Brukere som er tagget i denne tråden

Side 71 av 71 FørstFørst ... 21 61 69 70 71
Viser resultater 1.751 til 1.754 av 1754

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Medlem 2026
    Medlem siden
    04. april 2025
    Antall takk

Standard

Har fått den nye Hub Dyno benken min opp å gå nå.

Bremset en 1976 Volvo 242 med BMW M30B35 turbomaskin i dag.

Dette er Power på hub med SAE J1349 korrigering.
    wNm og whp grafene er synkronisert slik at grafene hadde møttes på 7127 om turtallet hadde vert så høyt.

I bilde av tabellen så kan en legge inn hva som helst av custom utregninger av det en vil ha. Har lagt in Teoretisk suge effekt og suge-effekt per cøbbiktomme

Kan og vise hor mye det går ann å endre effekten i bilen med å sette korrigeringsfaktor til STD+ J607 og oppgi effekten i korrigert motoreffekt med kalkulert 15% drivverkstap:

Dette er nøyaktig samme run i benken bare oppgitt på en annen måte og med litt smoothing på grafene. Så det gjelder å ha dette i bakhodet når en lester dynoark det dette ikke er oppgitt.

En forskjell fra 267hp til 324hp i dette tilfellet.

2. Takk Riff takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Gratulerer så mye med nok en gang fantastisk godt utført arbeid.
    Veldig kjekt å se at du har med tabeller for en teoretiske sugemotoren som er ett unikt effektivt verktøy.

Jeg vil anmode om at du vurderer å sette skala til Nm kurven til venstre, skalaen til hp (og ergo lb/ft) kurven til høyre og skalere maks tallet på Nm kurven ca. 36% høyere enn hp kurven slik at linjene krysser hverandre på 5252 o/min., slik jeg mener det skal.
    Nm og lb/ft kurvene er da identiske og ligger oppå hverandre, men leses av på hver sin skala.
    Grunnen er at de fleste performance motorer har ett power register fra 4000 - 7000 o/min, så hvis linjene krysser hverandre på 5252 o/min., så er det ca. midt i intervallet og man klarer med ett eneste blikk på ett sekund å avsløre om man ser på en motor som er veik og svak pr. hp eller sterk og god pr. hp.

I stedet for Nm/CID fra den teoretiske sugemotoren foretrekker jeg personlig Nm/L og lb/ft/CID fordi det blir så lett å sammenligne med amerikanske dyno videoer som det er flest av.

Her i Norge derimot, her er vi så "typisk Norsk å være god" at 1,5 lb/ft/CID passeres regelmessig.

Det er veldig mye enklere å trimme dynoen enn motoren ja.

Sist endret av Batland; 29/05/26 kl 09:06

Medlem 2026
    Medlem siden
    04. april 2025
    Antall takk

Standard

Jo takk, det er kjekt med egen benk.

Jeg satt opp noen nye grafer der det både er HP Nm og lbf/ft.

Satt og opp effekten og momentet per volum

Her er tabellen for grafene og:

Ikke mye å skryte til av pulver i dette oppsettet, havner godt ned på bunn av den der talentskalaen din :P

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

At det er kjekt med egen dyno kan jeg godt forstå ja.

Du ser jo hvor lett man ser at dette er en motor som er ursterk i dreiemoment i forhold til hp, men ja, teknisk sett kan man ikke si at det er ett godt og velfungerende oppsett, nei.
    Noe går hakkende galt rett etter 4500 o/min.

Side 71 av 71 FørstFørst ... 21 61 69 70 71

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •