et dokument med produkt beskrivelse, et dokument som beskriver at settet er laget for min type bilmodell, og at det oppfyller kvalitetsstandarer. og et teknisk dokument som beskriver sveiseprosedyren som et mekanisk verksted kan følge. og et skjema som utførende sveiser må fylle ut noen punkter på.
Ja krysser fingrene for det![]()
Går sakte men sikkert fremover i en travel hverdag.
Fått på plass en dør og bagasjeluke.
venter på nye dørpakninger og dørhåndtak.
Malt litt innvendig, da den grønnfargen jeg hadde lakkert med innvendig ble kræsj med fargen på bilen.
Buret har fått seg litt maling også, usikker på fargevalget, men gir det et forsøk.
![]()
Litt shopping må til også! 530d kasse på plass.
Hvordan har folk gjort det med mastercylinder? handlet en fra 940. men litt usikker hvordan jeg skal gjøre det med bremsevæske. Noen som vet om bremsevæske reservoar fra 740 eller 940 med utgang til master, passer rett på ?
Jeg er også ute etter mellomaksel. m47 aksel fra 240, så gjerne si ifra om noen har liggende.
Kan evnt sette dit en liten kopp da? Har gjort det nå på 740n mens jeg har endra på bremsene for å ha den flyttbar.
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Her bør det utvises forsiktighet. Noen av disse BMW gearkassene har helt håpløse utvekslinger.
Her ett eks:
Som vi ser fører 7000 o/min. på 2 gear ikke engang til 90 km/t til tross for 3,15:1 diff.
Tenk når denne kassen brukes med vanlige Volvo diff. utvekslinger som 3,54 og 3,73.
Sist endret av Batland; 04/03/25 kl 20:22
Ja, det er det.![]()
På 1970 tallet brukte Volvo mye 4,10:1 og 3,91:1 diff. utvekslinger. Dette for å på opp høy tillatt tilhengervekt når bilen hadde 20A og B21A motorer og skulle utføre bakkestart med smekkfull tilhenger.
4,10:1 diff. utveksling er perfekt for en bil som har GS6-53DZ kasse og hyggelig motoreffekt.
Ja, å sjekke opp på forhånd er det som er poenget mitt. Så slipper man en stor negativ overraskelse på premiereturen.
Sist endret av Batland; 11/03/25 kl 15:24