Da har jeg endelig fått tak i en veteran 240!
Bilen er ikkenoe glansbilde, fronten er bulka, ene kanalen har en bulk, ene hjulbrønnen er bulka og den har muligens gåen toppakning
Rustmessig er den forholdsvis bra, alderen tatt i betraktning. Er litt rust i ene hjulbua bak Begynner å komme i nedkant av frontruta og det har kommet litt akkurat der bulken er i kanalen. Er noen flekker rundt om etter steinsprut hvor det har kommet litt i overflaten. Under ser den ihvertfall veldig bra ut!
Grei nok KM stand
Bulken i kanalen:
Rusta i hjulbua:
Forholdsvis pent interiør. Skikkelige 70 talls farger! Lilla/rødt og brunt!
Den har noen form for røde senkefjærer, så er vel 40mm lavere enn org, selv om det ikke ser sånn ut
Gjort:
- Hellakering i org farge
- Sveist igjen antennehull + listehull i fronten
- Senkefjærer
- Lakkert org dørtrekk svart + satt inn svarte/grå seter
- Montert LH 2.4
- Walbro tankpumpe
- Byttet til ventilerte skiver foran
- Polyflex i forstilling
- Montert servo
- Rsport ratt, instrument og turbotrykksmåler i klokka midt i dashen
Skal gjøres:
- Monteres sammen etter lakk
- Gule koni foran og bak
- B230FT motor som skal lett overhales og settes inn sammen med m46 kasse
- Elvifte
- Godkjenne bilen med turbo og senk
- Få pulverlakkert de sentervendte stålfelga jeg har. Disse skal monteres sammen med chrome midtemblem og chromering
- Polyflex i bakstilling, annen bakaksling (helst med lamellsperre)
- IPD stag overalt under
Tips og innspill mottas
- Daruu