Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  188
Side 2 av 30 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 735

Tråd: Dan sine langtak, Godvogna og Turbobrakka!

  1. #26
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    banne i kirka?! så lenge det er en oppgradering så er det da greit!? hadde vært noe annet om du har bygd om til framhjulstrekk å satt i 800 tresylinder bluemotion diesel.

    volvo seksere er fine greier det. men de har etter min mening mange meter igjen før de er på høyde med våre tyske venner i bmw.

  2. #27
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Jeg stemmer så definitivt på BMW motor! Det er trivelige motorer.
    Drit nå en lang marsj i hva kameratene dine syntes om det
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  3. #28
    Registrerte brukere VolvoTrond sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Nei er det jeg driver å vurderer, kommer sikkert til å ombestemme meg mange ganger før det blir noe. Men vurderer veldig 6`er nå, fin lyd i dem... Får se det ann litt framover, er ei stund til bilen skal på veien så har god tid, blir hvertfall ikke turbo i første omgang =)

    Forslag anyone ?
    3liter 24ventiler hadde vært gromt da
    En gammel Volvo, er en Ekte Volvo

  4. #29
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoTrond Vis post
    3liter 24ventiler hadde vært gromt da
    S50B30 er en fin motor =)

    Eller tenkte du volvo sin motor? Den kan faktisk bli grom den og. Sett han på TB som har M50 grenrør som er moddet littegrann så den passer hvitmotorn? Med chip og muligens noen kammer (husker ikke helt), oppnådde ca 250 hk.

    Men er jo mer jobb enn å lempe nedi en bmw motor, som fra før har respons, effekt og skikkelige girkasser ferdig fra fabrikk.
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  5. #30
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Spørs nok om ikke det blir en bmw 6`er med tida ja =) Får ganske mye for pengene der føler jeg i forhold til å bygge opp en grom volvosugis...samt lyden i R6 generelt er nice

    Tenker litt på å fyre løs med datasprut også da like godt, burde vel være rimelig kurrant ? Vet ikke hvordan ledningsnettene er i bmw, er de delt for maskin, noen som vet ? Om ikke de er det så blir det hvertfall datasprut.
    Samtidig om man vurderer å konvertere til ekstra pustehjelp siden så er vel det like greit ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  6. #31
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Er et par stykker på Sävar som driver og monterer BMW motorer i 240. Han ene har M50B25 fra E36. Disse har sumpen på bunnpanna bak, så det går ganske greit oppi. Hvis du bruker motor fra E34, har de sumpen framme. Er jo bare å bytte bunnpanne og snorkelen til oljepumpa da.

    En kompis har forøvrig M50B25 som er turbokonvertert til salgs. Bygd for 800 hk, skulle visst ha 50 laks for den.

    Men BMW er dyrt å sugetrimme, så jeg ville gått for en som har litt pulver fra børjan. S50B32 f.eks. Kan vel bli litt issues med godkjenning da men...
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  7. #32
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Er et par stykker på Sävar som driver og monterer BMW motorer i 240. Han ene har M50B25 fra E36. Disse har sumpen på bunnpanna bak, så det går ganske greit oppi. Hvis du bruker motor fra E34, har de sumpen framme. Er jo bare å bytte bunnpanne og snorkelen til oljepumpa da.

    En kompis har forøvrig M50B25 som er turbokonvertert til salgs. Bygd for 800 hk, skulle visst ha 50 laks for den.

    Men BMW er dyrt å sugetrimme, så jeg ville gått for en som har litt pulver fra børjan. S50B32 f.eks. Kan vel bli litt issues med godkjenning da men...

    Jeg kjenner at jeg ikke er helt med på betegnelsene for BMW her, men regner med at M50B25 er en 2,5l og b32 er 3,2l ?? Stemmer det eller ?

    Har sendt mail på 3,5l. bare sånn for å se litt hva det ligger på... blir ikke noe handel av motor helt enda, men er greit å kartlegge litt.

    Å når det kommer til godkjenning så heller jeg mer og mer mot å DRITE i det, taan heelt ut... coilovers, bur, stor maskinist, hydr.handbrekk osv - alt som ikke er lov. Og rett og sleggefett bygge rein kosebil =) Egentlig litt synd med en bil som er såpass god stand, men kommer samtidig på å få den i litt utstillingsskikk utvendig... Begynner jo å bli et par gromme langførrer jeg kan stjele litt løsninger fra her på forumet =) Kommer liksom ikke til å bli en bil man kan bruke til hverdags uansett, så da kan man like godt dra til fra første stund.

    Så har et par avgjørelser å ta framover...

    Har vært å gjort litt idag også, kommer oppdatering soon !!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  8. #33
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Da ble det et par timer idag også. Fikk av den andre forskjermen, og mysteriet rundt sandtaket under fjærtårnet fortsetter...ingen hull e.l. i innerskjerm. Jai skjønna ike !!

    Fikk skrapt litt rent osv...ser greit ut, litt overflaterust rundt forbi, men stort sett greit. Begynte også å pelle ut dashen, det skal byttes uansett, og jeg vil få vekk det meste i motorrommet av ledninger og slikt. Og det er mye greiere å få til når dashen er ute. Løfta også vekk "teppet" på gulvet og fant SELVFØLGELIG litt rust rett over tverrbjelken der, standard!! jaja, så blir det litt sveising på meg her og !

    Planen nå er å få ut dashen, få vekk ledninger osv og få pelt ned forstillinga osv... Skal sandblåse endel også etterhvert.

    Såo et par bilder :









    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #34
    Registrerte brukere VolvoTrond sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Jeg stemmer for svensk 6er, selvom den ikke er født med mange muskler og treningsbukse, kan den trimmes godt nok. Du trenger jo ikke ha 10hk mere enn naboen. Og det er mere hk enn hva denne bilen hadde.
    En gammel Volvo, er en Ekte Volvo

  10. #35
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    er bare snakk om å få best mulig utgangs punkt. hvit blokka er jævlig dyr å skru på så fort toppen faller av. med en BMW sekser så holder det kanskje med en kvassere kam, letta svinghjul og noe annet smått for å få den mer turtallsvillig. en volvo sekser må det endel mer til før den er på samme nivået, pga utgangspunktet.

  11. #36
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    husk at eksosen på b6304 er strupet ganske ned. med 2,5" fra manifoil og over i 3" ut bak så øker effekten betraktelig... mener tbo har forsøkt dette på en 960 også, og at resultatet overrasket han... eller hur, TBO?

  12. #37
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Er forsåvidt enig i at en svensk 6er er mest riktig og det hadde helt klart vært det grommeste. Men kan liksom ikke si at lommene mine er bunnløse så kroner og øre spiller selvfølgelig inn her som på alt annet.

    Får drive litt research framover, skal jo ikke handle maskinist i morra heller så finner nok ut av en grei løsning.

    Var innom Kaplhenke å kikka litt, mye fint der...spørs om ikke det blir både ett og annet derifra etterhvert =)

    Anywho, blitt mye annet denne uka samt en drøy jobbehelg i vente så skjer nok ikke noe mer her før over helga igjen...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  13. #38
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Jeg kjenner at jeg ikke er helt med på betegnelsene for BMW her, men regner med at M50B25 er en 2,5l og b32 er 3,2l ?? Stemmer det eller ?

    Har sendt mail på 3,5l. bare sånn for å se litt hva det ligger på... blir ikke noe handel av motor helt enda, men er greit å kartlegge litt.
    Hehe jeg glemte visst at dette er Volvoklubben et øyeblikk. Riktig som du sier, B25 er 2,5 og B32 er 3,2. Mxx er motorserien. M50 er 24v motorer med støpejernsblokk. M52 er stort sett like, bare med alu.blokk. De som heter Sxx istedet for Mxx, er M3/M5 motorer.
    Du sier du har kikka på 3,5, regner med at det da er snakk om en M30B35, altså den gamle "store" sekseren som sto i 5 og 7 serie. 12 ventiler og 218 hk.

    Jeg har sansen for snodige bil/motorkombinasjoner, så kjør på. Har en B23ET stående, og en kompis har en halvslakk E30... Kunne blitt morro!
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  14. #39
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Hehe jeg glemte visst at dette er Volvoklubben et øyeblikk. Riktig som du sier, B25 er 2,5 og B32 er 3,2. Mxx er motorserien. M50 er 24v motorer med støpejernsblokk. M52 er stort sett like, bare med alu.blokk. De som heter Sxx istedet for Mxx, er M3/M5 motorer.
    Du sier du har kikka på 3,5, regner med at det da er snakk om en M30B35, altså den gamle "store" sekseren som sto i 5 og 7 serie. 12 ventiler og 218 hk.

    Jeg har sansen for snodige bil/motorkombinasjoner, så kjør på. Har en B23ET stående, og en kompis har en halvslakk E30... Kunne blitt morro!
    Så i utgangspunktet så burde jeg vel kikke etter en M50\M52B32 da Neida, men da er jeg mer med på notene.

    Du har nok helt rett, E34 535 brombrommen hadde sittet i... Veier vel kanskje et halvt tonn den ca ?

    Er i grunn enig, så lenge karossen er volvo så er det ikke like viktig hva som sitter under panseret, så lenge det sparker litt ifra Bare forbaska synd at det er "såpass langt" til Søta bror, hadde gjort motorletingen endel lettere... Menmen ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  15. #40
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg endelig fått gjort litt igjen. Troppa opp på workshoppen halv syv i dag tidlig og holdt på til ca halv fire. Så fikk gjort endel, fikk plukket ut dashen, fjernet det meste i motorrom og fått ned hele forstillinga.

    Fant litt rust her og der og litt sånn diverse, men noe skal man jo ha å gjøre òg. Så blir noe sveising\bytte av stål og noe sandblåsing. Forstillingsdeler blir sandblåst med industriblåser, men karosseriet tar jeg med en mindre en. Må også bytte ut begge fjærbeinene, nedre fjærskål var rusta hull i.

    Litt bilder:

    Her har noen vært smarte, nesta på ei plate og sika rett på stålet. Gjorde igrunn bare vondt verre!! Så her blir det sveising og sandblåsing, mulig jeg bytter deler av innerskjermen.



    Annen vinkel



    Kappet vekk jukseplata



    Undenifra



    Dash bortevekk



    Diverse "søppel" som er plukket ut



    Så fant jeg jo selvfølgelig noe rust i gulvet, standard på 240 føler jeg, rett over tverrvangen. Var litt på andre siden også, men tror kanskje det holder med sliping\sandblåsing.



    Før demontering av forstilling, samt prøvepusset litt på tectyl. Går ganske greit på roterende stålbørste på vinkelsliperen.



    Midt i demonteringen



    I grunn ikke så rart at bilen var crap å kjøre...begge opphengskulene var gåen, begge ytre styreledd var kaputt og de indre styreleddene var slitne. Samt at foringene ikke heeelt likte at jeg senka bilen sånn plutselig



    Så var det tomt, nå er det bare å få pussa, sveist og blåst litt. Så kan vi kanskje få heve på litt lakk osv



    Blir vel litt jobbing i morgen også, får se hva jeg finner på da. Skal hjelpe ei venninne med noe bremserør osv også...
    Sist endret av Dan Bay-Johansen; 25/02/10 kl 21:36
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #41
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut! Du har vel ikke tenkt å bytte farge på den?

  17. #42
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian s Vis post
    Ser bra ut! Du har vel ikke tenkt å bytte farge på den?
    Det blir nok fargebytte tror jeg, hvertfall i første omgang. Liker fargen godt selv, men er sugen på å prøve sort matt.

    Meeeen ingenting er rissa i stein så kan godt være jeg ombestemmer meg når jeg kommer så langt
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #43
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Behold fargen.

    Er jo bare litt rå den bilen din daain, og råere blir den!
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sett i en d24 med lastebilturbo og dieselpumpe justert på maks og rakrør.

  20. #45
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    duramax! de er jo faktisk ganske fornuftig priset på Ebay.

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Hva skal man med søppel når man kan kjøre cummins?

  22. #47
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Saxnot Vis post
    Behold fargen.

    Er jo bare litt rå den bilen din daain, og råere blir den!
    Vi får se hva som skjer ang farge...er en kul farge, og det blir nok enda bedre nylakkert. Kanskje legge på eller blande i noe klarlakk også =)

    Takk for det, har en plan...og den skal gjennomføres. Det kommer bare til å ta litt tid

    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Sett i en d24 med lastebilturbo og dieselpumpe justert på maks og rakrør.
    Blirke noe dieseldyr i denne vogna, her skal det fyres med pangsin i tvangsmata R6....

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    duramax! de er jo faktisk ganske fornuftig priset på Ebay.
    Hehe, som nevnt over... R6 og pangsin som gjelder
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. #48
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    blir nokk bra dette.
    håper du beholder fargen..
    synest det blir litt "billig" rånerbilstil over sortmatte 240er

  24. #49
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Hva skal man med søppel når man kan kjøre cummins?
    Dieseldiskusjonen kan dere ta i en annen tråd, takk
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddwar Vis post
    blir nokk bra dette.
    håper du beholder fargen..
    synest det blir litt "billig" rånerbilstil over sortmatte 240er

    Nå tror ikke mattsvart å en god motor er så veldig "råne-stukkkk"

    Bli bra dette !
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

Side 2 av 30 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •