Takk for gode tips som alltid.
Var morsomt å se hvordan de flyttet oljekjøler.
* Ville du tatt gruppe-a cooleren eller den andre "bigpack" som i praksis har "alle rørene".
* Eller gruppe-a cooleren, da må jeg vel også tenke litt på bends osv. men er vel et par 90 grader bends, så noen rette med 45? grader kanskje?
Må jeg kanskje flytte batteri bak for å få plass til gruppe-a cooler?
Jeg har kjøpt lh2.4 gasspjeld (kjøpte faktisk et komplett lh.2.4 innsugsmanifoil med gasspjeld, dyser, fuelrail, btr osv for 500kr.
Så kjøpte jeg et E-innsug for 800kr. Tanken min er å flytte over gasspjeldet og "armen" på E-innsuget.
Men ja, er jo uansett 90 bend da, bare fra bunnen i stedet
Ellers så fikk jeg i dag:
Volvo 240 fremre støtfangerdemere ("armene") med delenr 1312273 og 1312272, det muliggjør da plastfangerne på gamlefronten med gamle frontplate.
Jeg mangler jo hull i skjermene også, så jeg modellerte og 3dprintet en V1 brakkert:
bolted.jpg
Jeg har da borret opp de stagene her for M8:
20250731_202114.jpg
Så zoomet ut litt:
20250806_212234.jpg
V1 brakkerten ble tatt litt på feelingen, men den fungerte jo fint.
Men jeg holder på å printe ut v2 nå, der er det en "oppovoverbakke" i brakkerten, så kortet jeg den ned 1 cm i lengden.
I tillegg har jeg da økt diameter litt på sirkelen som forsenkes i skjermen til 38mmm. Kan være jeg burde gått for 40mm, ser det an.
Dette virker da slik at i stedet for å skru seg gjennom skjermen, så skyves da endene av fangeren oppå den brakkerten.
Den klarer ikke å falle utfor, siden det er såpass med bredde og lengde.
For å kunne justere høyde, så bare vrir man ltit på den og skrur til m8 bolten.
Prøvemontering bør man da gjøre på teip og så markere hvordan det står, evt teipe opp.
Så tenkte jeg kanskje bruke god dobbeltsidig teip bak etterpå, for å forhindre at det sklir.
Locktite er nok også en fordel. Brakkerten er forresten 2cm tykk og jeg skal skrive den ut i PETG. Men "demoutgaven" er bare PLA med 5% gyriod infill (for å printe fort).