flytte den til innsug siden, er og få LMM før tomgangsregulatoren. Der dreit jeg meg ut skikkelig hadde tumgangsregulatoren før LMM. Da går ikke bilen på tumgang, og virker temlig rar
    Okei, men hvor sitter tungangsregulatoren orginalt da? Er ikke helt sikker på hvor den er..
    95' Volvo 940 B230FK
    Rullende Prosjekt..

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tomme Vis post
    Okei, men hvor sitter tungangsregulatoren orginalt da? Er ikke helt sikker på hvor den er..
    Sjekk nedi motor rommet ditt da.

    EDIT : Nevnte foresten at det finnes bilder av dette i prosjekt tråden min , sikkert masse bilder av dette andre steder og. Hvis du gidder å lete. Men for å være ærlig ser det ikke ut som du gidder det.

    Alt du trenger å vite står iallefall i tråden din nå.
    Sist endret av Jobbe88; 24/02/11 kl 23:19

  9. #34
    Registrerte brukere Tomme sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Ok.. Jeg skal hva jeg finner ut..
    Men, skjønner jeg rett, intercooler -> dump -> LMM -> tungangsregulator -> innsug..
    Var mye hokus pokus får å få til å bruke åpen dump.. Hehe
    95' Volvo 940 B230FK
    Rullende Prosjekt..

  10. #35
    Registrerte brukere gnilrE sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Nes
    Innlegg
    490
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tomme Vis post
    Ok.. Jeg skal hva jeg finner ut..
    Men, skjønner jeg rett, intercooler -> dump -> LMM -> tungangsregulator -> innsug..
    Var mye hokus pokus får å få til å bruke åpen dump.. Hehe
    Helt riktig det
    Volvo 960 T6

  11. #36
    Registrerte brukere Tomme sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Sjekk nedi motor rommet ditt da.

    EDIT : Nevnte foresten at det finnes bilder av dette i prosjekt tråden min , sikkert masse bilder av dette andre steder og. Hvis du gidder å lete. Men for å være ærlig ser det ikke ut som du gidder det.

    Alt du trenger å vite står iallefall i tråden din nå.

    For og si det sånn, så har jeg skjønt det meste nå.. Men når det kommer ny info, av folk som ikke har noe problem med å hjelpe andre, å er det noe jeg lurer på angående den infoen, så spørr jeg om det!
    Så du har helt rett, jeg gidder ikke lete igjennom 20 sider på prosjektet ditt, for å få svar på noe jeg lurer på på min tråd.. Er det ikke derfor vi har dette forume? Får å dele, å kunne spørre andre om info hvis det er noe vi lurer på?
    Så, hvis du har ett problem med at jeg spørr om ting inne på min tråd, så kan du jo heller la vær å følge tråden, så får de som ikke har noe problem med å hjelpe til gjør det
    95' Volvo 940 B230FK
    Rullende Prosjekt..

  12. #37
    Registrerte brukere Tomme sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gnilrE Vis post
    Helt riktig det
    Takk for svar..
    Da burde hele oppskriften på åpen dump være komplett.. hehe
    95' Volvo 940 B230FK
    Rullende Prosjekt..

  13. #38
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    er ingen problem å kjøre åpen dump uten å flytte lmm....
    gjør det på min og jeg bruker denne dumpen:
    http://qwt.no/storefront.php?pid=8152&catid=8610
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tomme Vis post
    For og si det sånn, så har jeg skjønt det meste nå.. Men når det kommer ny info, av folk som ikke har noe problem med å hjelpe andre, å er det noe jeg lurer på angående den infoen, så spørr jeg om det!
    Så du har helt rett, jeg gidder ikke lete igjennom 20 sider på prosjektet ditt, for å få svar på noe jeg lurer på på min tråd.. Er det ikke derfor vi har dette forume? Får å dele, å kunne spørre andre om info hvis det er noe vi lurer på?
    Så, hvis du har ett problem med at jeg spørr om ting inne på min tråd, så kan du jo heller la vær å følge tråden, så får de som ikke har noe problem med å hjelpe til gjør det
    Mente at jeg ikke orker å svare på samme spørsmålet 3 ganger når du ikke engang orker å lete opp et bilde som til og med en ape forstår hvordan det garantert funker. Men uansett bra du har det klart nå..

    Men åpen dump uten å ha lmm på trykk siden har etter mine erfaringer vært både og. Funker på noen biler , andre ikke..

  15. #40
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Men framdeles , selv om den da måler riktig mengde luft , er den framdeles ikke ment for å stå i trykk , og den har heller ikke spesielle ønsker om all olja å dritten som følger lufta på trykk sida.. Har chip'et begge hjernene nå , og tenkte prøve "semi" dump/50-50 resirk og åpen , og funker ikke det, blir det resirk .. Noen som VEIT hvor mye LMM'n godtar i ladetrykk før det går i nød program ???

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Det er ecu som avgjør når du får "ladetrykksperre", er ikke alle som har det. Min har ikke, tror det er 948 boks eller noe i den gata.
    Jeg har nå fått testa litt mere på min med resirk dump og uten vakumlekasjer, stopper aldri. Kan lade max (typ 0,8-0,9 på min nå) og slippe gassen og den legger seg bare pent på tomgang.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  17. #42
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Bilia mente de hadde trykk vakt, men at den ikke slo ut før over 1 bar .. Tenkte å legge meg på 0,8-1 bar ... Oki , har du resirk'en på trykk sida ? Ble usikker i farten på hva nr på jetronic boksen min er... Får prøve seg fram litt .. : p

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Min har tålt 1.5bar i ca 5måneder , og holder fortsatt.. Riktignok så er den modifisert slik at lokket ikke faller av , men det er jo en selvfølge når man flytter den.

  19. #44
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    1.5 bar uten å ha gjort noe med motor'n ellers er jo å be om havari . Du snakker om slags lokk a?

  20. #45
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Ingen orginal fk som går på 1,5 bar uten bensin kutt iallefall . Da lyt du ha chip å andre dyser iallefall.

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kriigern Vis post
    Ingen orginal fk som går på 1,5 bar uten bensin kutt iallefall . Da lyt du ha chip å andre dyser iallefall.
    har da såklart chip.. snakker om lokket på lmm'en. Det må limes om lmm skal stå på trykksiden.

    Og dessuten er det mange som har kjørt leeeenge på såpass ladetrykk på orginal bunndel (ikke at jeg har det). Problemet du relaterer til er baktrykket i den orginale turboen. Den som forårsaker havari.

  22. #47
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    1202
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Oki .. Har blitt stående stille en stund detta der nå .. : p Fikk tak i en fk motor til skam pris , så nå er den snart i smuler i kjeller'n , og klar for sandblås .. : ) Får gjøre ett forsøk på å bygge litt skikkelig motorist .. ; ) Meeen .. Pappa helg nuh , så får fortsette til uka at .. Noen i hele verden som har behov for konverter ell ? : p Hvis itte trur j den blir gravd ned under rosebusk i haga'n..

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. jan. 2010
    Innlegg
    829
    Antall takk

    Standard

    Noen som kan komme med forslag til resirk-ventil som har gjort denne ombyggingen med LMM? TurboSmart og TurboSX fra Autopower Norge er vel brukbare dumpventiler?
    Massey Ferguson - Alltid en snute foran

    Fader Turbo,
    du som snurrer, gi oss i dag bar på bar.
    Forlat oss våre slitne råder og toppakninger,
    som vi forlater bryet med service.
    Led oss ikke inn i teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser.
    For momentet, ladetrykket og pop-offen er din i all evighet.
    Amen.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Dump B230ET
    By The Rev in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 19/12/10, 14:28
  2. Dump ventil på volvo v70 98 mod
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 05/11/10, 06:48
  3. Dump funker ikke. b230fk
    By ØysteinG in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 23/09/10, 22:55
  4. Dump Ventil på 850 2,5l 20v
    By Atlaue in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 04/06/10, 19:31
  5. hvilken turbo skal jeg velge ? (b230fk)
    By cossykiller in forum Avansert trimming
    Svar: 9
    Siste post: 12/02/10, 10:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •