Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Olavxxx: 1982 Volvo 242 Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Olavxxx Vis post
    Ja, det er visst 3 ohm minimum kjet tenningsboksen tåler, så vidt jeg har skjønt.
    Så når denne ettermarkedscoilen med en 1 ohms motstand er koblet i, får man vel 1.6 ohm, i stedet for 3.
    Så det er jo litt farlig for kjeten, ble jeg fortalt.

    Har bestilt en ny coil med org kjet/volvo delenr fra scandix.

    Jeg vet ikke om det er dette som gir meg turtellerissues, jeg tror egentlig ikke det.
    Mistenker primært det er jording til interiørlyset eller defekte pærer i interiørbelysning.

    Men klart hvis kjetboksen overbelastes over tid, så kan den jo bli ødelagt.

    Men jeg har ellers fått bestilt et F innsug som jeg tenkte å ta fuelrailen og gass-spjeld fra.
    Så har jeg nesten fått kjøpt meg et E innsug (har forhandlet prisen ferdig og skal betale).

    Så planen blir jo da i fremtiden en gang å få EFIdyser i kjethullene og få skrudd fuelrailen ned mot kjet sine gjengede hull.
    (Som jeg har sett andre har gjort her, samt på turbobricks).

    Jeg vurderer ellers om jeg skal kjøpe "940 big pack" cooleren som visstnok er enklere å montere, pga gruppe-a cooleren vil visst kollidere med oljekjøleren(?).
    Men jeg har litt lyst på gruppe-a cooleren også da :P
    En ren stiftecoil har ofte rundt 3,0 Ohm motstand for at man skal unngå å svi stiftene. Når man oppgraderer fra stifter til en elektronisk tenningsmodul, (som kan styres av stiftene) da kan/skal/må bytte til en coil med betydelig lavere ohm fordi det er dette som gjør at man får kraftigere gnist.

    Samarbeidet mellom coil, tenningsmodul og evt. dwellkartet er langt viktigere enn det man tror før man har gjort seg kjent med hele problematikken, så du har gjort ett riktig valg blandt flere alternativer.
    Er ett kort innblikk: https://support.haltech.com/portal/e...-ignition-coil

    Her B21ETL oppsettet og på side 23/32 viser de hva som gjøres med oljekjøleren.
    https://www.scribd.com/doc/22297996/...ons-for-B21ETL
    Sist endret av Batland; I går kl 12:42

Lignende tråder

  1. Svar: 58
    Siste post: 05/05/14, 11:55
  2. volvo 240 turbo 1982 mod
    By Teigen preformance in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 06/01/11, 15:00
  3. 1982 240 Turbo selges
    By BAS in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 28/11/10, 16:59
  4. VOLVO 240 Turbo 1982 selges
    By BAS in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 02/05/10, 17:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •