hei jeg lurer har en volvo v70 2011 fjernkontrollen har blitt treg til å virke har byttet batteri hva kan det være
noen tips ?
hei jeg lurer har en volvo v70 2011 fjernkontrollen har blitt treg til å virke har byttet batteri hva kan det være
noen tips ?
Hei, med treg så mener du at det tar tid før bilen lystrer, både på kort og lang avstand, eller er det avstandsrelatert?
Er den likens på alle knapper?
Har du mulighet til å teste med fjernkontroll nr2?
Keyless Entry, eller standard dørlåsing?
standard låsing er begge som er trege
Hvis du sitter inne i bilen og trykker på "hengelås-knappen" i førerdøren, lystrer låsefunksjonen normalt da?
Opplåsing/åpning av bakluken via fjernkontrollen, eller lys-knappen, er de like trege?
Gjentar spørsmålet: "med treg så mener du at det tar tid før bilen lystrer, både på kort og lang avstand, eller er det avstandsrelatert?"
Sist endret av jiha1968; 06/12/24 kl 15:04
like trege begge kan det være noe inni bilen som er noe galt med ?
Ser mer ut som at noen har byttet om fjernkontrollene dine til en MIB-modifisert spesialutgave, som ved bruk genererer en rift i tidshorisonten, dette skaper så en temporær portal lokalt som muliggjør en interstellar bortføring med fryste minne-lokasjoner og motorikk-repetisjon hos de som måtte finne seg i nærheten av fjernkontrollene uten beskyttelse.
Anbefaler å ta ut batteriene, og bruke den fysiske nøkkelen til låsing/opplåsing av bilen da dette fenomenet har forstyrret omgivelsene i lange tider, ellers må du prøve å få tak i eksakt riktig beskyttelsesutstyr.
Det ryktes at nødvendig beskyttelsesutstyr er å finne i kjelleren på 504 Battery Drive', under Holland Tunnel Ventilatortårn, på den nordlige kanten av Battery Park som ligger på sørspissen av Manhattan, USA. Stedet drives som en slags intergalaktisk 'Rick's Bar' for fordrevne romvesen...
Takker for at du bidro med så eksakte svar på mine spørsmål at det ble mulig å finne ut av dette. (MIB kan googles for mere informasjon)
Noe mer seriøst:
Selv om det er begge fjernkontrollene som er trege så vil jeg anta at det er fjernkontrollene som har samme feil, ikke bilen.
Ikke det at det er umulig at bilen kan ha feil, men det har hendt seg at begge hovedlyspærene dør på eksakt samme tidspunkt også, heldigvis en sjelden opplevelse.
Går utifra at du har sjekket at de nye batteriene er ok, og helst prøvd med ett tredje batteri som ikke kommer fra samme eske/knaggg som de to andre, og gjort bilen strømløs i noen minutter i tillegg?
Videre feilsøking krever sannsynligvis spesialutstyr for nøkkel-testing, eventuelt investering i ny nøkkel m/programmering. (Nøkkelforsikring?)
Vil tro Vida har begrensede muligheter til å vise data som man kan nyttegjøre seg av i dette tilfellet. (jeg har heldigvis vært forskånet fra feil i fjernkontrollsystemet så langt, så ta det med en klype salt)
Sist endret av jiha1968; 25/01/25 kl 01:06