har en 244 75mod som tank målern ikke funker på, hva er mest sannsynlig feilen?
er det i tanken eller måler, greit og ha en pekepinne før jeg starter og lete
har en 244 75mod som tank målern ikke funker på, hva er mest sannsynlig feilen?
er det i tanken eller måler, greit og ha en pekepinne før jeg starter og lete
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
kan være begge deler også. ikke godt å si hvem av delene som er ødelagt. det er litt opp og ned på volvo (selv 960n har begynt å vise slike feill desverre...). men du kan måle deg frem med multimeter om du får signal fra tanken (men husker ikke verdiene nå )
One Ring to rule them all
Akkurat det samme på min 242 75mod, der har jeg byttet instrumentet nå, men ble ikke noe bedre. hvor mange ledninger går det fra tanken da?
ser ut som at det går en ledning fra tanken på min hvertfall, skal prøve og måle litt etterpå
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Ta av ledningen bak ved tanken og se hva som skjer, deretter legger du den til minus da skal måleren gå motsatt vei.
Skjer det ikke noe så er det ledningsbrudd eller instrument.
Får å måle ledningen legger du den til minus bak og måleren foran ved instrumentene med en prøvelampe som er koblet til plus, lyser den er ledningen hel.
Volvo V70 D5 2006 mod
Volvo S80 D5 2003 mod
Volvo 66DL 1,1 76 mod
Volvo 66GL 1,3 76 mod
på nye typen instrumenthus ligger det en motstand bak på printkortet til instrumentene, denne var brennt på min og da virket ikke tankmåleren, så byttet denne og alt var ok igjen så kanskje denne motstanden er på gamle dashbordet/instrumenten også?
Veldig ofte når det er noe feil på tankmålern så er det fordi det som er av ledninger ned til armaturet er ira av, røra er som regel så rusta at dem ryker når du prøver å ta av slangene.