Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 110

Tråd: uheldig xc90 eier på broom.no

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. des. 2010
    Sted
    Der ingen trudde at nokon kunne bu
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Men hadde jo vært gøy og vite om han taxi fyren var flink med vedlikehold av bilen da, Fronten på bilen hans så ivertfall helt jævlig ut. xc90 er jo en ukurrant bil og ha som taxi, da den er dyr i innkjøp og dyr i drift.

  2. #77
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turboleif Vis post
    Men hadde jo vært gøy og vite om han taxi fyren var flink med vedlikehold av bilen da, Fronten på bilen hans så ivertfall helt jævlig ut. xc90 er jo en ukurrant bil og ha som taxi, da den er dyr i innkjøp og dyr i drift.
    Tja. Kan du finne en 7 seter som er bedre og har plass til 7 voksne personer?
    VW Touran: For liten. MB Vito: Ikkje akkurat:P
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Tja. Kan du finne en 7 seter som er bedre og har plass til 7 voksne personer?
    VW Touran: For liten. MB Vito: Ikkje akkurat:P
    feks http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25824864


    Ellers så er det vel stort sett minibuss eller flere drosjer som kommer om mann er mer en 4pers .

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turboleif Vis post
    Men hadde jo vært gøy og vite om han taxi fyren var flink med vedlikehold av bilen da, Fronten på bilen hans så ivertfall helt jævlig ut. xc90 er jo en ukurrant bil og ha som taxi, da den er dyr i innkjøp og dyr i drift.
    Fyren følger volvo sitt vedlikeholdsproggram,noe du ser om du leser artikkelen.

    Drosjer med karosseriskader er vel ikke akkurat noe nytt...

    Ellers så skal du ha gidd kraftig beng i vedlikehold over lengre tid for å få oppakkumulerte verkstedsutgifter i størelsesorden 150000+ på et år,så her er det nok dårlig kvalitet på matriellet som er årsaken desverre.

  5. #80
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    feks http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25824864


    Ellers så er det vel stort sett minibuss eller flere drosjer som kommer om mann er mer en 4pers .
    Heh. Den er vel dyrere i innkjøp og går sikkert ikkje billigere enn en XC90:P

    Tviler sterkt på at den er noe bedre enn en Xc90 også

    Selv har eg kjørt drosje, da med -06 XC70. Hadde eg hatt 2 seter til så hadde det vert utmerket.
    Orker ikkje tanken på å ha kjørt like mye i en MB sprinter eller Fuck Transit.

    XC90 og R-klasse blir vel kjøpt mest for at de kan ta meg endel folk, og at du fortsatt kjører en bil i stedenfor en ekkel "varebil":P
    Sist endret av JørgenT; 24/03/11 kl 23:59
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Heh. Den er vel dyrere i innkjøp og går sikkert ikkje billigere enn en XC90:P

    Tviler sterkt på at den er noe bedre enn en Xc90 også

    Selv har eg kjørt drosje, da med -06 XC70. Hadde eg hatt 2 seter til så hadde det vert utmerket.
    Orker ikkje tanken på å ha kjørt like mye i en MB sprinter eller Fuck Transit.

    XC90 og R-klasse blir vel kjøpt mest for at de kan ta meg endel folk, og at du fortsatt kjører en bil i stedenfor en ekkel "varebil":P

    Skal vel ikke så mye til å bli bedre en xc90,kommer jo dårliger ut i test en chrysler voyager hehe...

    Ellers så har jeg en meget sterk følese på at merca jeg linket til er noe bedre sammenskrudd en en xc90,noe som igjen vil føre til at den totale kostnaden på sikt vil helle i mercas favør.

    Forøvrig så har jeg to andre biler i tillegg til arbeidsbilen,som forøvrig duger mer en godt nok til sitt bruk.

    Forøvrig så er vel ikke en xc70 sammenlignbar med en sprinter eller fuck transit som du så fint sier.....

    Har på følesen at gjennomsnitsalderen på dette forumet er noe lavt...
    Sist endret av javist; 25/03/11 kl 00:42

  7. #82
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Når jeg kjørte litt taxi i gamle dager var det endel av eierene som hadde Toyota Avensis. Men alle av de som hadde bensinere fikk problemer med oljeforbruk. Og påfølgenede motorbytter, dette var ikke noe alle fikk ordnet på garantien. Mener og huske at det var en konstruksjonsfeil i motoren som gjorde at topplokksboltene rev løs gjengene i blokken. De med D4-D motoren hadde også motorbytter, men husker ikke hva som var grunnen.

    Det vil ikke si at Toyota generelt er gårlige biler, men vil påstå at de har ett ufortjent bra rykte. I bunn og grunn er jo Avensis en skranglekasse uten like, som er serdeles uegnet som en arbeidsplass om man vil holde på ansatte. Noen som man ser godt med at bortsett fra en prius så er det ingen Toyota drosjebiler igjen her i Alta hvertfall.

    Angående XC90 så er det sikkert ikke den beste Volvoen som er produsert, men alt i alt så er det jo fortsatt en av de beste bilene som er produsert.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  8. #83
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Fyren følger volvo sitt vedlikeholdsproggram,noe du ser om du leser artikkelen.

    Drosjer med karosseriskader er vel ikke akkurat noe nytt...

    Ellers så skal du ha gidd kraftig beng i vedlikehold over lengre tid for å få oppakkumulerte verkstedsutgifter i størelsesorden 150000+ på et år,så her er det nok dårlig kvalitet på matriellet som er årsaken desverre.
    Nå skal ikke jeg uttale meg om byene, men drosjer på små plasser og små byer har sjelden karosseriskader. Og i hvertfall ikke i en slik størrelse som omtalte bil.

    Han hadde jo gitt kraftig beng! Kjørte 100 000km fra motoren meldte alle illevarslende tegn, til han skiftet den for egen regning. AC-kompressor, dynamo og slikt er mer vanlig enn uvanlig å skifte på 250 000km. Automatkassebytte er sure penger og den kunne vært bedre, men med skikkelig vedlikehold kunne denne sikkert levd enda.
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  9. #84
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Skal vel ikke så mye til å bli bedre en xc90,kommer jo dårliger ut i test en chrysler voyager hehe...

    Ellers så har jeg en meget sterk følese på at merca jeg linket til er noe bedre sammenskrudd en en xc90,noe som igjen vil føre til at den totale kostnaden på sikt vil helle i mercas favør.

    Forøvrig så har jeg to andre biler i tillegg til arbeidsbilen,som forøvrig duger mer en godt nok til sitt bruk.

    Forøvrig så er vel ikke en xc70 sammenlignbar med en sprinter eller fuck transit som du så fint sier.....

    Har på følesen at gjennomsnitsalderen på dette forumet er noe lavt...
    Har selv lest den statistikken, og den må man definitivt ta med en klype salt. Det sier selv flere av mediene som har publisert den.

    Det som går på snittalder, kan nok stemme bra. Men mange av de som deltar i denne diskusjonen er voksne folk som har kjørt mye bil, og ikke minst kan og forstår ett og annet om bil.
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  10. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MrX Vis post
    Når jeg kjørte litt taxi i gamle dager var det endel av eierene som hadde Toyota Avensis. Men alle av de som hadde bensinere fikk problemer med oljeforbruk. Og påfølgenede motorbytter, dette var ikke noe alle fikk ordnet på garantien. Mener og huske at det var en konstruksjonsfeil i motoren som gjorde at topplokksboltene rev løs gjengene i blokken. De med D4-D motoren hadde også motorbytter, men husker ikke hva som var grunnen.

    Det vil ikke si at Toyota generelt er gårlige biler, men vil påstå at de har ett ufortjent bra rykte. I bunn og grunn er jo Avensis en skranglekasse uten like, som er serdeles uegnet som en arbeidsplass om man vil holde på ansatte. Noen som man ser godt med at bortsett fra en prius så er det ingen Toyota drosjebiler igjen her i Alta hvertfall.

    Angående XC90 så er det sikkert ikke den beste Volvoen som er produsert, men alt i alt så er det jo fortsatt en av de beste bilene som er produsert.

    Volvo xc90 alt i alt en av de beste bilene som er produser,hehe.. Du har nok mange imot deg hva angår den påstanden,du kan jo ta en titt på hva kvalitetstester sier om xc90.

    Toyota hadde problemer med trange oljekanaler på 1,8 bensin første genrasjons avensis og utvidet garantien på nevnte motor,diselen på første genrasjon var derimot en evighetsmaskin.

    Her har volvo mye å lære mtp å ta ansvar for dårlige produkter og utvide garantien på komponenter som ikke viser seg og holde mål.

    Forøvrig så er sistegenrasjon avensis en betydelig høyere følt kvalitet og faktisk kvalitet,men enig i at jeg hadde blitt skuffet om jeg ble tildelt en slik drosjebil om alternativet var å kjøre feks en volvo eller mercedes,men nå har det lite med faktisk kvalitet å gjøre,men en hel del med comfort og opplevd kvalitet.

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
    Nå skal ikke jeg uttale meg om byene, men drosjer på små plasser og små byer har sjelden karosseriskader. Og i hvertfall ikke i en slik størrelse som omtalte bil.

    Han hadde jo gitt kraftig beng! Kjørte 100 000km fra motoren meldte alle illevarslende tegn, til han skiftet den for egen regning. AC-kompressor, dynamo og slikt er mer vanlig enn uvanlig å skifte på 250 000km. Automatkassebytte er sure penger og den kunne vært bedre, men med skikkelig vedlikehold kunne denne sikkert levd enda.
    Han varslet volvo om oljeforbruket,men de mente at oljeforbruket hans ikke var unormalt iom at det var under 1l på 1000km,noe som er en vanelig praksis og bruke .

    Det volvo gjør feil er å ikke gi mannen en ny motor når de kjente til problemet.

    Karosseriskader på drosjer her jeg bor er vanelig,har en svoger som driver karosseriverksted så det kjenner jeg godt til.

  12. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
    Har selv lest den statistikken, og den må man definitivt ta med en klype salt. Det sier selv flere av mediene som har publisert den.

    Det som går på snittalder, kan nok stemme bra. Men mange av de som deltar i denne diskusjonen er voksne folk som har kjørt mye bil, og ikke minst kan og forstår ett og annet om bil.

    Så du mener at tester ut av svenske bilprovningen skal tas med en klype salt,den må du utdype?

    Så vidt jeg vet så er det en test som baserer seg på kaldefakta og ikke synsing fra en eller annen biljournalist.

  13. #88
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Skal vel ikke så mye til å bli bedre en xc90,kommer jo dårliger ut i test en chrysler voyager hehe...

    Ellers så har jeg en meget sterk følese på at merca jeg linket til er noe bedre sammenskrudd en en xc90,noe som igjen vil føre til at den totale kostnaden på sikt vil helle i mercas favør.

    Forøvrig så har jeg to andre biler i tillegg til arbeidsbilen,som forøvrig duger mer en godt nok til sitt bruk.

    Forøvrig så er vel ikke en xc70 sammenlignbar med en sprinter eller fuck transit som du så fint sier.....

    Har på følesen at gjennomsnitsalderen på dette forumet er noe lavt...
    Heh. Siden en Xc90 er så dårlig så burde vel en S60/V70/S80/XC70 vert like dårlige mener du da?
    Disse bilene er 85% like en XC90. Motor,gir,understell, er jo 100% likt

    Eneste forsjellen eg kan tenke meg er at Xc90en veier endel mer enn de andre.

    Tja. Om merca er bedre vet jeg ikkje. Har noen kompiser som jobber som mekaniker på MB forhandler. Er da jammen noenting å gjøre hos de også, tviler på at de er så mye bedre jeg men. Men om eg kan vise til noen test? nei:P

    Grunnen til at eg dro inn MB sprinter eller Transit var at de fleste som kjører rundt i oslo ikkje måååå ha en 16 seters transit. Viss noen bestiller drosje for 4
    stk personer så holde jo en personbil
    Derfor kjører ikkje alle rundt i store minibusser da dette streng talt ikkje er nødvendig.
    Klart det er mest praktisk med en Transit med mange seter, men da hadde hvertfall ikkje jeg gidda å kjørt 120000km i året:P
    Vil da også tro at en volvo er mye deiligere å kjøre enn mye annet traust japansk

    Han som eier drosjene jeg kjører hadde før 2 stk Transiter og en Peugeot 605.

    Gikk da over til å selge alt.
    Kjøpte seg 1 ny 16 seters transit og da en Volvo S80 og en Xc70.
    Siden 90% av alle turen han kjørte var det ikkje behov for mer enn 4 passasjerplasser så giddet han ikkje kjøre rundt i en transit. Som er ekkel å kjøre i forhold
    Så kan han heller bruke transiten når det trengs
    Solgte nettopp Begge personbilene og bestilte seg 2 nye V70II her hos oss.
    Selv om vi hadde byttet girkasse i begge de gamle bilene så var han ikkje i tvil om at han skulle ha volvobiler fortsatt. Så noe har vi vel gjort rett

    Tja. Kanskje eg er et barn i forhold til deg med mine 24 år.
    Men har da jobbet som mekaniker på volvoforhandler siden 2005 og har da fått med meg mye ang. disse bilene.
    Vi selger drosjer i bøtter og spann. Selv om vi har byttet noen girkasser osv så har eg ikkje følelsen av at drosjeeierene er misfornøyd av den grunn
    Kanskje det har mye med instilling til drosjeeier og forhandler sitt fokus på kundetilfredstillelse
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  14. #89
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    ikke å skyve under bordet at xc90 har vært et litt større problem barn enn småsøsknene som har mange års erfaring på veien.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  15. #90
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    ikke å skyve under bordet at xc90 har vært et litt større problem barn enn småsøsknene som har mange års erfaring på veien.

    Tja. Eg personlig syns denne bilen har fått et ufortjent dårlig rykte. Men men.
    Det er min mening.

    Hva mer går i stykker på en Xc90 enn feks en Xc70? V70?
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  16. #91
    Registrerte brukere andreas sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post

    Hva mer går i stykker på en Xc90 enn feks en Xc70? V70?
    Hjullager, forstillingsdeler og ein del elektronikk. El-systemet i XC90 er svært forskjellig frå V/XC70. Automatkassene er gjerne òg eit større problem på XC90 grunna høgare vekt.
    -06 VW Phaeton 3.0 TDI 4Motion
    -02 Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Aut.

    x -03 Volvo XC90 D5 AWD

  17. #92
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    det kan nok stemme at den har et litt oppblåst rykte, men volvo og andre "prestisje" merker får fort mye hets om noe skjer.
    Vet hvertfall at xc90 har hatt en del feil med girkasser (T6 motoren), hjullagre, bremser og bærearmer. Ellers vet jeg ikke om stort mer.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  18. #93
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Elektronikken er forskjellig ja. Feks "Most" nettet i disse bilene har gidd meg mye hodebry:P

    Det meste av de andre ting dere snakker om er jo ting som går akkurat like mye istykker på de andre bilene. Men er jo ingen som sier noe negativt om de:P

    Hjullagte bak er jo problemer på alle bilen med
    AWD
    i denne årsklassen.
    Forstillingsdeler er mye det samme.
    Tror nok at girkasseproblemet blir større når vekta øker. XC70/XC90.
    Men har bytet girkasse i vanlig
    FWD
    biler også.

    Har jo byttet flere kontrollstystemer i girkasser siden TF-80 kassen kom i 2006.

    Mye av feilen ligger der.
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  19. #94
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Vet hvertfall at xc90 har hatt en del feil med girkasser (T6 motoren).
    Heh.
    Den kassen har ikkje akkurat vert noen suksess.
    Et jævelsk beist av ein kasse som er laga av Gm tror jeg. Kom kun til T6 bilane. Den blei laga fordi at T6 motoren var så brei at kassen må lages i en slags vinkel for å i det heletatt få plass. Den ligger lixom "Bak" motoren.
    Heldigvis er det mindre av disse kassene.
    Kan heller ikkje sammenlignes med kassene som står i 5erene. Syns AW kassene er bedre
    Eg har skifta 2 slike kasser. Begge var på samme bil (S80).
    Godt eg hadde løftejekk:P
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  20. #95
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Så du mener at tester ut av svenske bilprovningen skal tas med en klype salt,den må du utdype?

    Så vidt jeg vet så er det en test som baserer seg på kaldefakta og ikke synsing fra en eller annen biljournalist.
    Pga at deres test og eksempelvis annen statistikk hentet fra statene, er det som oftest T6 og V8'er modellene som skaper mest hodebry for eierne. Og trekker denne statistikken veldig ned for XC90. Disse er det solgt betydelig flere av i Sverige og USA, enn her hjemme.

    Dette er modeller som det går svært få av her til lands, og man kan derfor ikke sammenligne driftsikkerheten på bilene som går i Norge direkte mot hverandre. Hvis det foreligger en lik test basert på norske billeiere, vil nok XC90 komme en del bedre ut da majoriteten her kjører 2,5T bensin eller D5.
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  21. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Heh. Siden en Xc90 er så dårlig så burde vel en S60/V70/S80/XC70 vert like dårlige mener du da?
    Disse bilene er 85% like en XC90. Motor,gir,understell, er jo 100% likt

    Eneste forsjellen eg kan tenke meg er at Xc90en veier endel mer enn de andre.

    Tja. Om merca er bedre vet jeg ikkje. Har noen kompiser som jobber som mekaniker på MB forhandler. Er da jammen noenting å gjøre hos de også, tviler på at de er så mye bedre jeg men. Men om eg kan vise til noen test? nei:P

    Grunnen til at eg dro inn MB sprinter eller Transit var at de fleste som kjører rundt i oslo ikkje måååå ha en 16 seters transit. Viss noen bestiller drosje for 4
    stk personer så holde jo en personbil
    Derfor kjører ikkje alle rundt i store minibusser da dette streng talt ikkje er nødvendig.
    Klart det er mest praktisk med en Transit med mange seter, men da hadde hvertfall ikkje jeg gidda å kjørt 120000km i året:P
    Vil da også tro at en volvo er mye deiligere å kjøre enn mye annet traust japansk

    Han som eier drosjene jeg kjører hadde før 2 stk Transiter og en Peugeot 605.

    Gikk da over til å selge alt.
    Kjøpte seg 1 ny 16 seters transit og da en Volvo S80 og en Xc70.
    Siden 90% av alle turen han kjørte var det ikkje behov for mer enn 4 passasjerplasser så giddet han ikkje kjøre rundt i en transit. Som er ekkel å kjøre i forhold
    Så kan han heller bruke transiten når det trengs
    Solgte nettopp Begge personbilene og bestilte seg 2 nye V70II her hos oss.
    Selv om vi hadde byttet girkasse i begge de gamle bilene så var han ikkje i tvil om at han skulle ha volvobiler fortsatt. Så noe har vi vel gjort rett

    Tja. Kanskje eg er et barn i forhold til deg med mine 24 år.
    Men har da jobbet som mekaniker på volvoforhandler siden 2005 og har da fått med meg mye ang. disse bilene.
    Vi selger drosjer i bøtter og spann. Selv om vi har byttet noen girkasser osv så har eg ikkje følelsen av at drosjeeierene er misfornøyd av den grunn
    Kanskje det har mye med instilling til drosjeeier og forhandler sitt fokus på kundetilfredstillelse
    Du får meg aldrig til å gå med på at xc90 er en bra bil,eller en av de beste bilene som er laget som du så fint sier.

    Du argumenterer på et følesesmesig grunnlag ikke et faktagrunnlag,når du presterrer å komme med slike påstander.

    At volvo lager gode kjøremaskiner er det ingen som betviler,men at det derimot skal være et bilmerke som bemerker seg i toppskiktet hva angår kvalitet og kundeservice nei.......

    Leste forøvrig nafbladet jan/feb 2011 hvor det står en fin artikkell om renault eiere,de var norges minst fornøyde bileiere. Så nytt forhandlernett på merket,volvo er ute av bildet mao. Kundetilfredsheten er den som øker mest blandt alle bilmerker etter dette,det sier egentlig veldig mye om importørens holdning ovenfor kundene sine....

  22. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
    Pga at deres test og eksempelvis annen statistikk hentet fra statene, er det som oftest T6 og V8'er modellene som skaper mest hodebry for eierne. Og trekker denne statistikken veldig ned for XC90. Disse er det solgt betydelig flere av i Sverige og USA, enn her hjemme.

    Dette er modeller som det går svært få av her til lands, og man kan derfor ikke sammenligne driftsikkerheten på bilene som går i Norge direkte mot hverandre. Hvis det foreligger en lik test basert på norske billeiere, vil nok XC90 komme en del bedre ut da majoriteten her kjører 2,5T bensin eller D5.
    Dette med v8 T6 modellene kjente jeg ikke til så om disse bilene er beheftet med mer problemer så vil selvsagt en slik test komme noe skjeft ut ift her på berget,men at det skal utgjøre de kjempestore forskjellene har jeg liten tro på.

    Svenskene er vel et mer nøkternt folkeslag en oss slik at jeg betviler at majoriteten av xc90 solgt i sverige har denne motorkonfigurasjonen som du nevner.

  23. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Elektronikken er forskjellig ja. Feks "Most" nettet i disse bilene har gidd meg mye hodebry:P

    Det meste av de andre ting dere snakker om er jo ting som går akkurat like mye istykker på de andre bilene. Men er jo ingen som sier noe negativt om de:P

    Hjullagte bak er jo problemer på alle bilen med
    AWD
    i denne årsklassen.
    Forstillingsdeler er mye det samme.
    Tror nok at girkasseproblemet blir større når vekta øker. XC70/XC90.
    Men har bytet girkasse i vanlig
    FWD
    biler også.

    Har jo byttet flere kontrollstystemer i girkasser siden TF-80 kassen kom i 2006.

    Mye av feilen ligger der.
    At dette er feil som går igjen på de andre bilene bekrefter jo bare det jeg har sagt tidligere,volvo har et generelt kvalitetsproblem hva angår automatkasser og forstilling.

    Til det med motorhavari på D5

    Mange av disse havariene tror jeg skyldes at 30000km interval er iallefall 10000km for mye.

    En del tomgangskjøring i bla taxinæringen som fører til mye koksing

    Samt at det er en meget villig motor og noen fristes vel til og hente ut i overkant...

  24. #99
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Du får meg aldrig til å gå med på at xc90 er en bra bil,eller en av de beste bilene som er laget som du så fint sier.

    Du argumenterer på et følesesmesig grunnlag ikke et faktagrunnlag,når du presterrer å komme med slike påstander.

    At volvo lager gode kjøremaskiner er det ingen som betviler,men at det derimot skal være et bilmerke som bemerker seg i toppskiktet hva angår kvalitet og kundeservice nei.......

    Leste forøvrig nafbladet jan/feb 2011 hvor det står en fin artikkell om renault eiere,de var norges minst fornøyde bileiere. Så nytt forhandlernett på merket,volvo er ute av bildet mao. Kundetilfredsheten er den som øker mest blandt alle bilmerker etter dette,det sier egentlig veldig mye om importørens holdning ovenfor kundene sine....
    Har vel ikkje sagt at Xc90 er den beste bilen i verden.
    Syns det er litt merkelig at Xc90 blir så slaktet. Mens ingen sier noe om de andre bilen som deler samme platform.

    Selv hadde jeg ikkje kjøpt meg en Xc90, men så hadde eg heller ikkje kjøpt meg en X5 eller ML

    Det som "feil" med Xc90ene feks er jo gjengangerfeil. Det som er feil på Xc90 går og igjen på Xc70 feks.

    Girkassene blir heller ikkje laga av Volvo. Er Aisin Werner som bygger de fortsatt. Samma kassen blir også brukt på LR Freelander. Jammen har eg skifta en kasse der også.

    Renault er vel et vanskelig merke å få på beina igjen her i norge etter laguna II kom her i starten på 2000 tallet. Det kan man vel kalle en problembil.
    Er vel 2-3 importører som har prøvd seg på det merket her tillands de siste årene. Skal jammen endel til for å få folk til å komme innpå tanken på det merket.
    Men det ruller nå ut noen Renaulter herfra for siden ser jeg.
    Det ligner ikkje akkurat på Volvo sine salgstall men.
    I fjor solgte vi mest biler siden 1986. Over 10000 biler her tillands.
    Godt mulig folk har lest tester, men ser ikkje ut til at det har så mye å si på salget. Virker nesten som tvert imot:P
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  25. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Har vel ikkje sagt at Xc90 er den beste bilen i verden.
    Syns det er litt merkelig at Xc90 blir så slaktet. Mens ingen sier noe om de andre bilen som deler samme platform.

    Selv hadde jeg ikkje kjøpt meg en Xc90, men så hadde eg heller ikkje kjøpt meg en X5 eller ML

    Det som "feil" med Xc90ene feks er jo gjengangerfeil. Det som er feil på Xc90 går og igjen på Xc70 feks.

    Girkassene blir heller ikkje laga av Volvo. Er Aisin Werner som bygger de fortsatt. Samma kassen blir også brukt på LR Freelander. Jammen har eg skifta en kasse der også.

    Renault er vel et vanskelig merke å få på beina igjen her i norge etter laguna II kom her i starten på 2000 tallet. Det kan man vel kalle en problembil.
    Er vel 2-3 importører som har prøvd seg på det merket her tillands de siste årene. Skal jammen endel til for å få folk til å komme innpå tanken på det merket.
    Men det ruller nå ut noen Renaulter herfra for siden ser jeg.
    Det ligner ikkje akkurat på Volvo sine salgstall men.
    I fjor solgte vi mest biler siden 1986. Over 10000 biler her tillands.
    Godt mulig folk har lest tester, men ser ikkje ut til at det har så mye å si på salget. Virker nesten som tvert imot:P
    Fullstendig klar over at det ikke er volvo som lager kassene,er vel ikke så mye volvo igjen i en volvo strengt tatt..

    Det at volvo velger å fortsette å bruke disse problemkassene er jo noe forunderlig,det må jo være et økonomispm...

    Ellers så er jeg enig i dine betraktninger mtp ml og x5...

    forøvrig så sa du i en tidligere post at xc90 var en av de beste bilene som er laget,men det går du tilbake på nå???

Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Repotasje 850 awd på broom.no
    By jorg1 in forum Volvo i media
    Svar: 36
    Siste post: 24/05/13, 09:36
  2. Omtale Volvo på broom.no
    By Modellbilsamler in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 8
    Siste post: 15/01/11, 03:09
  3. Litt uheldig med en Volvo:P
    By DanSteffen in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 8
    Siste post: 20/05/10, 20:14
  4. Utsagn fra broom.no - noen med samme erfaring?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 164
    Siste post: 03/03/10, 20:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •