Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Sveise, eller kjøpe ny sperre?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Kvinesdal/ Biri
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Sveise, eller kjøpe ny sperre?

    Har tenkt på å sveise sperra, men gjør litt vont å tenke på å gjøre det mot bilen. Har lyst å ha det morro, å turbomotoren skal ikke inn før til neste år. Så hvilke andre muligheter har jeg, 75% sperre eller noe sånt?

    Om dere vet om sider som selger sperrer som passer Volvo 240 1986 mod, så legg ved linken

  2. #2
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    http://www.pedersens-racing.no/bil/Sellholm/
    http://www.xtremt.se/show_cat.asp?cat_id=3123
    der er 2 hvertfall men de er litt dyre...
    bare å google ivei så finner du svar..
    vet du får tak i aussie locker til 3-4000 kr ferdig levert og truetrack til ca 1000kr mer...
    må forresten sjekke at du har 1031 aksel... 1030 passer visst ikke disse sperrene i og itillegg er 1031 sterkere
    Sist endret av gull pilen; 15/07/10 kl 14:15
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #3
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sveisa sperre er et helvette A kjQre med pA sommeren, bare sA du vet det billigste alternativ ville vaert aussielocker fra bakaxel.se eller summit racing i usa

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    er helt fint å kjøre med sveisa sperre så lenge du ikke har veldig breie dekk, merker det i grunnen ikke over 30 km/t, men jeg tviler på at foringene er enige

  5. #5
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    er helt fint å kjøre med sveisa sperre så lenge du ikke har veldig breie dekk, merker det i grunnen ikke over 30 km/t, men jeg tviler på at foringene er enige
    Hvis du ikke merker at du har sveisa sperre over 30 km/t så kjører du ikke fort i svingene . Understyrer jo som fy!

    Jeg har kjørt med sveisa sperre i noen uker: Det er et helvete. Hopper og dunker når man kjører rolig, folk snur seg og kikker og lurer på hva for slags løen haug som kommer der. Og på hovedveien har man mye mindre grep generellt.. Skal aldri ha det igjen . Men var jævlig morro å sladde med da, men bedre å koste på med en skikkelig diff.

  6. #6
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Er det bruksbil burde du kjøpe en sperre som er differensial.
    Er det herjebil er det like greit å sveise. billigst og holder lengst hvis man gjør det ordentlig.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    har hatt sveisa sperre enstund jeg åsså. eneste negative som er syns jeg. de sliter fæælt på driverke mitt:( de er jo en grunn til at man sveiser sperre for å leike seg, så litt kakling og minde grep er det jo en selv som velger
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    den er litt understyrt ja, men hvis man speeder sånn at det ytterste hjulet spinner litt i stedet for at det innerste subber så blir bilen veldig grei og kontrollere gjennom svinger.

    men folk kikker noe veldig på parkeringsplasser ja

  9. #9
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo 240 T5r Vis post
    Er det bruksbil burde du kjøpe en sperre som er differensial.
    Er det herjebil er det like greit å sveise. billigst og holder lengst hvis man gjør det ordentlig.
    Sitat Opprinnelig postet av Volvo360tic Vis post
    har hatt sveisa sperre enstund jeg åsså. eneste negative som er syns jeg. de sliter fæælt på driverke mitt:( de er jo en grunn til at man sveiser sperre for å leike seg, så litt kakling og minde grep er det jo en selv som velger
    Enig i det. Bruker man bilen til daglig går man fort lei av sveisa sperre! Hvertfall sånne som meg som hater alle mulige stygge lyder og irriterer meg over det.

    Men en herjebil til 3000 kr så kan det være like greit å sveise det skikkelig, ja. Da kjører man jo kun for å herje og kan drite i alt sånnt.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    Aussie Locker fra bakaxel.se, det er bare innmatan du får kjøpt da eller?

  11. #11
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kompi Vis post
    Aussie Locker fra bakaxel.se, det er bare innmatan du får kjøpt da eller?
    Ja, det stemmer. Passer i åpne differ til stiv aksel. Bråkete og fæl virkemåte til bruksbil, men fungerere ypperlig på en herjebil. Sperra er som sveisa med en gang du gir på.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2010
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    kjørt med sveisa sperre i 1år nå funka helt greit for meg, men klart sliter jo på dekk å drivverk, men bare jeg får i turbomotorn nå så får jeg vel bare kjøre til det smeller bak der så blir det vel ei ordentlig sperre på meg å.

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

  14. #14
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    http://www.pedersens-racing.no/bil/Sellholm/
    http://www.xtremt.se/show_cat.asp?cat_id=3123
    der er 2 hvertfall men de er litt dyre...
    bare å google ivei så finner du svar..
    vet du får tak i aussie locker til 3-4000 kr ferdig levert og truetrack til ca 1000kr mer...
    må forresten sjekke at du har 1031 aksel... 1030 passer visst ikke disse sperrene i og itillegg er 1031 sterkere
    Man må ikke ha 1031 for å kjøre med Truetrac. Jeg har 1030 og det virker

  15. #15
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    oki mener bare jeg har lest det en plass..
    men 1031 er jo bedre om man skal hente litt effekt...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  16. #16
    Registrerte brukere gautan sin avatar
    Medlem siden
    06. april 2010
    Sted
    Troms
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    vet du får tak i aussie locker til 3-4000 kr ferdig levert og truetrack til ca 1000kr mer...
    Jeg betalte 2800 ferdig levert for aussie når jeg bestillte sammen med to andre.
    90' Volvo 240 Tubroprosjekt
    69' Volvo 144 Rustprosjekt
    68' Volvo 144 Orginalbil
    81' Volvo 240 Turbo skall

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •