Det er litt vanskelig å få en motor på over 200 hk med en 2.3 liter 4-sylindra sugemotor som har godt bånndrag og fortsatt er sprek som faen på toppen.
For min del så er turbo tingen, ser ikke hva som er gromt med å ha mindre effekt når man kan få mer ved å sette på en liten duppeditt . Men sikkert flere meninger om det.
kompressor?
One Ring to rule them all
nei. men motorer uten overladning suger. enkelt å greit.. men får jo sugemotor følsen med kompressor. uten å kjøre v8
One Ring to rule them all
Hvis jeg hadde satt en turbo i FB`en min?
Det har jo en tendens til å bli "jalla" mekk og holde dårlig (Hvis jeg hadde skrudd)
Er det virkelig verdt å sette på en turbo, hvis man gjør det bra? Hvordan er det å godkjenne detta?
Ps. 50 innlegg! *stolt*
Sist endret av kjellt; 16/02/10 kl 21:51
tar det som en selvfølge at det er snakk om bruksbil her, og da er sugetrim til 40k, for og oppnå 200hk dumt, da bilen ikke er noen gøy bruksbil lenger. og bruker man si 20k på en turbo motor så har man fort 300hk, og mye mer behagelig og kjøre
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Hvorfor godkjenne? monter en turbo med litt størrelsepå (så du ikke får så mye mottrykk. Da får du fortsatt sugemotor karakteren på motoren + litt ekstra.. viktig at den ikke blir lat på topp som en orginal volvo turbomotor).
Men hvis du skal lage jalla mekk så er det ikke vits..
Bruk noen timer på det. gjør ting klart. ha en plan.
Noen kaller å slenge turbo på FB for jallamekk. men resultatene og ytelsen er jo mye bedre en turbomotorene volvo har orginalt som oftest. men viktig å ikke slenge på en liten t3 eller 13c man får billig...
Ting du MÅ være nøye med for å ikke drepe folk rundt der er Oljereturen. Må være tett. lekasjer = "#¤"%¤##". oljetrykk til turbon tar du fra oljetrykksgiveren. y ledd. bruk gjengeteip for å få alt tett. grenrør har du på bilen din. bare lager deg 2 bend som går til turbon... Er gjort på en dag hvis man har sveiseapparat. men det krever turbodyser og det lureste er å ha turbohjerner (noe emilyxxxx på forumet ordner. programerer om dine orginal bokser).. problemet er at biler som kom med FB motor ikke har girkasse / clutch til dette clutchen merker man sliter på første prøvetur. og girkassa ryker når man skal vise til venner at det går bra
One Ring to rule them all
Tåler ZF`en mer a? Oppmot 800-100 nm?
M90 har jo en svakhet i 3 giret da, hvis du kræsjgirer, kan det jo rase?
Får jo sveisa synkro ringene på 3 giret på M90! Men hadde jo vært morro å prøvd en ZF også..
Blir nok ikke noe grenrør på meg, går heller for turbo motor
Men takker for alle svar =)