ser bra ut detta!blir ein skappeleg motor til bruksbilen og
ka meir planar har du for motor?
ser bra ut detta!blir ein skappeleg motor til bruksbilen og
ka meir planar har du for motor?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Takk for det!
Ja, regner med det blir ålreit bruksmotor.
Oppsettet blir H-råder, Mahle stempler i 1. OD, FT blokk med underspyling, polert veiv, maskinert topp (kommer tilbake til denne, vil ikke røpe for meget enda.) 940 grenrør med mest sannsynlig en passende T3 for å få både effekt fra bunn og effekt igjennom hele registreret til toppen.
LH2.4 med Thelostartof-chipper, 3" 012 LMM, Bosch 440CC dyser, Walbro 255LPH (eller GSS341 som den egentlig heter), org BTR, fuelrail og innsug.
Innovate bredbåndslambda, hjemmemekka 3" rustfri eksos med V-bånd klemmer, 3" Race-kat osv.
Sachs 763 trykkplate, organisk lamell og M90 girkasse tenker jeg.
Det er vel i store trekk det som skal skje motormessig.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
høres bra ut!
har du understell, osv liggande klart eller?blir bilen "klar" til sommaren?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
ja, understellet er klart. Kjøpt inn lesjøfysj-fjærer og bilstein sport dempere, samt polyforinger til forstillinga. Bak blir samme som jeg hadde på den blå, ipd just momentstag og panhard og poly ellers. Krengningshemmere blir nok det orginale "roadholding-kitet" med 23/21 eller hva det er.tenker truetrack også, mulig fra den blå.
Blir tatt i litt etapper, men skal først godkjenne med turbokonvertert f motor, før jeg klemmer inn ft'en.
Så blir nok turbo før sommeren, og bytter understellet med en gang jeg får igjen fjærbeina mine fra maskineringa som drøyer veldig. :P
Sist endret av Joakim-G_R; 19/11/10 kl 17:03
Fikk ratt i posten idag. Og jaggu Dan-banan, jeg hadde ikke bestilt det ultrafete stajlingrattet.
Ble et HOMO ratt, som lukta veldig stramt.
Gleder meg til å prøve dette.
Tar helt av denne brukisen her joakim
blir virkelig bra
Sorry for det med fjørbeina, men nå må han klare det til uka skal jeg si til han, orker ikke vente på grenrør lenger selv nå kunne veeeeldig tenkt meg å få bilen på veien nå
fikk naf til å hent kia på gårdsplassen her i går da jeg ikke orker å se den stå på tvers på gårdsplassen lengre, fikk telefon fra verkstedet om denne beskjeden. Hele styresnekka er gått åt skauen var bare spon igjenn av tannhjula inn der så hele skjiten må byttes koster meg 20 tusen![]()
Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
Hehe, ja ting baller fort på seg.Men så blir man forhåpentligvis fornøyd også, når man er ferdig.
Det går bra det, er ikke din feil, og kan forstå at han ikke får tid pga jobben ellers.Men begynner å haste litt med PKK, da jeg sku hatt etterkontroll før August..
Får se om jeg ikke får gjort noe midlertidig og bare godkjent det slik det er nå, for har jo utbedra feilen så.
Du får be NAF komme tilbake med bilen, også "beklageligvis" ble det en elfeil og hele bilen brant opp...?![]()
Nei er ikke så mye annet jeg kan enn å mase på han men for min egen del også som ikke får kjørt min bil så begynner det å haste selv om jeg har fått låne meg en mitsu spacestar til volvon og kian er på veien igjenn, er kjærringa ute på jobb har jeg ingen muligheter til å komme meg noen steder nå det er kjipt :(
He he he ja skulle nesten bare brent opp hele skjiten men kjærringa innsiterer på å få fikset den opp så får fikse styresnekka og forstillingskontroll så tar jeg resten av småtteriet selv som varmeaparatet bak som verkstedet skal ha 5tusen å fikse og å rette opp forskjermen
Men skal prate med maskinisten på mandag og si det begynner haste veldig med delene pga pkk![]()
745 92.mod.konebil
Deilig ratt dahvor ble det kjøpt fra?
lasse : ja, hadde vært fint det. Kjipt å bli avskilta med ungen i bilenja kjipt med kun 1 bil på deling !
Ja fint ratt, det er et Momo montecarlo i 350mm str. Kjøpt på ebay, 120 dollar mener jeg det ble ink frakt.
Litt diggere følelse å pakke opp enn luisi ratt![]()
745 92.mod.konebil
He he he ja det er kjedlig å oppleve, har blitt det jeg i volvon på svenskegrensa, lå litt etter med å vise bilen etter senking så da ble skiltene klippet og der satt jeg på ørje med 2 barn og 5 kartonger røyk i bilen, utrolig pinlig og ikke minst kjedlig![]()
Har et luisi ratt i kjelleren her jeg![]()
745 92.mod.konebil
når får du montert HOMO rattet da?
Navet sitter allerede i bilen, så trenger kun å flekke av rattet som står der og bolte inn HOMO rattet.
Tenker jeg tar en tur litt senere idag, ellers så blir det i morgen.
Fikk hjem 4hjulingen fra hytta idag også, så kan hende det blir no kjøring med den i kveld isteden..![]()
Jeg hadde aldri klart å vente
eller kanskje om jeg hadde hatt en atv å lekt meg med
har 4 hester men ingen atv :(
netopp kommet inn etter å ha risikert livet på å få inn de helvetes dyra! ene så kalte "snille lille hesten" snudde ræva til meg da jeg skulle ta tak i henne og langet ut et spark gitt...
Har vært røykfri i snart 2 uker men nå tror jeg nesten jeg må roe meg ned med en røyk og jakjak![]()
745 92.mod.konebil
hest er jo ATV det og, om man ser litt stort på det...
Ble du truffet av hesten da? Eller slapp du unna?
Tanta mi ble sparka ned av en hest, knakk ryggen og gitt. Så blir fort store skader av dissa hestene!
Tvihold på røykfriheta, snart så kjenner du deg nok friskere.
Må nok montere rattet snart, gleder meg til å kjenne på forskjellen fra det andre rattet. Tror det blir digg.Prøve å få solgt det jeg har da, går for en 500lapp tenker jeg.
5000 innlegg og, jaggu ei kake i kveld da.![]()
Slapp heldigvis unna ja
har blitt kastet av mange ganger fra hesteryggen, siste som skjedde nå i sommer som virkelig skremte meg var at stalljentene hre "glemte" å fortelle meg at den ene hesten ikke kunne binnes fast inni stallen, så jeg gjorde det jeg og hesten klikka og hoppet og sparket til hun klarte å ryke av grima si, jeg ble så redd at jeg kastet meg ut bakdøra og ut i møkkahauen med hode først
gikk heldigvis bra med meg og hasten da
Har ikke tatt en røyk ennå
Hva for ratt har du montert på nå da?
ikke dårlig med innleggSpinkle 350 nå jeg
Bare vent til poden blir litt eldre joakim da blir det ikke mye tid bak pc![]()
745 92.mod.konebil
Hehe, ble en lang dusj da.
Ja, har fler innlegg i tråden min enn du har totalt![]()
Er et "Italv Lanti" ratt, helt OK, men syns det er litt tykt bare.
Ja, blir vel værre når han blir eldre ja. Løpe ettern hele da'n.![]()
he he he ja ble en rimelig lag dusj da gitt
ok aldri hørt om det rattet jeg
Ja blir nok mye løping gitt, og når han endelig er i seng og man kan sette seg ned på kvelden er man så sliten at man knapt kommer opp av sofan eller sovner mens man leser bok på senga til poden![]()
745 92.mod.konebil
Hadde ikke hørt om det jeg heller, men er nok noe italienske greier. "Lanti" betyr vel ratt, såvidt jeg har fått med meg.
Hehe, ja blir fort trøtt da kan jeg tro. blir gøy det, lære'n opp litt med skruing og.
EDIT:
Italvolanti heter det vel, ja.Volanti, betyr vel ratt.
Sist endret av Joakim-G_R; 21/11/10 kl 17:54
He he he ja fikk han litt intressert i skruing i sommer men han fant fort ut at det ver gøyere å kaste pipene ut i skauen
Prøvde å friste han med bilprogram i stad men fikk til svar at biler er ikke barne tv pappa
Så nå går det i mikkes klubbhus og fantasiens flyttefolk![]()
745 92.mod.konebil