meste fenger med 500hk og ellers gromt bygd bil
Den ser kanskje litt skabbete ut, men var det eneste bilde jeg fannt i farta av hva jeg mente.
meste fenger med 500hk og ellers gromt bygd bil
Den ser kanskje litt skabbete ut, men var det eneste bilde jeg fannt i farta av hva jeg mente.
Sikter ikke helt etter renspikka banebil heller, men grom skal den nok bli
Driver å rengjør gamle servosnekka fra forrige bilen, og skal bytte noen tettningsskiver så blir det hightech servo på gamle bilen
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Sant sant
Kjøpte ikke du deg vinge på din 242n forrige uke a alex? hehe. Skal se ann litt, blir nok ikke med det første iallefall. men vurderer å hive over motoren snart, og lakkere motorrommet svart mens motoren er ute, istedet for å sende hele bilen til lakkering mens motoren er ute, blir litt mindre styr Blir vel ikke så ille det, rød bil med svart motorrom?
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Han har nye stumpen da, blir kulturkræsj med vinge på gamleræva. Har en grp a vinge vi kan teste en gang jeg er i dnes.
Var det deg jeg møtte på vei til jobb her en morra?
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ja syns ikke det er så ille heller, blir i fargen på bilen isåffalø men får se, ikke første pri
Har begynt å demontert front, motor og div drit i dag, og kjøpt inn bensinrør, bensinfilter, oljefilter, olje og svart lakk til motorrommet. Jobber inn noen timer så jeg tar fri på fredag, så da skal motoren helt ut og motorrommet lakkeres
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Litt updates, har fått ut motoren og lakkert opp motorrommet, kan nok hende motoren blir montert i helga
Noen som vil ha motor? :P 76 modell kun gått 148000
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Haha, stakkars 242n, syns jeg du var useriøs her hartvik :P hoho,
kunne tatt av bremseservo og alt av speedowirer og ledningsnett å sånn før du lakka da
Trenger ikke det med mine skillz med lakksprøyte alek
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
En annen ting du burde vurdere før du lakkerer er om du skal fjerne listene på bilen. Dette er det maaaaange meninger om, men bare en tanke fra min side.
Her er bilde fra min uten lister på siden, gruppe A vinge, "nyere speil" og nye typen fanger. (og ishjul )
Sist endret av Zeeker; 04/11/10 kl 06:41 Begrunnelse: la til et bilde
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Ble gromt uten lister, men er ganske bra dem som sitter på så nesten leit å fjerne, men får se ann litt. Grp a vingen passet bra på ræva iallefall
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Tøft prosjekt Flatface felger er ikke feil
Mye skulle du hatt for b21?
mere senk ,mere senk!!!hehe blir bra det her.
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
hehehe, en ting av gangen her nå Har iallefall fått montert alle senkefjørene, byttet ut alle foringene i forstillingen, montert servo og bærekule til servo, fått senka nedi motor, men passa ikke på girkassa da den hadde 10 splines, og clutchen ca det dobbelte... ...såå må vel få tak i nyere girkasse.
Motoren hosata litt rustvann på slutten, men den begynte med det etter jeg byttet innsug, og brukte gamle pakningen så mistenker at det er det. går for 700, eller byttes mot en grei girkasse Gamle girkassa er igså til salgs for en billig penge, helt tight og tett, og med 10 splines da..
- også har jeg fått svar på søknaden om motorbytte, ser igrunn greit ut, bortsett i fra det de svarte om eksosanlegget, nemlig at det må godkjennes på uavhengig laberatorium (aka tüv),,,!!!! Men håper de på biltilsynet i sarpsborg ikke bryr seg om det. Skal jo være greit så lenge det holder seg under støykrava på en så gammel bil...???
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
Hvis gearkassa di er bra, så ville jeg heller ha kjøpt en 10 splines lamell i stedet så kan du heller ha den 22 splines liggende til du kjøper deg ei "nyere" kasse.
Det koster ikke mer enn 1000 ish for en lammel
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Hmm, sant det, har trodde 10 splines lamellen var for liten for trykkplata jeg men sikkert bare noe jeg har fått for meg. Kanskje jeg svinger innom pedersen i mårra. Men hvor mye juling tåler den gamle kassa tro, like mye som nyere m45? er vel eneste grunnen til at jeg ikke byttet kasse i det hele tatt, at den skulle tåle mer en 5 trinsen, da større turbo, dyser, lmm og chip skal på etter godkjenning.
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
bra fyllmasse den motorn vett hartvik ;D
En rødblokk kan brukes til såmangt Motoren er god den, bare bilen som er litt for gammel :P Mye som "skal passe rett på", som må modifiseres :P
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin
"liten" oppdate, har nå montert over servosnekke, montert b230ft med sprut, 5 trinns girkasse (m47), mellomaksel fra 89 mod (med nytt lager) bensinpumper, slanger og rør, intercooler, senkesett, byttet foringer i forstilling med superflex, og fått fyra bilen! Lekker bensin i en kobling over bakakselen, men ellers virker det som om det er bra. Får vel laste opp bilder etterhvert hehe
Sist endret av Gazoline; 19/12/10 kl 23:34
Volvo 242 `76
b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
Last Ride
Jet turbin