Da har det skjedd litt!
Fikk gjort ferdig motor og skrudd sammen denne i midten av April. Har også fått satt inn ny tannstang da denne som sto her hadde påbegynnende lekkasje, samt mye servorør opp til pumpe.
Mot slutten av April kom en god kamerat nedover, vi tok en helg på verkstedet med godt humør og noen pils. Fikk den helgen gjort en del, og skrudd bilen sammen igjen! Nero inne på forumet for de som kjenner til han. Godt å kunne ha to hoder som kjenner bilene godt når dette skulle skrues sammen igjen
Ble ny olje på vinkelgir, girkasse og motor.
Ny kjølevæske og servoolje, samt luftet ny tannstang.
Nye simringer og tetninger på gearkasse, vinkelgir og veiv før montering av gir.
Søndag siste helgen i April var tid for første prøvetur med manuell. Kan ikke si meg annet en storfornøyd! Å endelig få kjørt bilen med manuell ble som dag og natt, for å si det pent. Har gjort mye oppgraderinger på bilen i tiden jeg har eid den, men manuell kasse med alt annet som er utbedret og ryddet opp i er vel største og mest betydningsfulle oppgraderingen så langt.
Mener nå selv at en gammel sur 4-trinns slurete automatkasse ikke har noe å gjøre i bil som dette..
Fikk også satt inn brakett for short-shift i bilen. Var nesten ett must i kombinasjon med lettet svinghjul føler jeg, ble mye mindre vandring på spaken
Lørdag 4. Mai ble vi en gjeng som tok turen til VCCN sitt vårtreff på Gjøvik. Knallvær og kjempefin tur. Ble rundt 60 mil tur/retur, hvor alt nok en gang fungerte smertefritt, morro!
Nok en gang tro tradisjon med solbrent nakke etter årets første treff
Fikk i fjor sveiset inn to nye endestusser på bilen. Gjorde seg dette, men syntes det har vært litt lite lyd i bilen, da disse ble sveiset inn på orginalanlegg..
Monterte BSR/SimonsAWDanlegg på bilen her forrige helg, men må si jeg ble ordentlig skuffet, nok en gang alt for lite lyd.
Så endte med å kappe av bakpotter her og beholde rør før lydempere fra BSR/Simons anlegget for å kunne få eksos ut begge enderør, noe en i utgangspunktet ikke gjør på orgeginalanlegget. Ble sveist på to nye fullflow 3" dempere som også er mye mindre en de sværeAWDog BSR/Simons endepottene. Var relativt lei av alltid å være borti lyddempere bak med vaskehanska ved vask av nedre del av bakfanger.. Endelig fikk en litt god femmerlyd i bilen som står litt i stil med alt annet som er gjort
Fikk i går byttet gassdempere på bakluke da den ene hadde gitt seg. De gamle var datostemplet med 2006, så har vel gjort nytten sin på sine 18 år. Fikk også montert nytt håndtak for lukking av bakluke og nye clips på plastdeksel som går over innsiden av rute på bakluke og til selve bagasjeromstrekket. Hatt en delP80opp igjennom, men aldri en bil med så tight bagasjeromstrekk. Ble knall!
Til helgen går turen med en gjeng nedover til Arendal på Lørdag, hvor Sørlandstreffet holdes. Søndag er planen Hønefosstreffet i regi av Norsk Volvoklubb, blir bra!
Legger ved litt bilder
Motor klar for å løftes ned i bil igjen
Må få meg leppe ser jeg, gjør utrolig mye