Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  84
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 76 av 76

Tråd: BSRT-oppsettet til Bergen StreetRacing Team, B230Turbo.

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Da kan jeg dele en røverhistorie om årets Pinseaktivitet og prøvekjøring i Tyskland.

    Sammenlignet med ett langt pulssplitt grenrør vet vi at en eksosmanifold setter begrensninger på hvor mye kamaksling man kan kjøre med før resultatet endres fra suksess til fiasko, men hvor går denne grensen?
    Det er alltid vanskelig å besvare, men....

    En lokal helt forsøkte følgende kombinasjon:
    1. Volvo B230F motor med originale 13mm råder og F-stempler dreide til å gi 7,0:1 i kompresjonsforhold.
    2. Garasjeportet 531 topp med hull til dyser og isatt 46/38 ventiler og GODE ventilfjærer.
    3. E-manifold.
    3. GIK VT211 / VT212 eksosmanifolden.
    4. 58/62 mm A/R0,82 turbo.
    5. "500 + hp" ENEM K15 Turbo kam. 292 grader durasjon, 113 grader LSA og 2,6 mm løft i ØD.
    6. 98 blyfri pumpebensin uten tricks.
    7. 2,3 BAR / 34 psi ladetrykk.
    8. Getrag gearkasse, TP-618 trykkplate med 4-puck lamell og 3,73:1 diff. utveksling.
    9. Kamikazemappet på Tyske landeveier uten widebandutstyr og uten tenningsbankutstyr.
    (Javisst, det bør være endel mer å hente ut her.)

    Bilen er fint kjørbar som en original bruksbil, men p.g.a stor turbo (Oppgitt til 640 hp) skjer det selvsagt lite før ca. 4700 o/min., men rundt 5100 o/min., da river den Bias-Ply Dragslicksene, som er designet for å gi godt grep mens de spinner, helt løs på 3. gear på tørr asfalt rett frem og bilen går sidelengs mens det smeller i turtallsperren som vi nå har justert opp til 7800 o/min. Dette skjer med overbevisende autoritet hver eneste gang han gir full gass. En helt ny og virkelig positiv overraskelse. Lett justerbar ledetrykkstyring for forsvarlig bruk av bilen er på trappene for 2,3 BAR ladetrykk ble i praksis alt for mye Møllers Tran her.

    Planen er effektmåling og ettermapping i Dynapack og evt. noen videoklipp, men den som lever får se....

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...l=1#post762784
    Sist endret av Batland; 11/06/25 kl 09:02

  2. Takk Bergstaden, Schoopp takket for denne posten
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. bygge fra B230 8v turbo til B230 16v turbo
    By Bjørnstad in forum Motor og gir
    Svar: 33
    Siste post: 25/08/16, 19:45
  2. b230 et 85 turbo spørsmål
    By T90 in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 02/04/13, 15:34
  3. b230 turbo
    By 2førtin in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 04/06/12, 14:06
  4. B230 turbo turbo slår ikke ut i det heletatt
    By turbohavari in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 18/04/12, 18:44
  5. 16T Turbo på b230.
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 03/11/10, 23:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •