Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
Sålenge alle har god kontakt så er det greit.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Ja alle har god konntakt (vill jeg tro)det skal hverfall endel makt til for å dra konntaktene fra hverandre!
Tenkte ha på litt hvit vaselin også så det blir litt beskyttet mot fukt.
745 92.mod.konebil
745 92.mod.konebil
Hm, kanskje bare sette inn en måler i tillegg da. Litt dumt om det skulle lage noe problemer for deg.![]()
745 92.mod.konebil
Angående formotstandene så gjorde jeg det sånn "midlertidig" for ca et år siden:
Er ingen grunn til at det ikke skal holde sålenge det blir presset ordentlig og beskyttet mot korrosjon. Men det som hadde sett mest profft ut er jo å tatt pluggen fra noen defekte formotstander, presset sammen ledninene med presshylse, så dratt krympestrømpe med lim over der igjen hvor man presser sammen enden med spisstang når limet er smeltet.
745 92.mod.konebil
Nå har alle delen kommet i hus 968dyser, 044 pumpe, linjær btr,3"LMM, 531 topp. Mangler kunn å få grenrør ferdig portet og planet så er bilen i gang igjenn
Så gikk bikkje bruksbilen min til H*** i dag da kjærringa skulle kjøre til jobben i dag smalt det i rattstammen og dekslet bak rattet over rattstammen fløy i taket med et smell, airbag lampa begynnte å lyse og det suste nedi der et sted og nå vill ikke bilen svinge, altså rattet svinger mange ganger rundt men ikke hjulene, med litt kraft fikk jeg spunnet rattet 10 runder, gudsjelov røyk ikke dette da kjærringa kjørte unga til skole/barnehage i morres, så nå er det takk og farvell til KIA, blir å lete etter en diesel bil helst grønne skilter og plass til 1 barn og 6 hunder til rundt 50 - 70 tusen, da jeg fortsatt har 47 tusen igjenn av gjeld på kian, noe jeg tviler sterkt på jeg får igjenn for den :(
745 92.mod.konebil
Forsikring? Eller, går det ikke sånn, kanskje?
Nei tror ikke forsikring funker på dette desverre:(
Har ikke opplevd værre til bil jeg. rattstammen skal jo igrunn være rimelig solid da, ikke bli skadet av normal kjøring.
Skal mase om delene våre i dag joakim
var i nabolaget ditt i går kveld og hentet bil!
745 92.mod.konebil
Kan det ha hendt samtidig som den "hendelsen" tidligere i år da? Høres spess ut, og LANGT fra trygt!
Flott, si ifra hva han sier da.
Jasså! Hva bil ble det?
Ja kan virke som det kan ha en samenheng med hendelsen forrige mnd, men spørrs om dette blir dekket av delkasko forsikring, skal ta kontakt med gjensidige i dag og høre med de. Nei er langt fra trygt når sånnt kan skje, det burde ikke være mulig på biler fra 20 århundre med de lover og foreskrifter vi har i europa i dag at man bokstavelig talt uten forvarsel sitter med rattet i hånda, det er sånn man leser i tegneserier
har en på insiden av kia i dag som skal gå gjennom historikken på bilen min og se hva han kan finne ut (Håper de har gjort noe galt og jeg får hevet kjøpet. Spennt på om de i det hele tatt har sett på forstillinga da jeg sa fra til de at den var det noe galt med)...
Prøver å fremme en v70D5 med grønne skilter, eller så har jeg en 5 år gammel partner her på jobben jeg kan få billig![]()
745 92.mod.konebil
V70 hadde vært nydelig da.Partner fungerer nok det og!
Men om det skal mye bikjer, så kanskje en hiace 4wd hadde vært noe? Er jo skuddsikre biler, og plass til MYE drit baki
Sånn, hvis man overlever den litt kjipe komforten i bilen, mao..
Ja hadde vært knall med en V70 men ble ikke det gitt :(
Kjører såpass mye at komfort er viktig så hun har vært ute på egenhånd igjenn og kjøpt seg en VW touran 03 modell med grønneskilter prutet ned fra 92 til 85 tusen ferdig på vei..
Tror dette er annonsen på den
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24928014
745 92.mod.konebil
Skjer'e no her a Lasse?
Fått hjem no Hitlervogn?![]()
Hen på Eidskog holder du til henn? Nyskjerrig vett![]()
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
Joakim: Nei ikke fått hjem noe hitlervogn gitt, trekk budet på den da jeg oppdaget at den var en importbil satte da budet ned ytligere 13 tusen men fikk den ikke for det, så blir nok en toyota i stede
Hadde tenkt å smekke på 531 toppen i dag men etter en halvflaske jakkjakk i går toppet med litt vin og øl så er ikke lysten til å stå ute i minusgrader og skru bil der
har fått på dysene og btr da men er nødt til å bytte bensinslange fra filteret og opp til railen da jeg ikke får presset på t-stykke til manometeret uten at palstrøret inni bensinslangen ryker :( kjøpte en stålomspunnen på biltema på torsdag men litt usikker på om jeg tørr montere denne, virket litt løs i sømmen det stålet, så hadde de av en eller annen merkelig grunn kun ferdigkapp på 1 meter
saabfaen: Jeg holder til på tobøl ikk langt unna deg
tror jeg møter deg sånn midt mellom vestmarka og tobøl vær morgen i 6.30 tiden hvit 940 med "julgranbaklys" du har???
Jeg kjører en 09 peaugot partner med bori Drift logo allover "grønn"
Sist endret av lasse940; 06/11/10 kl 14:26
745 92.mod.konebil
ja det stemmer det, det er nok meg å min jatobøl ja, er så nærme at en nesten får ta en tur å titte en dag da. Hehe
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
Like greit, dissa Hiroshima-knallertene holder iallefall! Hehe![]()
Bare ta turen oppom det
Håper på å få bilen på vegen snart da den ikke har vært på veien siden juni,da med 13c turbo chip k&n filter og 3"eksos, så blitt endel oppgraderinger på motor siden da
så blir spennende å se hvordan den blir nå.
Mangler bare å få på 531toppen og få tilbake grenrør fra maskinering og tilpasse downpipe så blir det kjøretur
Ser veldig fin ut den bilen din saabfaen, morsomt å se sugetrimma 940 langs veien også![]()
745 92.mod.konebil
He he he ja de er holdbare de, så blir å se etter en til uka
Nå fikk du meg ut av sofan i stad også, fikk byttet bensinslange koblet på manometer mangler ca 1 meter med bensinslange bak til filteret, så gjenstår det ennå å finne konblinger som passser på 044 pumpa mi noen som veit ???
Så har jeg leita livet av meg etter momentnøkklen for å smekke på toppen men fant ikke nøkklen før mørket kom smygendeså da blir det montering av 531 topp i morgen
![]()
745 92.mod.konebil
Henn på tobøl da da? Lite men alikevel stort![]()
745 92.mod.konebil
Sist endret av saabfaen; 08/11/10 kl 14:21