Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: B20 - Motortilstand

  1. #1
    Registrerte brukere Mr.Amazon sin avatar
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard B20 - Motortilstand

    Har en gammel b20 jeg hadde tenkt å bruke uten og overhale i en mellomperiode, men når jeg dreier på svinghjulet med hendene så kjennes det ut som om det er litt slakk. Jeg kan vri noen millimeter frem og tilbake uten motstand. Kjenne nesten ut som slakk.

    Er dette normalt eller tyder det på slakk i stempelkryssbolt? Hadde håpet å slippe å åpne motor for å sjekke tilstand.

  2. #2
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Det kan hende at to stempel er på topp og to på bunn og at det er akkurat i vendingen du kjenner "slakk".
    Prøv å drei svinghjulet 90 grader og kjenn etter da.
    Da bør det ikke være slakk.
    Er det fremdeles slakk kan det være kryssbolter eller veivlager.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  3. Takk Mr.Amazon takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Mr.Amazon sin avatar
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard Slakk i register.

    Ble nødt til å åpne opp litt og sjekke denne slakken, og det viser seg at slakken ligger i registeret. Han jeg kjøpte motoren av har kjørt med R-kam og bakelitt drev på registeret. Når jeg snudde på svinghulet var den denne slakken jeg kjente.

    Så nå blir det på med ståldrev! Godt jeg ikke hadde kjøpt en motor med slakk i veivlager..

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •