hei, har en 2008 modell XC70 som nylig var hos FixIt Mekonomen og fikk bytta servopumpe, tannstang og div annet men underveis så valgte de å bruke om igjen strekkreima som driver AC kompressoren noe som førte til at denne røyk og havna i registeret... så nå må jeg overhale topp eller bytte motor og da lurer jeg på å bytte til D5244T15 med twin turbo og Bosch EDC17CP48 motorstyring, noen som har erfaring med å lure
CEM
eller
ECU
slik at man kan kode om eller kode ut "parring" av startsperrer? grunnen til at jeg vil ha så ny motor som T15 og spesifikt denne motorstyringa er at disse to er "plug and play" med TG81SC 8trinns girkasse gitt at
TCM
, converter, vinkeldrev og utveksling i diffen bak byttes til matchende deler, det mekaniske her er ganske plankekjøring har jeg funnet ut etter litt prat med "orakler" rundtom men den vanskelige biten er Volvo sine startsperrer. jeg har utstyr for å kode om
CEM
konfigurasjon til T15 og TG81 men jeg kan ikke gjøre noe med startsperrekonfigurasjonen i noen av disse grunnet at startsperra ikke kan skrives over eller endres såvidt jeg vet, påståes at den delen av minnet i
ECU
er skrivebeskyttet og kun kan skrives til en gang. har også Kess Ktag men enda ikke funnet noen som har klart å bevise at de har knekt startsperra til Volvo slik at bytte til brukt
ECU
blir mulig.

svar mottaes med takk.