Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: 89" 745 GLT, 16v, Olje i sylinder...

  1. #1
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard 89" 745 GLT, 16v, Olje i sylinder...

    Har kjøpt meg ny bil nå, og bytta plugger siden den er litt lei å starte når den er kald/har stått over natta...
    Når jeg tok ut plugga så var 2 av 4 plugger dekka med oljefilm og pluggen i syl 1 hadde litt mer olje enn de andre... den 4. pluggen satt i syl 3, og den var tørr og fin.

    Den bruker minimalt med olje, og olja er fin, men skal bytte iløpet av nesteuke for sikkerhetskyld.
    Den ryker litt, men bare vann (kondens) da den har stått litt før jeg kjøpte den. Røyken er HELT rein, ingen spor til verken olje eller kjølevæske.

    Hvorfor har jeg olje i sylindra?
    Er det farlig å kjøre med?
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Olje i sylindrene kan komme av ventil tetningene er litt dårlige.

    Hvordan er den når motoren er god og varm?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  3. #3
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Når det er varm (etter 7-8min på tomgang) så er den som en drøm! Siver fint, Tikker ikke, ryker litt vann (kondens), men ellers ikkeno. Går styggfælt i forhold til den gamle 8v'n selvom jeg har autokasse i denna =P
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  4. #4
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Vil tro de bare er snakk om dårlige/feil tennplugger eller dårlig gnist(stor motstand i pluggledninger) slik at plugene ikkje blir brent rene, får du olje i sylyndrene ryker den unormalt mye blå røyk fra eksos, spesielt under bremsing på gir.

    en ting du kan prøve for å utelukke gjenomslag (olje lekasje inn i sylyndrene) er å opne oljepåfyllings lokket mens motor går på tomgang, den skal da fortsatt gå med samme turtal og jevnt og fint.
    Begyner den å gå rufsette/ujevnt, har du nåk skafet deg noen timers arbeid:(
    Sist endret av turbotore; 06/01/11 kl 02:05

  5. #5
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Har akkurat bytta plugger, uten at det hjalp stort. Skal bytte alle tenn-deler når jeg får lønning, så kanskje ting bedrer seg.
    Har skrudd opp lokket, men ikke tatt det av, den gikk like fint når jeg gjorde det og den ryker ikke blått i det heletatt.
    Jeg har vurdert om det kanskje var olje i hølet der pluggen sitter, og kanskje derfor det ble olje på plugga.. teit å værra litt uoppmerksom...
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  6. #6
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    olje i plugg hullet, kan gi dårlig gnist, så kan vere en årsak det.

  7. #7
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Kan det værra fordi bilen har stått lenge også?
    Den blir bedre og bedre for hver morra jeg starter den
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  8. #8
    Registrerte brukere turbotore sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Ja er mulig det, den trenger kansje bare å bli brukt litt, for å få vekk gammelt sot og drit fra forbreningskamrene.

Lignende tråder

  1. sylinder leak down test.
    By mr hansen in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 14/09/10, 15:55
  2. Lås sylinder dør 740
    By Lundberg Performance in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 30/08/10, 13:19
  3. ny master sylinder til clutch spørsmål.
    By A.Finstad in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 30/06/10, 22:54
  4. Trykk over sylinder på b19a
    By Tinnion in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 15/04/10, 21:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •