Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 45

Tråd: motorvalg i 240 stv ?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard motorvalg i 240 stv ?

    Hei !
    Har en 240 stv med en b230f motor. Ønsker da å bytte til en turbomotor jeg etter hvert kan ha 400+hk i. Ønsker heller ikke å ha noe "alle andre har "..
    Noen forslag ?

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Skal det godkjennes?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #3
    Registrerte brukere Vegardb92 sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    Sted
    Tomrefjord, Møre og Romsdal
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    B230fk?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    vil helst at det skal godkjennes ja..

    hmm.. mulig.. men vil ha en motor som er holdbar med så mye hk

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    toyota supra motor...
    Holdbar til tusen og få folk som har dette i volvo...
    kan fint ta ut 800holdbare hk av motoren uten å være redd
    One Ring to rule them all

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Det kommer garantert en som forslår "o store hellig chevrolet støpejernskladd", men tenk litt vekt og lengde på motor.
    Supra motoren som tbo foreslo er ikke dum, motoren koster litt i innkjøp men:
    følger med knallgod girkasse som tåler juling.
    motoren tåler juling og en trenger bare å si "BØ!" så er det fort vekk 400hk i den.

    Skal du trimme en rødblokk volvo maskin til 400hk koster det fort penger og det går en del utover kjørbarhet.

    Ellers er jo femmer ett godt alternativ, det er heller ikke noe alle har i 240.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. nov. 2010
    Sted
    Skaun
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard

    du får ikke godkjent 400 hk i en 240. volvo sine papirer si max 220 HK med ventilerte skiva. villa gått får FK med chip å 3" eksos. holdbart å greit. så kan du evt bygge større motor senere..

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men han ville ikke ha noe som alle andre har. FK motor er jo blitt noe alle putter nedi. ikke spesielt spennende heller :P

    Mazda 2.5v6 24v med turbo ? motor du kan bære under armen. solid som alle hauger... men trenger sårt større oljetråg en det som mazda leverer som original vare
    Lyd som får menn til å felle en tåre...
    One Ring to rule them all

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    TBO: Har sett på supramotor ei stund nå, men ikke funnet noen med manuell girkasse. Noe som ifølge Nordic auto import er ganske vanskelig å få taki for tiden. De kunne isteden tilby meg en Skyline motor med smidd innmat (motor tålte da 900hp) som virket ganske greit.

    turb00le: En chevy skal jeg ikke ha, men en t5/t6 kan være et alternativ.. men vet ikke hvordan disse er med rundt 400+hp..

    Gromførti: Regnet med dette, så da kan jeg heller bruke det som herjebil/dra på treff med den. Vurderer faktisk å hive inn en FK kunn for å få den turbogodkjent, men så hive inn noe heftigere.. ;p

    TBO: Mazdamotorer kan jeg ingen verdens ting om, men kan jo ha vært sykt å hadd. Aldri hørt om noen som har det i en Volvo iallefall :-D

  10. #10
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundkvist Vis post
    TBO: Har sett på supramotor ei stund nå, men ikke funnet noen med manuell girkasse. Noe som ifølge Nordic auto import er ganske vanskelig å få taki for tiden. De kunne isteden tilby meg en Skyline motor med smidd innmat (motor tålte da 900hp) som virket ganske greit.
    Sjekka Ebay? Masse fint der
    Har funnet noen motorer der som jeg driver å vurderer.

    En RB20 motor hadde vært knall i en Volvo, 6 sylindere på 9000 turn hadde fått envær Volvo te å gå fælt.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    sjekka Ebay ang supramotor, men ingen som sender til Norge/Sverige av de jeg har funnet.
    Ja, det tror jeg å !

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    girkasse kan du jo bare ta fra noe penere bmw. billig er de kassene også. supra innmaten tåler jo fint 800hk uten å bytte no innmat..
    En volvo hvit motor som 5er eller 6ern har så håpløst dårlige topper at det er til å gråte av..
    slik 2.5 mazda v6 og supra har igjen herlige topper som orker masse effekt..
    Skal du ha billig effekt så kan du jo slenge nedi en bmw M50 motor eller lignende. Slike med trykk går jo ikke akkurat dårlig heller ikke koster det masse å hente ut 400hk heller..
    + at du får godkjent en slik motor (uten turbo etc) i en 240
    One Ring to rule them all

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    hmm...
    Helst så vil jeg hive neddi en japsemotor, men det er jo en god mulighet med det du skriver om ;-)

    La oss si at jeg kliner ned en rb25det/2jz-gte etc.. motor, kan jeg da fjerne turboen for evt. godkjenning ?

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    tror ikke biltilsynet liker sånt. de vil nok ha papirer på hvor mye effekt det er i motoren originalt..
    Da ville jeg tatt en v6 som mazda KL-DE (v6 gjør jo at du får PORNO vektfordeling også).
    den får du godkjent uten problemer i en volvo. + at du nå har plass til stor IC og turbo montert forran motoren..
    Å har du hørt en slik motor med 3" eksos hele veien så finnes det dessverre ingen vei tilbake til volvo lyd :P Toppene på disse motorene er også helt sykt deilig utformet.. ingen kroker å kriker som på rekke motorer.. V formen tillater at de kan leke litt mer på den måten
    Har hatt slik motor i en bil. og slik motor skal jeg ha igjen billige er de også.. ligger fra 3-5000kr brukt i sverige.
    http://www.youtube.com/watch?v=IWQ3FYh7D1I <--- sånn går de med "Ebay" turbokit..
    egentlig ikke noe bra eksempel for det er ikke så mye effekt + lyden er dårlig der..
    Lyden her (ca 20sek ) gir bedre forståelse
    http://www.youtube.com/watch?v=Qby9SkDplH8
    Men når den jobber og man nærmer seg 8000rpm så får ørene ereksjon...
    Jeg er hardbanka
    RWD
    fyr... men den 2.5litern gjorde faktisk at jeg kjøpte meg en slik dritt bil med sånn motor Heldig vis så kjørte jeg den tom for olje.. så nå slapp jeg å kjøre bilen + at jeg vet hvordan motor jeg skal ha i neste leke volvo
    One Ring to rule them all

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Det er såppas ja ;-)

  16. #16
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    vurdert vankel`? skikkelig turtalsmaskiner som ikke er store vel?
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    vankel ja ! det hadde vært sykt å klint neddi ;o

  18. #18
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    er ikke slike 3 "skiva" vankler ganske små i størelsen ? det er hvertfal ikke noe jeg har hørt om i en 245 før..
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    De er veldig små ja, er vell 1.2 -1.3 liter elns.. ;p

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Små ja... men har du råd til å kjøre med det? Jeg kjører en del rx8.. Det bruker mer suppe en hva en lastebil gjør :P så må man ha turbo for at det skal gå no særlig også.. og da er de ikke så holdbare igjen.. men størrelses messig er motorene veldig fine
    One Ring to rule them all

  21. #21
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    bruker jo enda bittelitt mere et E85 men den er jo billig igjen da man lager vel ikke bil med 400+ hk for og tenkte liter pr mil?
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Drivstoffkostnader er ikke noe jeg tenker over, er jo ikke en bil jeg kommer til å kjøre med vær eneste dag uansett.. tenker helst på banebil/ bil å dra på treff med ;-)

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    smil pr mil = ikke wankel :P

    kun for spesielt interesserte :P prøvekjør en rx8 eller lignende før du kjøper noe sånt motor. det er dyrt å holde på med wankel..
    One Ring to rule them all

  24. #24
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    vet jeg er litt sær nå men ingen 400++ bil er vel billig men mulig wankel er mye dyrere en alt annet men uansett.. det hadde vært gromt om noen puttet det i en 245 hehe
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  25. #25
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Mazda 26B 4-rotor wankel... 700hk SOM SUGIS. Diffusor-eksos og variable innsugstrakter og perifialporting gjør magi på wankel
    Sist endret av Njål Nilssen; 12/01/11 kl 22:43
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •