Jeg har hvertfall papirer fra Volvo Norge hvor dem godkjenner alle Volvo bensinmotorer såfremt de ikke har mer enn 238hk og 310Nm. Så 2.3 literen skal helt fint kunne godkjennes. Riktignok ikke med 500hk men men...
Jeg har hvertfall papirer fra Volvo Norge hvor dem godkjenner alle Volvo bensinmotorer såfremt de ikke har mer enn 238hk og 310Nm. Så 2.3 literen skal helt fint kunne godkjennes. Riktignok ikke med 500hk men men...
MrX
2009 V70 D5 AWD
Da er det isåfall kun 850 T5 motoren på 2,3L som kan godkjennes da den har 225Hk, litt usikker på dreiemomentet i den, men det tror jeg isåfall er helt på grensen. Andre alternativ er jo 2,0 T5, 2,0 LT, eller 2,5 LT. Jeg ville styrt unna 2,5 eller rettere sagt alle blokkene med 83mm borr om du skal ha 500Hk da sylinder veggene blir noe tynne. 2,0, og 2,3 har alle 81mm borr.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
du får vel godkjent mer hk når man oppgraderer bremser? har tenkt om å bygge om til r-bremser rundt om
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
det var dumt, han har sikkert noen triks han jeg jobba med som har t5r'n godkjent på 740'n
men jeg får lett lurt inn en orginal t5?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
blir nok det da. skal nok prøve å få lurt på noe mer
de kan forlange utslipp dokumentasjon på motoren og. en måte de bruker i bergen for å begrense oppgraderingen på motorer. f.eks man får ikkje godkjent en 940 LT men chip og bremse papirer pga at de vil også ha utslipp og holder ikkje bare med co. ( på bergen BT )
man får godkjent alt vis man vil og gjør det ordentlig. At volvo norge har løslatt typegodkjenningen for kaoseriene betyr ikkje at det er stopp der. det er den lette og billige måten å gjøre det på. Men kan reise på TUV i tyskland og få godkjent bilen med 1000HK om man vil det. men det koster penger. Ikkje for å være frekk men det kan jo også virke som eg har lest her at å bygge og få godkjent en 740 med 500hk er et lang skudd!!
hadde eg vært deg ville eg fått en dialog med en person på BT og han forholder du deg til hele tiden. et lite tips vær ydmyk, han forteller deg kan han vil se og du gjør det sånn.
stage 1= er jo å få godkjent t5 motor med m90 gir. her ville og også fått inn senk, bilstein dempere, tykkere stabstag og pollyforinger.
stage 2= se på konto, tid, stress og tenke på om det er verd å godkjenne resten.
gjør som vi andre, kjører biler som har vært i norge over 10 år, ha manuel reg. på turbo trykk. ( datasprut med mappsensor gjør det komplett. )
945 tic stage 3 (prosjekt), Pajero 3.2 dykkebil, opel astra 1.7TDI kone/sparebørse, Ducati 900super sport, HD-Springer, HD FXR prosjekt igang,
det er flere volvo 5ara som har under 238 hk.
italiensk 2.0 turbo på 211hk og 300nm
2.3 turbo på 225hk og 310nm
2.0 turbo på 180 hk husker ikke nm
2.0 turbo på 163 hk husker ikke nm
2.5 turbo på 193hk
hvilken bil er det du skall ha det i? har sitt 940 som har fått godkjennt 2.3 t5 på 225hk så trude ikke det skulle vere noko problem
skal ha i 740. trur det bare blir orginal 2,3t5 i førsteomgang. blir vel litt mer snacks etterhvert
noen som vet hvor jeg kan kjøpe smidde stempler å smidde råder? ser pedersen har h-råder men ikke til 81mm. det står at da må rådene gjøres om.
www.xtremt.se har vell no
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Skal du ha motor som tåler noe for fremtidige stønt, så kjøper du deg en hvilken som helst T5 med 81mm borring (helst de gammle de har sterkere veiv, dog den er tygre) så pælmer du blokka til noen som vil ha den, og bruker blokk fra 2002 --> D5 motor, vil helst anbefale de etter 2004 -->
så skaffer du nye råder, typ H profil lengde 159mm 53mm storende og 23 lilleende (Sten Parner har bla.a, dog ville satsa på skikkelige AutoVerdi saker)
Gjerne custom JE eller CP stempler tilpasset ønsket komp (og ventilløft samt størrelse) på 81mm (eller bruk 81mm stempla fra t5'en med 81 borring om du vil bytte stempler senere)
Så flytter du ellers resten over på D5 blokka. Mulig du må bruke bensintopp fra 2001 --> på D5 blokk (husker ikke helt for å være ærlig )
Men hvis du ikke har noen ekstreme planer ville jeg bare kjøpt en 2001 --> turbofemmer med 81 i borr og kjøre originalt i førsteomgang. Evt. koste på den en litt annen turbo og kammer og VEMS (eller tilsvarende) datasprut.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
hva er det som gjør at d5 er en bedre blokk enn t5?Skal du ha motor som tåler noe for fremtidige stønt, så kjøper du deg en hvilken som helst T5 med 81mm borring (helst de gammle de har sterkere veiv, dog den er tygre) så pælmer du blokka til noen som vil ha den, og bruker blokk fra 2002 --> D5 motor, vil helst anbefale de etter 2004 -->
så skaffer du nye råder, typ H profil lengde 159mm 53mm storende og 23 lilleende (Sten Parner har bla.a, dog ville satsa på skikkelige AutoVerdi saker)
Gjerne custom JE eller CP stempler tilpasset ønsket komp (og ventilløft samt størrelse) på 81mm (eller bruk 81mm stempla fra t5'en med 81 borring om du vil bytte stempler senere)
Så flytter du ellers resten over på D5 blokka. Mulig du må bruke bensintopp fra 2001 --> på D5 blokk (husker ikke helt for å være ærlig )
Men hvis du ikke har noen ekstreme planer ville jeg bare kjøpt en 2001 --> turbofemmer med 81 i borr og kjøre originalt i førsteomgang. Evt. koste på den en litt annen turbo og kammer og VEMS (eller tilsvarende) datasprut.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Fådd klarsignal fra biltilsynet i Bodø ang B5234T3 i min. Va ikke noen problemer
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
snakka med en på bt i notodden. han sa det at dem kunne ikke gå noe lenger en det volvo kunne godkjenne. får dra et annet sted da
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
det stemmer det. er grom den
hvem, hva er MAGICMAN?