hei jeg har byttet bremseklosser foran og opplever at når bilen er i gang når jeg pumper på bremsepedalen da så synker den inn
jeg har luftet foran bremsene foran noen tips ?
hei jeg har byttet bremseklosser foran og opplever at når bilen er i gang når jeg pumper på bremsepedalen da så synker den inn
jeg har luftet foran bremsene foran noen tips ?
Skyldes mest sannsynlig en liten intern lekkasje i hovedbremsesylinder såfremt det ikke minsker på bremsevæsken.
Den antatte interne lekkasjen kan komme av rusk i bremsevæsken som har havnet på feil sted i hovedsylinderen når stemplet i bremsecaliperen ble presset tilbake uten å løsne lufteskruen samtidig for å unngå akkurat den risikoen.
Sjekk om du fortsatt kan holde bilen i ro med bremsene i en bratt bakke uten at pedalen synker til bunns.
(skulle den synke til bunns da så trenger hovedbremsesylinderen en overhaling)
Utløsing avABS-bremsefunksjon kan være fordelaktig, og grusvei eller annet glatt underlag gjør det enklere.
Testing av full bremsekraft i høy fart kan gjerne utføres i tillegg, men kun i egnede omgivelser.
Sist endret av jiha1968; 26/08/26 kl 23:18
Bilrelaterte spørsmål stilles, besvares og kommenteres i Forumet slik at alle kan bidra eller bruke informasjonen, vennligst ikke send PM/Mail for dette.
hei Nei det minker ikke på bremsevesken