det er ikke sikkert... du bør egentlig passe på så du ikke sender + og jord og noe rart inn til tankmåleren etc :P
det er ikke sikkert... du bør egentlig passe på så du ikke sender + og jord og noe rart inn til tankmåleren etc :P
One Ring to rule them all
Jepp
One Ring to rule them all
må huske på att pumpe i tanken ikke klarer å presse bensin igjennom pumpa under bilen når den pumpa ikke går, så du burde løsne slange som kommer fra tank som går til pumpe under å se der
Sist endret av R.G; 29/01/11 kl 18:35 Begrunnelse: bokstavkjeks
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Var oppe med bensinpumpen i går kveld, og så at forrige eier av delebilen hadde satt polene helt feil, satte på hele armaturen i fra bilen jeg! Og det står på en splitter nye pumpe på den. Men når jeg setter på tenningen stiger trykket til 3.5 bar, også ramler det ned til 0.5 - 1 bar. Trodde trykket skulle holde seg på 3.5 bar etter pumpene hadde stoppet jeg men? Men når pumpene går så holder trykket seg på 3.5 bar, så dette må jo være rett?
Men kan dette være årsaken til at den ikke starter når den er kald? Hvis jeg har i motorvarmeren i 1 time starter den med en gang! Har også byttet temp føler ved sylinder nr. 3
siden trykke ramler ned kan tyde på defekt bensintrykkregulator.
som jeg nevnte tidligere her tror jeg?. og det kan være grunn til den ikke starter da den har stått lenge fordi trykket blir borte og det må "pumpes fram" att bensin og bygge opp trykket, som om man har kjørt tørr tanken
edit: har du pumpe under bil skal det sitte en tilbakeslagsventil i ene koblinga der mener jeg,
men jeg ville prøvd å bytta bensintrykkregulatoren hadd samme prob med en jeg hadde før
Sist endret av R.G; 30/01/11 kl 13:10
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Okei! Har ikke en slik for hånden, men får muligens spørre en kamerat om å få låne hans! Er usikker om det sitter en tilbakeslagsventil under. Men jeg kan file i 1 - 2 min når den er kald, og den kommer ikke i det heletatt.. Var ute og prøvde i sta og da filet jeg helt til batteriet ble flatt.. Bensintrykkregulator fra lh2.4 med sugemotor er vel ikke den samme?
Målte bensintrykket på den forrige orginale turbobilen jeg hadde, og da sto trykket på 3.5 bar når jeg skrudde på tenningen og holdte seg på det. Så det er vel slik det skal være.
den fra lh 2,4sug er lik den er 3bars regulator det også... tilbakeslags ventil pleier å sitte i ene koblinga fra pumpe til filter mener jeg. i en sånn 90gr kobling el hva det er.
så prøv regulatoren. er det ikke den og trykket faller tilbake så spørs det på om tilbakeslagsventilen. kan hende sitter tilbake slagsventil i pumpa.
men hvis det er regulatoren så er det det att trykket blir borte ved att bensina siger tilbake i returslangen..
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
grunn til det går greit når bilen er varm og noen timer etter den er stoppet er pga den trenger mindre bensintrykk, og fordi trykket holder seg ei stund. og att det trykket siger nedover sagte over tid, pga kan være lite hull i membran i regulatoren
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Ingen tilbakeslags ventil. det er en trykkutgjevner! det trengs når man åpner 4stk dyser på en gang.
trykket synker sakte med sikkert pga pumpa. Når man slår på tenninga så spruter bilen på litt bensin ned i motoren så den skal starte lettere.
Men bensintrykket skulle holdt seg på 3bar.
One Ring to rule them all
det er likt
One Ring to rule them all
Har nå byttet den uten forbedring! Tok lang ti før den startet, og den døde hvis jeg begynte og gasse etter oppstart. Men trykket holdt seg nå, hadde 2.5 - 3 bar når jeg satte tenningen på. Men kan temp sensoren under innsug nr 3 ha noe å si? Byttet denne fra en F motor, men det har vel ikke noe og si.
Men hva er det som blir annerledes når motoren er litt varm? Motoren skal jo starte uten ledningen på temp sensoren under innsug nr 3 når den er kald. Har iallefall erfart dette tidligere.
Feilkodelampa lyser, men kodeleseren min funker ikke lenger etter jeg byttet hjerner! Har en kodeleser som er i fra en 95 modell FK, men hjernene mine er i fra en 98 modell.
byttet utenforbedring? er vel en forbedring når den holder på trykket hvis temp følern du satte i kommer fra nyere f motor med 2,4 sprut har ikke det noe å si.
du satte meg litt i tenke boksen ang hjerner å kodeleser, for det skal egentlig gå greit
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
ikke alltid den starter uten. fordi da drukner den i bensin. det er 2stk kabler på tempmåleren. en til bensin hjernen og en til tenningshjernen.
(hvorfor byttet du hjerner?)
Har du sjekket ut denne "blåse lyden"?
Hmmms når du har bygd om fra F bil til FK motor... hvor har du satt lmm hen? Hvordan gjorde du dette?
One Ring to rule them all
nei sugemotor hjerner og turbohjerner er ikke likt
One Ring to rule them all
Det er lett å få forstyrrelser når man flytter lmm. jeg bruker alltid kabler som er "skjærmet". ellers har jeg opplevd at mye rart kan skje.. samme gjelder kabler til dyser.
One Ring to rule them all
Det er en litt annen plassering av releer etc i motorrommet på turbo og ikke turbo motorer
One Ring to rule them all
Nei, fordi noen ikke får problemer men andre sliter som faen
Dysereleet sitter på motsatt side (som eksempel)
One Ring to rule them all
ledningsnett er nesten likt på turbo å sug ja. koblinger for dysemotstander er en forskjell bla, lmm plasseringer,
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET