Skru av eksos manifolden på bilen din. Da har du 4 svarte hull det kommer eksos utifra.
når man varver 4000-8000rpm så kommer det MYYYYE eksos utifra disse portene. Når man har en kompressor / turbo som skyver luft inn i motoren så kommer det veldig mye mer eksos ut..
2.3 liter med motor skaper mye eksos. og hvis man ser på en kkk24, tar på denne. så oppdager man at man må være 10år for å få 2 fingre inn i eksoskanalen på denne turboen.
Dette resulterer i at motoren ikke puster friskt og du bygger et helvettes mottrykk mellom turbo og motor som dreper effekten reelt!
Dette hører man bare man ruser en standar 940
motoren puster ikke. bilen er lat på turtall..
Monterer man et slikt oppsett på en B230ET motor så vil faktisk motoren sprenge seg selv i biter ganske fort
så jævlig er det for motoren
effekten er også dårlig. man får bare "peak" med "mye" hk før varmen kommer og senker effekter reelt. snakk om at man merker dette bare man drar ut 1. giret..
Men med en større turbo hx30 som han nevner. så puster motoren mye mye bedre og man dreper ikke sugemotor effekten.
De siste årene så har faktisk fk rådene begynt å gi opp også når de har gått lengre stunder med oppskrudd trykk (13c kkk24 og 19t etc..)..
Disse turboene er beregnet på nyere motorer eller mindre motorer. finnes masse på forumt her om det emnet hvis du søker
Andre ting som er horibelt med det oppsettet er at man skal kjøpe dyser som er beregnet på et høyere bensintrykk.. Det hadde jo vært bedre å kjøpt dyser som leverer ønsket mengde bensin på 3bar...
Ikke leverer de dysene effekt nok til 300hk heller
Å jeg tror ikke trådstarter gidder å påkoste en motor masse kroner for å få 250hk