Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  67
Side 13 av 33 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 816

Tråd: lasse940: Volvo 945 96. "FamilyRacer" Montering av 4xelheiser+original eksos

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Ja håper på det kan bli en tupp i arslet, ikke førstegang jeg har en runde med hun
    Åh får håpe det er riktig du har fått deg da
    Ikke dumt med fri i romjula blir vell tid til litt skruing også da
    Spørs hvor mye tid, svigerfar kommer på torsdag, og det er jo fullt opp med unødvendig familietid...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Nei blir vell kanskje ikke tia til noe skruing i jula på deg da nei.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

GOD JUL ALLE SAMMEN!!!!

Og en stor takk til alle forummedlemmer som har kommet med nyttig hjelp og tips til mitt prosjekt

Får også sende en ekstra takk til Joakim-G R for toppdeksel og topp pakning i går og en hyggelig omvisning i garasjen, til stor inspirasjon
    så til uka blir det topp bytte og litt kjøring med bilen
    Sist endret av lasse940; 24/12/10 kl 10:06

4. Takk Joakim-G_R takket for denne posten
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

God Jul til deg også
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

6. Takk lasse940 takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Moltustranda, Herøy.
    Antall takk

Standard

Helrå familiebil dette her!

8. Takk lasse940 takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tarb3rg Vis post
    Helrå familiebil dette her!
    Jo takk begynner bli fornøydmed denne nå føler jeg

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

I morgen begynner toppbytte og montering av walbro pumpa.
    Blir en liten tur over grensa for å hente nye toplokksbolter,regreimsett og muligens litt annet småsnacks
    Så må jeg egentlig bare krysse fingrene for at alurøret med stussen til tomgangslegulator holder seg på da k27 runder 0,5 bars trykk (noe den ikke gjorde sist)
    Da biltema skjetten sviktet med 1,5 uke med levering til butikk og over 8 uker nå med å få sortert de leverte varene på lager for t-stykket i alu jeg bestillte i september:(
    Så om noen veit om noen som kan sveise alu i område eidskog for en billig penge en stuss til dumpventil og en til tomgangsregulator ville jeg blitt veldig glad
    Ellers håper jeg nå på å få på vinterdekkene og ligge breit hele veien til saabfaen i morgen uten problemer
    watch out for emeralgreen 945 tommorow saabfaen
    jeg hørte sugetrim bobblinga di når du kom på visitt og nå skal du få høre på turbo trimminga min (forhåpentlig eller ringer jeg deg for tauehjelp over skogen i morgen)

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Hahahaha Ja je venter i spenning
    Eidskog mek verksted på magnor tenker jeg sveiser det billigt,
    eller lasse møller på skotterud. Men om de har oppe i romjula er uvisst

Tauehjelp ikke aktuellt Drive it like u stole it, but no kjæsjing
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

He he he får håpe det ikke blir noe kræsjing da men uvisst om trykkrøret spretter av ved tomgansregulatoren
    får prøve få tak i noen der så trykkrørene blir holdbare
    rekker ikke skru i dag da handleturen tok mye lengre tid en forventet, 3åring som skal se på allt og stak av på sentret (fant han igjenn i godisbutikken )
    men fått hentet regreim og topploksbolter
    Faen blitt 23 kalde ute jo :(
    Var jo så deilig med bare 7 minus

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Da har jeg forsøkt å montere walbro pumpa, men faen hvordan i helsikke skal jeg klare få ut den gammle pumpa har liggi ute i bagasjen nå i 2,5 timer og vridd og vendt på den skiten uten å få den ut. klarte selvsagt også å knekke av munstykke som bensintur slangen sitter på :(
    Åh angrer nå på at jeg ikke byttet toppen i stede i dag
    Noen som veit hva som må til for å få ut bensinpumpa i tanken eller?
    Står i hayns at det er litt pirkete men for meg virker det håpløst!!!

Her har jeg fått av dekslet (ingen problemer med det)

Her har munnstykket til bensintur slangen ryki :( Men tenkte å bare dra bensinslange direkte fra pumpa og borre et hull i lokket og tette dette med silikon, det vill vel funke??

Så streiket kamera da jeg skulle ta bilde av hvor langt jeg fikk pumpa ut av tanken

Mottar tips med stor takk om hva jeg kan gjøre

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Ring meg så skal jeg prøve å forklare, har akk tatt ut 2 stk pumper selv Mvh Jokke

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Pumpa må vris ut av tanken på en spesiell måte. Btw, bensintrykkslangen har en hurtigkobling ala det som er på trykkluftslanger. Bare å dra den "hylsa" bakover eller fremover så skal den skli rett av, slangen skal altså ikke forsøkes å dras fra munnstykket på denne hurtigkoblingen.

Den vesle slangebiten fra bensinrøret og til og med hurtigkoblinga koster ca 400 kr ny hos Volvo mener jeg å huske.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    Ring meg så skal jeg prøve å forklare, har akk tatt ut 2 stk pumper selv Mvh Jokke
    Reiser i selskap nå men om du har tid i morgen så hadde det vært knall

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Jaja, skal alltids få til noa vettu
    Får man ta alle slanger å koblinger så er det meste gjort, da er det "bare" å vri å løfte den ut. Er bilen stygg senka så mener jeg at jeg måtte jekke`n opp litt så panhardstagget ikke blir i veien, måtte det på en her om jeg ikke husker sånn skikkelig grisegæli

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Pumpa må vris ut av tanken på en spesiell måte. Btw, bensintrykkslangen har en hurtigkobling ala det som er på trykkluftslanger. Bare å dra den "hylsa" bakover eller fremover så skal den skli rett av, slangen skal altså ikke forsøkes å dras fra munnstykket på denne hurtigkoblingen.

Den vesle slangebiten fra bensinrøret og til og med hurtigkoblinga koster ca 400 kr ny hos Volvo mener jeg å huske.
    Er ikke selve hurtikoblingen som er ødelagt men tuten til bensinslangen utenfor lokket til selve tanken. Hvordan er det å få på bensinslangen igjenn om jeg kjøper ny hurtigkobling?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    Jaja, skal alltids få til noa vettu
    Får man ta alle slanger å koblinger så er det meste gjort, da er det "bare" å vri å løfte den ut. Er bilen stygg senka så mener jeg at jeg måtte jekke`n opp litt så panhardstagget ikke blir i veien, måtte det på en her om jeg ikke husker sånn skikkelig grisegæli
    Har fått av alle slanger og koblinger, men selvsagt ødela jeg en viktig bit da så da er det vell ikke mulig å få bilen igang igjenn i morgen alikevell :(
    Funker vell dårlig å lime denne lille biten med mottakere ca 5 - 10 mm som sitter igjenn i bensinslangen :(

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Er ikke selve hurtikoblingen som er ødelagt men tuten til bensinslangen utenfor lokket til selve tanken. Hvordan er det å få på bensinslangen igjenn om jeg kjøper ny hurtigkobling?
    Bensinslangen sitter ferdig pressa på hurtigkoblinga. Så du bytter slangen samtidig. Bensinslangen er umulig å få av/på hurtigkoblinga uten å ødelegge noe.

Bensinslangen er tredd på bensinrøret ca 20 cm fra hurtigkoblinga og festet med en slangeklemme. Du bytter isåfall hele den.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Bensinslangen sitter ferdig pressa på hurtigkoblinga. Så du bytter slangen samtidig. Bensinslangen er umulig å få av/på hurtigkoblinga uten å ødelegge noe.

Bensinslangen er tredd på bensinrøret ca 20 cm fra hurtigkoblinga og festet med en slangeklemme. Du bytter isåfall hele den.
    Hørtes ut til å bli dyrt detta da om ikke bensinslangen følger med når jeg kjøper hurtigkoblinga da???

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hørtes ut til å bli dyrt detta da om ikke bensinslangen følger med når jeg kjøper hurtigkoblinga da???
    Bensinslangen og hurtigkoblinga er en del hos Volvo. Mener den kostet et sted mellom 400 og 500 kr. Da tenker jeg altså på den delen du knepper på tuten som stikker ut fra tanken. Som bensinslangen sitter på og går videre til et stålrør.

Det kan være et helvete å bytte den da slangeklemma som fester bensinslangen inn på bensinrøret igjen har som oftest rusta fast og du kommer ikke til med kutte/klippeutstyr nedi der. Pluss at det er trangt. Men med stiv bakaksel kommer du kanskje til nedenfra.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Bensinslangen og hurtigkoblinga er en del hos Volvo. Mener den kostet et sted mellom 400 og 500 kr. Da tenker jeg altså på den delen du knepper på tuten som stikker ut fra tanken. Som bensinslangen sitter på og går videre til et stålrør.

Det kan være et helvete å bytte den da slangeklemma som fester bensinslangen inn på bensinrøret igjen har som oftest rusta fast og du kommer ikke til med kutte/klippeutstyr nedi der. Pluss at det er trangt. Men med stiv bakaksel kommer du kanskje til nedenfra.
    Så det stykket man knepper på tuten utenpå tanken går videre inn på et stålrør under bakakslen. kaskje like greit å strekke en ny bensinslange hele veien bort til bensinfilteret da????
    som går fra selve pumpa gjennom lokket til bensintanken og bort til bensinfilteret??
    Faen at jeg skulle klare å knekke den driten da

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Så det stykket man knepper på tuten utenpå tanken går videre inn på et stålrør under bakakslen. kaskje like greit å strekke en ny bensinslange hele veien bort til bensinfilteret da????
    som går fra selve pumpa gjennom lokket til bensintanken og bort til bensinfilteret??
    Faen at jeg skulle klare å knekke den driten da
    Det er vel mye lettere å bytte den slangestumpen enn å drive å legge nye slanger fram til filteret? Når jeg tenker meg om så er det forresten ikke slangeklemme den sitter på stålrøret med, det er en flens med svivelmuttere. Som sikkert har rustet godt.

Problemet kan som sagt være å komme til svivelmutterene godt nok til å få løsnet det.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Det er vel mye lettere å bytte den slangestumpen enn å drive å legge nye slanger fram til filteret? Når jeg tenker meg om så er det forresten ikke slangeklemme den sitter på stålrøret med, det er en flens med svivelmuttere. Som sikkert har rustet godt.

Problemet kan som sagt være å komme til svivelmutterene godt nok til å få løsnet det.
    Får prøve å komme til og få løsnet de muttrene i morgen da, om ikke det går får jeg bare legge opp ny bensinslange!!
    noen som har delenummer på denne delen fra volvo eller?

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Det var Walbro GSS341 du skal klemme neri?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Jepp mener det var det ja

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Det blir bra!

Glemte å svare deg ista forresten, begynte å lese den i bilen, men ble så distrahert.
    Blir bra med toppbytte og når du får tid da. Hente min på nyåret jeg og.

Side 13 av 33 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. FamilyRacer'n vurderes solgt/byttehandel!
    By lasse940 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 20/03/12, 18:54
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •