les så ser du. står skiver er skakke, ingen puls i pedal, kjentes kun i høy hastighet .
les så ser du. står skiver er skakke, ingen puls i pedal, kjentes kun i høy hastighet .
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Skulle bare få deg til å skrive det :P
Du vet det er andre her som vet en del om dette (faktisk noen av de som gir meg en del skiver for å fikse opp etc ) som ikke gidder å svare fordi det er lettere å bare la dere tro skivene er skjeve...
Les hva jeg skrev også. legg ei tynn skive på en av hjulboltene på en helt ny bremse skive å test selv...
å hvordan får du en skjev skive til å ikke gi pulserende pedal? sitter calipern din løst ellerno? :P
Caliperen sitter fast montert i spindel / fjørbeinet.. Forklar meg HVORDAN du ikke klarer å få pulserende pedal HVIS skiva er skjev... bruk hue før du prøver å "være frekk"
Tror du får lese litt på rejsa.se etc så du får litt bedre forklaring på hva som skjer en hva jeg forklarer... så kan du heller diskutere med gutta der som har 40års erfaring innen understell om fenomenet ditt
One Ring to rule them all
vet hva som feilte min og det ga seg ved bytte til nye skiver. og skiver var skakk og det ble målt og den lille skjevheta som var ble ikke merkende på pedal, kun i rattet i høye hastigheter.
og legge ei skive i mellom, mye utslag tror du ikke det vil bli ytterst på skiva? ja da kan man snakke pulserende pedal, og så skakk var ikke mine skiver att det kan sammenlignes med ei skive på baksida. men jeg hadde ingen pulserende pedal og calippere satt på plass og fast som dem skulle. så det, men nå gidder ikke jeg mere ang detta bremsestyret her for jeg vet hva som feiler bila mine
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
behøver jo ikke ta en 2mm tykk skive... Men du skjønner hvorfor jeg syns det er rart du ikke fikk pulserende pedal? for selv med bare 1mm kast i skiva så vil du merke dette GODT i pedalen
1mm kast = bremseklossen flyttes 1mm inn... og det er mye veske som må gå et sted... som i pedalen..
One Ring to rule them all
Selv bruker jeg aldri skrikeplater, kun kobberpasta på klossene.
Funka på 240`n i 2 år med feiltema skiver og klosser.
Alle biler jeg har byttet bremser på er skrikingen blitt borte etter litt kobberpasta på klossene kombinert med en rask bruk av stålbørste for å fjerne dritt på calipern.
Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
1988 Volvo 240 GLE [X]
Yes skriking er vibrasjoner. ikke no mer
(noen klosser har noe metal som lager pipelyd hvis det begynner å bli lite klosser igjen)
One Ring to rule them all
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
rengjør caliperne skikkelig. festene også. ta kobberfett på kantene av klossene (alle anleggsflater). Noen klosser har tykt lag med maling på seg som fungerer som slike vibrasjons dempere(men ikke disse).
One Ring to rule them all
Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
1988 Volvo 240 GLE [X]
Du må skaffe deg youtube konto. er så mye enklere
Edit: men bare å rengjøre og smøre inn alle delene som ligger mot kaliperen med fett.
på 240n så har du vell noen "pinner" som holder klossen oppe? (husker ikke helt?). disse kan også lage slik lyd hvis de ikke sitter skikkelig eller er smurt litt. (ofte folk bruker spiker etc :P)
One Ring to rule them all
Ja hater de lydene selv. folk snur seg ikke no særlig heller :P
One Ring to rule them all
Joa, jeg tenkte skrive "hageslanger" som bremseslanger. men da tipper jeg han ville merka veldig myk pedal også.. + at 2så skjeve skiver ville flyttet mere veske en hva slangene kan oppta. normalt under kjøring flytter man jo ikke stemplet mere en 1mm ca..
One Ring to rule them all
Har hatt Biltema skiver og klosser paa et par bruksbiler, 240 og BMW e34 525.
Har ikke noe vondt og si om dem. "kjoerte dem inn", altsaa kjoerte rolig og bremset rolig de foerste mila.. Stoppet hver gang etter det, ikke noe skriking,risting eller noe annet og sette fingern paa. Min erfaring, gruer meg ikke for aa montere disse paa en bil igjen.
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Kast skrikeplatene dine, og smør på et tynt lag kobberpasta. Har alltid fungert for meg.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kom over denne på facebook, så ikke helt bra ut:
https://www.facebook.com/robert.grim...51850804600672
Oppfordring til alle: unngå på det sterkeste å kjøpe bremseskiver på Biltema, greit det er billig men det kan koste deg livet! Satt den på igår og på vei hjem idag trudde jeg hele hjulet datt av. Kom hjem tok av hjulet og fikk se det her. Del gjerne dette innlegg!!!
Lest noe fra en tråd ett eller annet der jeg har sett det bildet før, og da var det snakk om noe feilmontering av noe. Usikker på om det stemmer dog.
Skal jo mye til å feilmontere en bremseskive. Må jo ha vært noe med kalipter som kan ha ødelagt da?
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958