Fått delvis montert radiator, men spørs om ikke må sette på noen fester til. Får se når fått på slangene.
Sent fra min SM-N975F via Tapatalk
Fått delvis montert radiator, men spørs om ikke må sette på noen fester til. Får se når fått på slangene.
Litt bilder av det siste jeg har holdt på med. Montert dyser å koblet til, skaffet kabel til sprutet av han som mest sannsynlig skal legge inn startmap. Har også begynt å montere bensinpumpe men har ikke noen bilder av det nå.
Ser bra uthvor stort throtle body har du?
Er nok ett 3" men ble anbefalt å trykkteste det da det bruker å lekke.
Tilpasset fleksislange mellom vannpumpe og radiator.
Fått en til å helsveiset dumpventilen.
Lenge siden har oppdatert tråden men har holdt på med bilen. Siste tiden så har brukt tiden på å koble opp sensorene.
Har vært dautid ganske lenge nå(ventet på å få ting gjort) men skal prøve å få gjort ting i sommer da blir litt fritid. Men iallefall fått sveiset inn egt muttrer i hvert rør, nippel til baktrykksmåling på kollektoren å lambdamutteren på eksosrøra under bilen. Ellers blir grenrøret sandblåst igjenn over helga da det greiene jeg hadde på ser ikke ut så blir det coating senere. Har planer om å få innsuget pulverlakkert også.
Bestemte meg for å pulverlakkere innsuget, spent på å se hvordan blir på motoren.
Hei, har drevet med oppkobling av sprut, bredbåndslambda og cd spiller i sommervarmen som har vært i Trøndelag. Men har litt problemer, ledningsnettet er fra en 90 mod å har hørt må bytte om 2 ledninger fra tenningslåsen å til svarte boksen på innerskjermen/sikringsskinna. Men usikker hvilke kabler skal bytte om på?
Problemer er når jeg setter på sikringen til sprutet så er det 0 spenning på 87 fra releene til sprutet og bbl å må ta av batteripolen på batteriet for å slukke bbl å cd spilleren. Når tar ut sikringen på kursen til sprutet så er det full spenning på releene når tenninga er på å går an å slå av bbl å cd spilleren fra tenninga. Er det noen som har noe tips?
Egen tilførsel fra batteriet å til sikringsholderen, sprutet har egen kurs å lagt opp egen kurs til elvifta.
Fått påsveiset an koblinger på armaturet. Han som sveiste praktes litt med å komme til helt på returen så gjenstår å se om er tett. Ellers så holder jeg på å koble på nytt sprutet da det er noe som gjør att releet til sprutet henger igjen når slår av tenninga.
Har litt gode nyheter, fant feilen som gjorde att reléene ikke slo seg av. Var en styrestrømsledning iforbindelse med utgangene jeg hadde koblet feil. Viste seg det var ett styrestrøm utsignal til feks Macventil jeg hadde koblet sammen med styrestrøm inn på sprutet som gjorde att det køddet. Så nå slår bbl, relé til sprut og cd spiller seg av gjennom tenningsnøkkelen. Ikke koblet til kontakten til sprutet men skal dobbeltsjekke att alt er koblet riktig før jeg kobler til sprutet.
Ferdig terminerte pluggledninger og siste trykkrøret ferdig laget.
Sist endret av Hilmar242; 14/09/25 kl 17:43
Ser for meg iår, 2mnd pluss minus.
Kan jo nevne litt da har startet å handlet inn en god del deler til det. Drømmen siden var liten har jo vært en 242 med T6. Har skaffet en god del deler til motor men ikke bil enda da det er fryktelig dyrt for en 242 med 4 kant lykter(de store) å flatnose panser å bagasjeluke her i Norge. Så en gang håper jeg det blir fra Sverige eller någenlunde billig fra en annen plass. Når Torgeir(Scimec) kommer med utrolige brae priser så er det vanskelig å la være. Det som sparket igang var når Torgeir lurte på om jeg ville kjøpe råder og stempler til en ok pris når det var det siste jeg skulle kjøpe, så det ble handlet pluss ringer, kryssbolter, rådelager ble handla for noen år siden. Ifjor handlet jeg 1 nesten komplett 960 2,5l og en ikke komplett 3l, å på september ifjor en Ettermarkeds svingningsdemper. Å har blitt div iår å. Men å starte 16v, benke den å få på ny lakk i motorrommet er første prioritet.
Men om det blir fullført noe av ny prosjektet vil vise seg, kommer til å handle inn deler iallefall.
Men planene er grovt sett
Rettstilt(tror jeg) T6 blokk som blir fora på nytt. Får se om blir 2,8(har) eller 2,9l blokk.
T6 veiv(handla en fra Torgeir og hadde en fra før så har 2)
Custom 143mm råder
Pent brukte Je stempler som Torgeir skaffa. Var bremsa 1060nm i motoren på de med sprit tror jeg å 750 på bensin.
960 bunnpanne.
Tiden vil vise om blir tørrsump.
Topp tror jeg blir en 2,9S med vvt med
mye snacks inni.
Innsug så tror jeg blir diffusorinnsug(skal skaffe meg ett org t6 innsug å bruke flensen.
Ellers er ikke så mye spikret enda.
Eneste jeg er ganske sikker kommer til å skaffe er en yankee bakaksling med volvo ytterender.