Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Utmagring etter flytting av LMM

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard Utmagring etter flytting av LMM

Har fått et problem etter eg har flyttet og forstørret LMM til 3"
    Gjekk fint før eg gjorde dette.

Nå magrer den ut såpass at den fusker og kutter ved belastning.
    Noen som har tips? Er trykktesta, endrer gange/stopper når eg napper ut lmm kontakt.
    Ikke sjekka bensinpumpe, men gjekk perfekt rett før endring av lmm med identisk oppsett.

Oppsett er: 22t turbo, 3" lmm, tlao chip, 450cc dyser

Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Antall takk

Standard

Lmm fungerer ved å måle luftstrømmens kjølende effekt over en tynn ledning (som da endrer motstand). Større rør gir lavere hastighet og mindre kjølende effekt. Man kan derfor ikke uten videre forstørre røret som lmm sitter montert i.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    Lmm fungerer ved å måle luftstrømmens kjølende effekt over en tynn ledning (som da endrer motstand). Større rør gir lavere hastighet og mindre kjølende effekt. Man kan derfor ikke uten videre forstørre røret som lmm sitter montert i.
    Er vel derfor chippen og dysene er inne i bildet

Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Antall takk

Standard

"Chippen" klarer ikke å se at røret plutselig er større. Er du heldig kan det mappes om.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av vict0r Vis post
    "Chippen" klarer ikke å se at røret plutselig er større. Er du heldig kan det mappes om.
    Chippen er brent inn til å nettopp kjøres med 3" lmm.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juli 2014
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Er dysene genuine bosch? Kina kopier gir bare problemer og må byttes for godt resultat.

Den originale bensinpumpen, inkludert strømforsyningen klarer ofte ikke å opprettholde korrekt bensintrykk ved høyere ladetrykk og større turbo.

Du kan også prøve å nullstille adapsjonene til LH 2.4
    Mine eskapader

360 Turboprosjekt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kimz Vis post
    Har fått et problem etter eg har flyttet og forstørret LMM til 3"
    Gjekk fint før eg gjorde dette.

Nå magrer den ut såpass at den fusker og kutter ved belastning.
    Noen som har tips? Er trykktesta, endrer gange/stopper når eg napper ut lmm kontakt.
    Ikke sjekka bensinpumpe, men gjekk perfekt rett før endring av lmm med identisk oppsett.

Oppsett er: 22t turbo, 3" lmm, tlao chip, 450cc dyser
    LMM, dyser og chip er en trio som MÅ være tilpasset hverandre.
    Hvis bilen har fungert godt lenge og så forstørrer du LMM, så er det akkurat det samme som at motoren suger falsk luft mellom LMM og innsugsmanifold og da går det magert.
    LMM måler luftmassen presist uansett hvor den er plassert så flyttingen spiller ingen rolle, men hvis du endrer størrelsen på den så har det stor betydning.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Olavsko Vis post
    Er dysene genuine bosch? Kina kopier gir bare problemer og må byttes for godt resultat.

Den originale bensinpumpen, inkludert strømforsyningen klarer ofte ikke å opprettholde korrekt bensintrykk ved høyere ladetrykk og større turbo.

Dette er gode tips.
    Kinadyser er skrot og den originale strømforsyningen og jordingen til den originale bensinpumpen er imponerende underdimensjonert.
    Sist endret av Batland; I går kl 13:59

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Olavsko Vis post

originale bosch ja! Men dem er gamle så eg vil nok ta dem ut for å se om eg kan rense dem litt med bremserens i revers eller noe.

Pumpa og alt er originalt, men eg har mer troen på at det er noe med styring eller lmm som er noe galt siden den ikke fjuska før tilpassing av lmm.

Hvordan resetter man adapsjon til hjerna? Dette er noe eg har tenkt på siden dem skal være "tilpassingsvenlige" men skal litt til

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    LMM, dyser og chip er en trio som MÅ være tilpasset hverandre.
    Hvis bilen har fungert godt lenge og så forstørrer du LMM, så er det akkurat det samme som at motoren suger falsk luft mellom LMM og innsugsmanifold og da går det magert.
    LMM måler luftmassen presist uansett hvor den er plassert så flyttingen spiller ingen rolle, men hvis du endrer størrelsen på den så har det stor betydning.
    Den gjekk veldig fett når den var i original holder, men null kutt osv. har afr måler. Men ja det er noe med lmm/ chip. Og etter det eg vet så kan tlao kjøres på 3" lmm og 450cc dyser, da eg har hatt den oppskriften vellykka før.

Skal sies at gamle turboen var ikke tett, så det er enda litt olje film i trykkgata. Men det var også før eg la om lmm

Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juli 2014
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kimz Vis post
    originale bosch ja! Men dem er gamle så eg vil nok ta dem ut for å se om eg kan rense dem litt med bremserens i revers eller noe.

Pumpa og alt er originalt, men eg har mer troen på at det er noe med styring eller lmm som er noe galt siden den ikke fjuska før tilpassing av lmm.

Hvordan resetter man adapsjon til hjerna? Dette er noe eg har tenkt på siden dem skal være "tilpassingsvenlige" men skal litt til
    Hvis du har kjørt over lengre tid med 450cc dyser og original lmm så er det mulig hjernen har tilpasset seg dette til en viss grad.

Enkleste måten å nullstille er å ta av batterikablene og røre de sammen for å fjerne reststrømmen. Evt ta av batterikablene og vente en stund.

Hvis den har gått veldig fett tidligere på grunn av original lmm og større dyser, så kan dette ha maskert for lavt bensintrykk.
    Sist endret av Olavsko; I går kl 22:00
    Mine eskapader

360 Turboprosjekt

Lignende tråder

1. Krav til flytting av batteri i 244
    By Hansi86 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 16
    Siste post: 16/03/18, 05:59
  2. Flytting av fordeler på FK motor
    By 2førr10 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 20/04/14, 22:07