Brukere som er tagget i denne tråden

Side 24 av 24 FørstFørst ... 14 22 23 24
Viser resultater 576 til 579 av 579

Tråd: Kristian N's 245 prosjekt (sirup i øra, #LAT)

Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Full forståelse for stor iver og enda større utålmodighet, men korrekt innkjøring er viktig så jeg vil anbefale at du vurderer å begrense antall oppstarter og rusinger så mye som mulig frem til stempelringene er innkjørt.

Oppstart av helt nybygget motor kan tenkes på som en barnefødsel. Det er ikke optimalt å miste ungen i gulvet å sentre vedkommende som en fotball mellom jordmor og lege de første minuttene av livet.

Jeg har nylig sett folk som kinner ned ett nytt batteri i ett forsøk på å få start på den kostbare nybygde motoren sin som i tillegg selvsagt ikke har fått innkjøringsolje og så er det frirusing og testing av launch-controll, mens røyken står ut av veivhusventilasjonen og ventilfjærene skriker om nåde mens de siger ned i kne for aldri noensinne å kunne stå oppreist igjen, mens eierne er strålende fornøyd og avviser alle innspill om motoromsorg.

Derfor den aktuelle sammenligningen.
    Takk for omsorgen, Batland, virkelig!

Vi kan kanskje legge oss på en pannekake-analogi og heller legges oss på linje med «den første blir aldri bra». Den funker forsåvidt også på unger. Hehe

Men fra spøk til revolver. Bunndelen er en ferdig innkjørt, overhalt, men original FK bunn.

Toppen er ny og alt montert med monteringsolje. Motoren ble startet med olje med høgt zink-innhold per KG trimnings innstruks, og holdt på 2000+ litt et drøyt kvarter for så tatt et oljeskift.

Ikke misforstå, Påsan, dette kan du bedre enn meg da jeg bare er en amatør, men føler jeg har fulgt gjeldende rutine Jeg tar imot kritikk for litt ivrig rusing, men tror ikke vi snakker vilt turtall. (Veit ikke da jeg ikne har fått montert turteller)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    Takk for omsorgen, Batland, virkelig!

Vi kan kanskje legge oss på en pannekake-analogi og heller legges oss på linje med «den første blir aldri bra». Den funker forsåvidt også på unger. Hehe

Men fra spøk til revolver. Bunndelen er en ferdig innkjørt, overhalt, men original FK bunn.

Toppen er ny og alt montert med monteringsolje. Motoren ble startet med olje med høgt zink-innhold per KG trimnings innstruks, og holdt på 2000+ litt et drøyt kvarter for så tatt et oljeskift.

Ikke misforstå, Påsan, dette kan du bedre enn meg da jeg bare er en amatør, men føler jeg har fulgt gjeldende rutine Jeg tar imot kritikk for litt ivrig rusing, men tror ikke vi snakker vilt turtall. (Veit ikke da jeg ikne har fått montert turteller).
    Det var godt å høre for da er jo jobben gjort og motoren og du er trygg.

Har flere ganger sett folk ødelegge motorene sine før første prøveturen unnagjort, så det er noe som ingen trenger å gjenta.

Når innkjøringen på innkjøringsolje er unnagjort og ventilfjærene har fått blitt varme og kalde noe ganger uten høy turtall, da er det bare å ruse ivei så mye som du ønsker omtrent som om du kjører drifting - ingen problem.

3. Takk Kristian N takket for denne posten
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var godt å høre for da er jo jobben gjort og motoren og du er trygg.

Har flere ganger sett folk ødelegge motorene sine før første prøveturen unnagjort, så det er noe som ingen trenger å gjenta.

Når innkjøringen på innkjøringsolje er unnagjort og ventilfjærene har fått blitt varme og kalde noe ganger uten høy turtall, da er det bare å ruse ivei så mye som du ønsker omtrent som om du kjører drifting - ingen problem.
    Kule greier, takk!
    Det er moro at du ser video’en for det er handla deler i stor grad etter hva jeg har lest du har foreslått for et «ekte» 300 oppsett, sett bort ifra KGT2- kammen, sikkert.
    Jeg er bare en amatør som bygger den bilen jeg ikke hadde råd til som 18 åring og har samla deler over mange år.
    La meg presisere at alt som eventuelt går til helvete eller ikke fungerer tar jeg på egen kappe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Bare hyggelig.

Det er kjekt å høre for potensialet i det oppsettet er i praksis realisert av alle som har fulgt oppskriften og KG2T-kammen ser fin ut på papiret, skal fungere godt og har vært på markedet i så mange år nå at den må levere gode resultater.
    Jeg tenker på den som en A-kam som har fått KG002 eksosknocker og dette er den rette måten å gjøre det på og når lokale helter har benket 400 hp målt på Nav på svep på Norsk pumpebensin med A-kam for ca. 130 hp fra den teoretiske sugemotorn, så skal vi kunne forvente at KG2T-kammen leverer bedre enn det.

Vel, jeg har langt større tro på amatører enn på såkalte eksperter og professorer nå i 2026 og det mest irriterende med Volvo 240 jo er idiot hjulbuene bak og dette har jo du virkelig ordnet opp i med stil så dette blir god bil med god motor.
    Dette går nok veien skal du se så her er det hvilepuls i forhold til at noe skal gå galt.

6. Takk Kristian N takket for denne posten
Side 24 av 24 FørstFørst ... 14 22 23 24

Lignende tråder

1. Kristian s. 92mod 245tic. in rust we trust....
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 133
    Siste post: 14/02/13, 22:40
  2. Kristian s. 88mod 245 bruksbilen.
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 14/08/10, 13:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine