vet du om det er noe tilsvarende tilP1bilene også??
2011 V50 DrivE (Konebil)
1998 Ford Puma 1.7 VCT
when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH
Då har bilen min fått nevnte software, timerfunksjonen og restvarme har eg i alle fall enda. Så får vi sjå i kveld om varmaren har sagt opp som tilleggsvarmar/køyrevarmar...
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
De jeg har snakket med på volvo sa at den burde brukes så ofte som mulig. De som ofte hadde problemer med denne var folk som sjelden brukte den.
Jeg bruker min ørten ganger om dagen fordi jeg mest driver med små kjøring. Men når det var 25blå så merka jeg at det gammle batteriet hadde fått en del juling og lite lading. så kjøpe nytt 100a start batteri for å slippe dette på noen år.
Den er jo et must å ha nå i kulden ihvertfall
One Ring to rule them all
Software fungerer slik den er tenkt i alle fall
Ja, er klar over at den må brukast. Men no blir den brukt når eg veit eg treng den, og viss eg skal køyre lenger enn 500m, viss eg skal flytte bilen er det heilt meiningslaust å starte varmaren berre for å sote den ned. Den blir uansett brukt en time eller tre om dagen når den er i mitt eige så
Kor kjøpte du batteriet ditt? Såg det i en tråd en plass og har lurt på å skifte ut mitt sia det har vel gjort sitt snart. Ikkje hatt problem i det heile tatt endå, men batteriproblemer kjem plutselig og uventa. Pris?
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Er en batteributikk ved alnabru i oslo som solgte meg dette. husker ikke helt prisen nå. men dette er en del kraftigere (gir mer start strøm en det originalet) så koster kanskje en hundre lapp mer ellerno. men uansett mye billigere der en hva volvo skal ha for et tilsvarende
One Ring to rule them all
Parkeringsvarmeren på min 2007 xc90 sluttet å fungere sist helg, i minus 18 grader. Volvoverkstedet sier at den må overhales, og jeg har fått time i morgen.
Når jeg bruker den manuelt pleier jeg å skru den av igjen før jeg starter bilen, etter å ha varmet 10-20 min. Er det dette som knekker den? Bør den stå på også etter at jeg starter motoren?
er som lock sier. Den starter av seg selv når det er kaldt ute og du bruker bilen.
Men du bør også la den gå ca en time til 45min før du skal starte bilen(hvis du bruker timeren så starter den så bilen er varm til du skal ut å kjøre. den starter ca 1 time før til 20min. spørs på kulda).
Er heller ikke nødvendig å skru den av før du starter bilen. det blir nok bare unødvendig mye stop&go for den.
One Ring to rule them all
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic....19712&start=15 hvordan rense
One Ring to rule them all
Hiver meg på her.....
Om bilen ikke har driftstemp... men skal brukes.. og en da ønsker å slippe å se gul varseltrekant (som jeg) så venter jeg med å slå av direktestart (eller timer som har tid igjen) til jeg har startet bilen, så slår jeg av aktiveringen på displayet. Da vil jo varmeren fortsette å gå uten stopp til rett temp er nådd. ute temp er da selfølgelig mindre en +5.
Yes
One Ring to rule them all
Glimrende! Takk for god informasjon, og for link til bildeserien. Nå står den allerede på verkstedet, men neste gang fikser jeg den selv. :-)
Har også for noen dager siden fått problemer med min dieselvarmer. Har XC90 D5 2004 modell. Gjorde full service på varmeren for 3 år siden, 60.000 km siden.
Samme indikasjon som flere her. Blinker "på" et par ganger og går tilbake til "av". Jeg har ikke byttet batteri, og antar det ikke er gjort av tidligere eier heller.
Hadde bilen på 160k stor-service rett før jul. Er varmeren noe de da skal sjekke, slik at jeg kan hevde at de ikke har gjort jobben sin?
Hvordan kan jeg vite om det er dårlig batteri som gjør at varmeren ikke starter og ikke den er nedsotet? Må jeg til Volvo for avlesing av feilkode? Sjekker de tilstanden på batteriet på service?
Lager jeg noen problemer om jeg kobler fra batteriet for å "restarte" bilen, og se om det evnt. hjelper i.f.t. oppstart av varmeren?
Mange spørsmål, men takker stort for svar:-)
Byttet til 100 amp Varta Silver Dynamic selv og det er godsaker for varmeren.
Prisen står i 1769,- på Torshov bilrekvisita nå.
http://www.torshovbil.no/sider/kategori/kategori/204
2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
X 2000 V70 2,4 (--- Link
X 1988 740 GLE B230E (--- Link
X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23
Takker for tips Sjakalen.
Hadde du da samme problem at varmeren ikke startet? Og med nytt batteri så kom den igang igjen?
Forundrer meg ikke om batteriet begynner å bli litt slitent. Mye småkjøring i tillegg til lengre turer, og har brukt tidsinnstillingen på varmeren aktivt når det er kaldt.
2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
X 2000 V70 2,4 (--- Link
X 1988 740 GLE B230E (--- Link
X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23
Noen som kan hjelpe meg med diagnose på varmeren min? Den starter greit, men stopper når kjølevannet bobler opp (og ut) av ekspansjonstanken. Dette gjør den noen ganger før den blinker "PÅ" og går til "AV".
2006 XC70 D5. Jeg tipper på noe tull med pumpe til kjølevann...eller??
Fant vel egentlig svar når jeg kikket litt rundt i forumet..... Tyder på pumpa ja....
Mister J
Kenneth Homme Johansen
"Wannabe black VOLVO"
V70N D5 04
Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger
Hei! kanskje litt rart spørsmål, men når jeg setter timer`n på så starter den ikke, men når jeg velger direkte start så fungerer den.. er det ikke kaldt nok ute? er det derfor?? for jeg syns det er kaldt nok vertfall :(
2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
X 2000 V70 2,4 (--- Link
X 1988 740 GLE B230E (--- Link
X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23
Kraftig rök avges från tillsatsvärmaren på grund av kort
körtid. Eftersom tillsatsvärmaren startar automatiskt finns
vanligen inget sätt att reglera på/av-läget. Om kunden önskar styra denna
funktion manuellt är det möjligt att ladda ner en servicemjukvara. Denna servicemjukvara
omvandlar funktionen till bensinversionen där RESET-knappen (blinkersomkopplaren)
kan användas till att starta och stoppa värmaren manuellt.
Ladda ner servicemjukvara art.nr 8697050.
Obs! Om denna mjukvara laddas ner till bilar ÅM06-> kommer 2
felkoder att sättas iECMmen de kommer inte att synas iDIMeller
ha någon inverkan på någon funktion. Följande felkoder visas:ECM580F &ECM586F
NB. Timerfunksjonen blir IKKE borte. Den eneste forskjeller er at varmeren ikke går på automatisk.