Hei, jeg får varsel om strålkastarfeil, selv om allt virker, bortsett fra de led bremselysene øverst bak på hver side.
Kan det være disse led lampene som forårsaker feilmeldingen?
Hei, jeg får varsel om strålkastarfeil, selv om allt virker, bortsett fra de led bremselysene øverst bak på hver side.
Kan det være disse led lampene som forårsaker feilmeldingen?
Hei, den vanligste årsaken til feilmeldingen når det ikke er noe åpenbart symptom er feil på en av høydesensorene i hjulopphenget såfremt bilen har Xenon-lys. Symptomet er lettest å oppdage når det er mørkt ute, siden Xenon nærlysene går i sikkerhetsmodus og lyser "rett i bakken" ved feil i systemet for lyshøydejustering.
Så hvis bilen har Xenonlys foran, sjekk om nærlyset vipper ned og opp igjen når motoren startes. Skulle høydejusteringssjekken fungere normalt eller bilen har Halogen-nærlys, les av feilkoder med Volvotilpasset diagnoseutstyr.
Bremselysene bør du uansett få ordnet snarest mulig.
Bilrelaterte spørsmål stilles, besvares og kommenteres i Forumet slik at alle kan bidra eller bruke informasjonen, vennligst ikke send PM/Mail for dette.
Jonta takket for denne posten
Takk for svarJiha, hva skulle vi gjort uten deg...
Den har xenonlys (nærlys/kjørelys) og de vipper ikke ned når jeg starter bilen.
Derimot var den ene tenneren ødelagt, den er nå bytta, så kanskje feilmeldinga har hengt seg opp på en måte?
Takker for gode ord:, det er kjekt å kunne være til hjelp o
Feilmeldingen burde ha forsvunnet når tenneren ble byttet, og siden den ikke gjorde det så er det på tide å lese ut feilkoder med Volvotilpasset diagnoseutstyr
Hvis diag.utstyr Ikke er tilgjengelig for øyeblikket kan du godt utføre visuell sjekk av høydesensor foran og bak, se etter knekte eller løse armer, avgnagde eller korroderte ledninger og plugger der.
Bilrelaterte spørsmål stilles, besvares og kommenteres i Forumet slik at alle kan bidra eller bruke informasjonen, vennligst ikke send PM/Mail for dette.