Oki. Da blir det en 2007 komplett haldex så får eg reparere min etterpå om det ikke funker.
Takk igjen. Du er gull!
Oki. Da blir det en 2007 komplett haldex så får eg reparere min etterpå om det ikke funker.
Takk igjen. Du er gull!
Sist endret av jerognal; 11/10/24 kl 07:33
Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
xc60 D4 181 hk R-design 2014
XC70 2006 D5 4C sumsum
Da er 2007 haldex på vei fra Ringstadgarasjen. Hyggelig fyr og svarer velvillig. Anbefales!
Sist endret av jerognal; 11/10/24 kl 07:55
XC70 2006 D5 4C sumsum
Tror eg gir opp hele prosjektet. Klin umulig å få av den styringsboksen. Borret vekk skruehoder og meislet i skjøten men likevel sitter det som sveist fast.
Så bilen har 1 år igjen på EU så blir den nok delebil. Synd egentlig med sååå mye bra den har fått av deler siste åra. Tannstag, turbo, radiator, bremseservo, og en motor som ikke svetter en dråpe olje. Blir en bra delebil.....
XC70 2006 D5 4C sumsum
Når de to skruehodene er fjernet, er det stort sett bare korrosjon i skruehullene påDEM-modulen som kan hindre at den løsner. (korrosjonen klemmer fast skruehalsene)
Skulle du få lyst til å ta opp kampen igjen så har du nok kommet til det stykket at det er på tide å få Haldexen bort fra bilen for å komme til bedre.
Om du ikke får løsnet modulen med kontrollert bruk av "spett og slegge" så ta en liten kappskive på Dremel'n og snitt opp langsetter skruehullene påDEMfor så å pirke ut litt korrosjon, få sprayet på penetrerende olje for moro skyld, og se om det ikke går å få kakket bortDEM'en nå.
Slissen etter kappskiven i skruehullet lager ikke noe større problem da tetningen mellomDEMog Haldex (AOC) ligger innenfor skruehullene, så slissene kan tettes med fugemasse/epoxy om modulen skal repareres.
Ellers får du vel følge med på om det dukker opp passende deler fra en Euro3 2006 XC70/V70AWDett eller annet sted.
Sist endret av jiha1968; 22/10/24 kl 22:55
Har voldtatt den delehaldexen eg har fått fra ringstadgarasjen. Den ligger på arbeidsbenken i molekyler. Det kretskortet hadde og tegn på korrosjon inni. Så trolig liten sjans for å finne en haldex som har rett software og samtidig virker. Nei blir nok ny bil om et års tid. Har god tid å leite iallefall
XC70 2006 D5 4C sumsum