Tror nok at du kan se "levende verdier" i Biltema-boksen, men grafisk visning må nok overlates til fantasien.
Aktuatoren selges ikke som løs original del så vidt jeg vet, kun som komplett turbo, finnes vel som Kina-kopi, eller brukt fra en annen turbo.
Den vanligste feilen er brudd på noen mikro-tynne aluminium-koblingstråder mellom kretskortet inne i aktuatorhuset og tilkoblingskontakten, mer sjeldent: slakke/binding i tannhjulene, og sliten El-motor ++. (Volvo er ikke alene om å bruke denne type Turbo-regulering, så det er flere "Premium-merker" som sliter med samme symptomer/årsaker)
Ikke godt å si om hoppingen i PWM-styresignal til aktuatoren skyldes luftlekkasje som oppstår over ett visst trykknivå, binding i reguleringen, eller om det er andre problem med aktuatoren, må sees i sammenheng med hvordan ladetrykket oppfører seg. (ønsket trykk / målt trykk)
Men så lenge du ikke hører luftlekkasjelyder ved fult pådrag så antar jeg fremdeles problem med turboens VNT-aktuator.
Kan være en ide å løsne aktuatoren fra VNT-staget for å kjenne etter at det går lett og ikke binder. (gjør det du kan for ikke å miste låseklipset ved av/på-montering)