Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Kalibrere ny EGR V70 2009?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2024
    Antall takk

Standard Kalibrere ny EGR V70 2009?

Hei!
    Jeg har byttet EGR i min V70. Etter byttet "lugger" bilen forholdsvis mye både ved pådrag og jevn fart. Har lest forskjellig rundt bytte, både at det må kalibreres og ikke. Blir ikke helt klok. Ringte også det lokale Bilxtra-verkstedet her som mente at dette var noe de aldri hadde måtte gjøre. Min tanke er i alle fall at når den oppfører seg slik, så må det være et tegn på at ventilen ikke åpner og lukker slik den skal og at den derfor går ujevnt.

Noen som har tips?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Antall takk

Standard

En rask sjekk i Vida finner jeg program for adaption av egr ventil (for dieselmotorer). Det står at det må gjøres ved bytte.

Jeg gjettet på at spørsmålet gjaldt en dieselmotor siden du ikke skrev hvilken motor det dreier seg om.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2024
    Antall takk

Standard

Takk for svar! Ja, jeg ser jeg glemte å skrive at det gjelder diesel. Da rimer det godt med antakelsen. Vet du hvilket apparat som må til for å få få gjort det? Hadde håpet å slippe en tur på verksted.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Antall takk

Standard

Ja det er lurt å skrive hvilken motor og girkasse det dreier seg om når man spør (helst motorkoden).

Tatt fra hukommelsen (jeg er usikker) tror jeg egr kalibreringen kanskje er overflødig dersom man kjører en stund med bilen. Jeg tror kalibreringen er for at det skal fungere bra umiddelbart.

Når det gjelder apparat: Jeg har HQ ("high quality") Vida + Dice som trolig klarer det (kjører i virtuell maskin). Det er sannsynligvis rimeligste løsning. Det finnes diverse løsninger (fra f.eks. Autel, Topdon, Launch) som sikkert klarer det dersom man kjøper en dyrere løsning. Jeg hadde tenkt til å prøve hva Thinkdiag klarer men har egentlig slått det fra meg da den uansett ikke er avansert nok for meg. Det er nesten umulig å vite hva som klarer slikt eller ikke.

Lignende tråder

1. Er det mulig å kalibrere utetemperatursensoren?
    By Mastiff in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 9
    Siste post: 17/12/17, 15:00
  2. 2009 V70 D5 AWD
    By MrX in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 11/12/17, 20:03
  3. 2009 V70 D5 AWD
    By 940 Turbo in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 16/01/17, 18:31
  4. Howto: Kalibrere vinduer som ikke stopper der de skal