Har en xc70 2008 men integrert tlf.
er det mulig å kjøpe inn en BT modul å få dette opp å gå i bilen i stedet for den interegrerte eller er det mer som skal til?
Har en xc70 2008 men integrert tlf.
er det mulig å kjøpe inn en BT modul å få dette opp å gå i bilen i stedet for den interegrerte eller er det mer som skal til?
20- V60 T8
Mazda RX-7 84 12A RB
Den originale Bluetooth handsfree-modulen kobles til bilensMOST-nettverk (optisk fiber) , dette systemet har sikkerhetsfunksjoner som gjør at fremmede moduler ikke vil virke i din bil, i tillegg vet ikke bilens andre relevante moduler at det skal finnes noen Bluetooth modul, så de vil heller ikke prate med den om de kunne.
Men prosjektet er neppe umulig, trolig kan Volvo programmere inn BT-modulen med å slå av "MOST-security" for å registrere inn modulen, og legge inn aktuelle endringer i CAR-config registeret iCEM.
For den som ikke vil betale Volvo for dette vil jeg tro at det lar seg gjøre med P3Tool
PS: den originale BT-modulen rundt din årsmodell har kun BT-handsfree, ikke BT-musikk/audio. Ønsker du BT-musikk bilen trengs en god BT-mottaker tilkoblet AUX-kontakten under armlenet i midtkonsoll. Mottakeren bør isåfall som minimum støtte APTx (for Android) eller AAC (for Apple).
Forøvrig så tviler jeg på at nyere Volvo BT-moduler (med BT-musikk) lar seg innprogrammere i bil/årsmodell som kun er beregnet for BT-handsfree.
Sist endret av jiha1968; 21/08/26 kl 07:41
Bilrelaterte spørsmål stilles, besvares og kommenteres i Forumet slik at alle kan bidra eller bruke informasjonen, vennligst ikke send PM/Mail for dette.
Takk for utfyllende svar
20- V60 T8
Mazda RX-7 84 12A RB
Har en Tunai Firefly bluetooth-adapter(USB til AUX) i midtarmlenet på min 2010. Funker snus det.
xc60 D4 181 hk R-design 2014
xc70 D4 2010
XC70 2006 D5 4C sumsum Solgt som delebil etter 350.000
XC70 2004 D5 levert i innbytte til volvo.
V70 2,5 TDI 1998 Død og Begravet etter 500.000 km