Nei blir vell kanskje ikke tia til noe skruing i jula på deg da nei.
Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
GOD JUL ALLE SAMMEN!!!!
Og en stor takk til alle forummedlemmer som har kommet med nyttig hjelp og tips til mitt prosjekt
Får også sende en ekstra takk til Joakim-G R for toppdeksel og topp pakning i går og en hyggelig omvisning i garasjen, til stor inspirasjon
så til uka blir det topp bytte og litt kjøring med bilen![]()
Sist endret av lasse940; 24/12/10 kl 10:06
745 92.mod.konebil
God Jul til deg også![]()
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
Helrå familiebil dette her!![]()
745 92.mod.konebil
I morgen begynner toppbytte og montering av walbro pumpa.
Blir en liten tur over grensa for å hente nye toplokksbolter,regreimsett og muligens litt annet småsnacks
Så må jeg egentlig bare krysse fingrene for at alurøret med stussen til tomgangslegulator holder seg på da k27 runder 0,5 bars trykk(noe den ikke gjorde sist)
Da biltema skjetten sviktet med 1,5 uke med levering til butikk og over 8 uker nå med å få sortert de leverte varene på lager for t-stykket i alu jeg bestillte i september:(
Så om noen veit om noen som kan sveise alu i område eidskog for en billig penge en stuss til dumpventil og en til tomgangsregulator ville jeg blitt veldig glad
Ellers håper jeg nå på å få på vinterdekkene og ligge breit hele veien til saabfaen i morgen uten problemer
watch out for emeralgreen 945 tommorow saabfaen
jeg hørte sugetrim bobblinga di når du kom på visitt og nå skal du få høre på turbo trimminga min(forhåpentlig eller ringer jeg deg for tauehjelp over skogen i morgen
)
745 92.mod.konebil
HahahahaJa je venter i spenning
![]()
Eidskog mek verksted på magnor tenker jeg sveiser det billigt,
eller lasse møller på skotterud. Men om de har oppe i romjula er uvisst
Tauehjelp ikke aktuelltDrive it like u stole it, but no kjæsjing
![]()
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
He he he får håpe det ikke blir noe kræsjing da men uvisst om trykkrøret spretter av ved tomgansregulatoren
får prøve få tak i noen der så trykkrørene blir holdbare
rekker ikke skru i dag da handleturen tok mye lengre tid en forventet, 3åring som skal se på allt og stak av på sentret (fant han igjenn i godisbutikken)
men fått hentet regreim og topploksbolter
Faen blitt 23 kalde ute jo :(
Var jo så deilig med bare 7 minus![]()
745 92.mod.konebil
Da har jeg forsøkt å montere walbro pumpa, men faen hvordan i helsikke skal jeg klare få ut den gammle pumpa har liggi ute i bagasjen nå i 2,5 timer og vridd og vendt på den skiten uten å få den ut. klarte selvsagt også å knekke av munstykke som bensintur slangen sitter på :(
Åh angrer nå på at jeg ikke byttet toppen i stede i dag
Noen som veit hva som må til for å få ut bensinpumpa i tanken eller?
Står i hayns at det er litt pirkete men for meg virker det håpløst!!!
Her har jeg fått av dekslet (ingen problemer med det)
Her har munnstykket til bensintur slangen ryki :( Men tenkte å bare dra bensinslange direkte fra pumpa og borre et hull i lokket og tette dette med silikon, det vill vel funke??
Så streiket kamera da jeg skulle ta bilde av hvor langt jeg fikk pumpa ut av tanken
Mottar tips med stor takk om hva jeg kan gjøre![]()
745 92.mod.konebil
Ring meg så skal jeg prøve å forklare, har akk tatt ut 2 stk pumper selvMvh Jokke
Pumpa må vris ut av tanken på en spesiell måte. Btw, bensintrykkslangen har en hurtigkobling ala det som er på trykkluftslanger. Bare å dra den "hylsa" bakover eller fremover så skal den skli rett av, slangen skal altså ikke forsøkes å dras fra munnstykket på denne hurtigkoblingen.
Den vesle slangebiten fra bensinrøret og til og med hurtigkoblinga koster ca 400 kr ny hos Volvo mener jeg å huske.
745 92.mod.konebil
Jaja, skal alltids få til noa vettu![]()
Får man ta alle slanger å koblinger så er det meste gjort, da er det "bare" å vri å løfte den ut. Er bilen stygg senka så mener jeg at jeg måtte jekke`n opp litt så panhardstagget ikke blir i veien, måtte det på en her om jeg ikke husker sånn skikkelig grisegæli![]()
745 92.mod.konebil
745 92.mod.konebil
Bensinslangen sitter ferdig pressa på hurtigkoblinga. Så du bytter slangen samtidig. Bensinslangen er umulig å få av/på hurtigkoblinga uten å ødelegge noe.
Bensinslangen er tredd på bensinrøret ca 20 cm fra hurtigkoblinga og festet med en slangeklemme. Du bytter isåfall hele den.
745 92.mod.konebil
Bensinslangen og hurtigkoblinga er en del hos Volvo. Mener den kostet et sted mellom 400 og 500 kr.Da tenker jeg altså på den delen du knepper på tuten som stikker ut fra tanken. Som bensinslangen sitter på og går videre til et stålrør.
Det kan være et helvete å bytte den da slangeklemma som fester bensinslangen inn på bensinrøret igjen har som oftest rusta fast og du kommer ikke til med kutte/klippeutstyr nedi der. Pluss at det er trangt. Men med stiv bakaksel kommer du kanskje til nedenfra.
Så det stykket man knepper på tuten utenpå tanken går videre inn på et stålrør under bakakslen. kaskje like greit å strekke en ny bensinslange hele veien bort til bensinfilteret da????
som går fra selve pumpa gjennom lokket til bensintanken og bort til bensinfilteret??
Faen at jeg skulle klare å knekke den driten da![]()
745 92.mod.konebil
Det er vel mye lettere å bytte den slangestumpen enn å drive å legge nye slanger fram til filteret?Når jeg tenker meg om så er det forresten ikke slangeklemme den sitter på stålrøret med, det er en flens med svivelmuttere. Som sikkert har rustet godt.
Problemet kan som sagt være å komme til svivelmutterene godt nok til å få løsnet det.
745 92.mod.konebil
Det var Walbro GSS341 du skal klemme neri?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Jepp mener det var det ja![]()
745 92.mod.konebil
Det blir bra!
Glemte å svare deg ista forresten, begynte å lese den i bilen, men ble så distrahert.
Blir bra med toppbytte og når du får tid da. Hente min på nyåret jeg og.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.