Hei, antar at feilkode for Lambda-verdi og Eksos-temperatur var gamle koder i forbindelse med bytte av DPF. (Såfremt de ikke dukker opp igjen nå)
Ladetrykks-kodene peker i retning av at VNT-aktuatoren på turbo ikke har det helt bra.
Hvis du har mulighet bør du sammenligne "ønsket ladetrykk" mot "aktuelt ladetrykk" for å se om ladetrykk og regulering av dette henger sammen, gjerne med grafisk visning for å lette på jobben.
Med tenning på og motor av: Sjekk gjerne at trykket fra ladetrykksgiveren (T-MAP) er omtrentlig lik "Baro-verdi" fra motorstyringen, og at ladetrykksverdien er har samme verdi når du sjekker den med diagnoseutstyret i
OBD
-modus, for å unngå å bli lurt av eventuelle kalkulerte verdier fra motorstyringen.
Hvis du har den originale T-MAP sensoren liggende og den er antatt i orden, så bør den monteres tilbake igjen. Noname Kina-sensorer er et lotteri i beste fall.
Rent generelt, ikke direkte relatert til problemet:
Sjekk at hvirvelspjeld-arm er på plass, se etter oljesvetting/søl på ladetrykkslanger/rør/intercooler/ventildeksel , f.eks som det du har observert på trykkrøret ut fra turbo. Litt svetting er ikke noe større problem, men kan føre til at trykkrøret hopper av (den oransje silikontetningen er ofte et problembarn) , og søl på nye steder er gjerne et tegn på ladeluft-lekkasje. Ingen ting som tyder på at dette er aktuelt nå i og med at bilen klager over for høyt ladetrykk, men greit å ha det i minne.